Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Top Gear har jo bevist at Prius ikke er så økonomisk som folk skal ha det til :ph34r:

Heh, en slik testmetodikk beviser ikke noe som helst, og konklusjon fra top gear-folka er pisspreik, selvsagt har det mye å si hvordan man gjører, men det har også mye å si hva man kjører, jeg kan kjøre motorsykkelen min ganske så hefitg, og allikevel bare bruke rundt 0,4 på mila. Et enda mer ekstremt eksempel er motogp, der de bruker ca en liter på mila på ganske intens kjøring.

Top gear er best som underholdnign, og der gjør de det veldig bra :)

AtW

Lenke til kommentar
When you pool together all the combined energy it takes to drive and build a Toyota Prius, the flagship car of energy fanatics, it takes almost 50 percent more energy than a Hummer - the Prius’s arch nemesis.

Through a study by CNW Marketing called “Dust to Dust,” the total combined energy is taken from all the electrical, fuel, transportation, materials (metal, plastic, etc) and hundreds of other factors over the expected lifetime of a vehicle. The Prius costs an average of $3.25 per mile driven over a lifetime of 100,000 miles - the expected lifespan of the Hybrid.

The Hummer, on the other hand, costs a more fiscal $1.95 per mile to put on the road over an expected lifetime of 300,000 miles. That means the Hummer will last three times longer than a Prius and use less combined energy doing it.

Artikkel

Lenke til kommentar
When you pool together all the combined energy it takes to drive and build a Toyota Prius, the flagship car of energy fanatics, it takes almost 50 percent more energy than a Hummer - the Prius’s arch nemesis.

Through a study by CNW Marketing called “Dust to Dust,” the total combined energy is taken from all the electrical, fuel, transportation, materials (metal, plastic, etc) and hundreds of other factors over the expected lifetime of a vehicle. The Prius costs an average of $3.25 per mile driven over a lifetime of 100,000 miles - the expected lifespan of the Hybrid.

The Hummer, on the other hand, costs a more fiscal $1.95 per mile to put on the road over an expected lifetime of 300,000 miles. That means the Hummer will last three times longer than a Prius and use less combined energy doing it.

Artikkel

Det der er en beregning med ganske maneg tvilsomme antakelser som er plukket ganske så grundig ifra hverandre tidligere.

AtW

Lenke til kommentar

Et challenge som kunne vært morsomt for gutta måtte vært å være med Gumball 3000 med en 1500£ bil hver! 3000miles i hver sine skitbiler sammen med porscher/ferrarier måtte jo blitt helt nydelig :p Får bare håpe budsjettet går opp da man må betale 30 000$ for å være med....

Endret av DSG
Lenke til kommentar
Et challenge som kunne vært morsomt for gutta måtte vært å være med Gumball 3000 med en 1500£ bil hver! 3000miles i hver sine skitbiler sammen med porscher/ferrarier måtte jo blitt helt nydelig :p Får bare håpe budsjettet går opp da man må betale 30 000$ for å være med....

Det var jo en genial idé da! :D

En Citroën 2CV deltok jo en gang i Gumball, og fullførte, så hvorfor skal ikke karene i TG klare det? :D

Lenke til kommentar
Jeg slenger meg på Gumball-forslaget. Jeg følger med hvert år, det er et awesome rally!

Så de fleste filmene på nytt denne helga, virkelig utmattende med herlig rally!

Jeg tviler på at BBC vil ha problemer med å fikse gratis inngang for Top Gear-crewet, det blir jo god reklame for Gumball 3000 - selv om BBC er statlig subsidert og ikke har lov til å vise reklame.

Du kan jo sende inn forslaget, kanskje vi får se det i 15. sesong? Hadde vært utrolig moro!

Vi burde alle sende inn forslaget! Vet du om adressen slikt sendes til? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...