Gå til innhold

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

hvor kan jeg finne disse programmene lovlig? siden det ikke er lov til å snakke om såkalt piratkopiering her inne (ikke at jeg kan skjønne hvorfor, nye tg sesongen kommer vel neppe til norge før neste år anyway. gjelder forsåvidt andre tv serier også)

Lenke til kommentar

FilmOn (ikke lo speed) hadde helt grei kvalitet. Må forresten også få takke han som gjor at jeg i siste liten fikk sett Top Gear sesongstarten i live stream :) Likte også James May on the Moon som ble sendt like etterpå.

 

 

 

 

 

 

Off topic: Baserer FilmOn seg på VLC? Synes det var mange likhetstrekk. F.eks pause og volum. Det skulle bare gått ann å kjørt streamen gjennom ffdshow og satt på postprosessing, spesielt deblocking.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Nei, streams er ikke tillatt, det er piratkopierte sendinger som bryter på rettighetene BBC gir hver kunde som ser på deres tjenester. Konkret info rundt streams er fjernet fra tråden.

 

Ikke lett å vite når det er motstridene meldinger fra ansatte her inne.

 

Og hvor har du disse rettighetene rundt rettighetene til hver kunde?

Så lenge episodene ikke kan lastes ned ser jeg ikke hva dere mener er så ulovlig jeg, og siden får jo operere i år etter år med BBC vel kjent om at siden eksisterer.

 

Er det ulovlig å linke til en Youtube video som inneholder noe som en eller annen eier rettigheten til også?

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Nei, streams er ikke tillatt, det er piratkopierte sendinger som bryter på rettighetene BBC gir hver kunde som ser på deres tjenester. Konkret info rundt streams er fjernet fra tråden.

 

Ikke lett å vite når det er motstridene meldinger fra ansatte her inne.

 

 

Jeg uttaler meg alltid som privatperson og som vanlig bruker på dette forumet utenfor Diskuter artikler/videoer, eller jo mindre noe annet nevnes eksplisitt i innlegget. Så da retter vi oss med andre ord etter hva moderator sier.

Lenke til kommentar
Jeg uttaler meg alltid som privatperson og som vanlig bruker på dette forumet utenfor Diskuter artikler/videoer, eller jo mindre noe annet nevnes eksplisitt i innlegget. Så da retter vi oss med andre ord etter hva moderator sier.

 

Greit det.

Ser fortsatt ikke hvordan du tar feil med tanke på streams, og er det slik at streams er ulovlig er så og si alle videoer som blir linket til på dette forumet i grenseland.

Lenke til kommentar

Siste innlegg rundt dette før man kan sende meg PM (vi går off topic nå :). Når et program broadcastes på TV i england, har seeren av dette (reguleres av britisk lov) lov til å se på det, men ikke spre det videre uten spesifikk godkjennelse av rettighetshaver (altså BBC).

 

Når man så tar et program, og sprer det videre til land programmet ikke er broadcastet i ennå, hvor rettighetene osv ikke er avklart, så bryter man opphavsretten.

 

Det vil si, at dere som ser på streamen ikke nødvendigvis bryter norsk lov - men selve streamen er et brudd på norsk lov ang opphavsrett - og dermed ikke tillatt å linke til.

 

Dette har vært konkludert blant moderatorer internt, da problemstillingen har vært spesiellt luftet med tanke på fotballkamper som ikke går på norsk TV.

 

Lurer dere på mer ang dette, er det bare å sende meg en PM :). Diskusjonen går nå videre rundt Top Gear.

 

EDIT: Når jeg sier at vi diskuterer på PM, så betyr ikke det at man skal diskutere videre i tråden, husk det :). Man kan forøvrig opprette en tråd i vårt Tilbakemeldingsforum der problematikken rundt streams kan diskuteres på generell basis.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...