Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Håper bare ikke mange seere allerede har gitt opp Top Gear. Det tar litt tid å bli varm i trøya, og man bør gi programlederne litt tid.

Jeg har lyst til å like nye Top Gear, men er usikker på hva de egentlig prøver på. Er dette en "reboot" som går tilbake til de første sesongene, eller er det noe helt nytt? Vil de ha mer humor etterhvert, eller blir det bare mer "tørrprat"? Jeg gir blanke i biler, og er fornøyd hvis bilen min tar meg fra A til B uten for store problemer. Men det var heller ikke derfor jeg så Top Gear i første omgang. Tror den første episoden jeg så dreide seg om å prøve (og feile!) å ødelegge en rød Pick-up. De kræsjet den mange ganger, og godt mulig satte de den på toppen av en høy bygning som ble sprengt. Bilen i seg selv interesserte meg ikke, men entusiasmen til programlederne og komikken likte jeg svært godt. De klarte praktstykket å få meg til å faktisk like å se et bilprogram, selv om jeg som sagt gir blaffen i biler.

Men klarer nye Top Gear dette? Første episode fenget meg ikke noe spesielt, og jeg slet med å faktisk fullføre den. Det kan kanskje ta seg opp etterhvert, men hvem vet? Å bli "varm i trøya", som flere sier, er en ting. Men det hjelper ikke hvis det grunnleggende er feil. LeBlanc ser ut til å kjede seg, og Friends/Joey begynner å bli lenge siden. Har knapt sett ham siden da. Det er en typisk "vi har ikke råd til bedre" kjendis som trekker folk, uten å være for dyr. Men han kan nok bli bedre etterhvert, hvis han får lov til å bli en komiker. Men skal nok se noen episoder til før jeg bestemmer meg. De tre forrige hadde en kjemi det er så godt som umulig å erstatte, og det er lett å se de ikke bare er tre folk som er dyttet sammen. De er nok tre gode venner. Evans og LeBlanc mangler dette, men det kan forhåpentligvis komme seg etterhvert. Vi får se. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ærlig talt ikke hva alle klager sånn for. Jeg syns den nye episoden var underholdende i massevis. Top Gun segmentet var jo awesome. Hadde ikke så høy lyd så at Chris roper litt var ingen krise.

Reliant Robin delen var jo bare kos.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ganske kjedelige greier synes jeg.  Endte opp med å bare gløtte på det mens jeg gjorde noe annet, så sesong 22 blir nok i praksis den siste for min del.  Extra var enda kjipere, med et par typer jeg aldri har sett eller hørt om før og som var temmelig dølle som programledere.

Får heller se hva de egentlige Top Gear gutta får til og la Evans og LeBlanc seile sin egen sjø.

Lenke til kommentar

Storfan av "gamle" TG og har som veldig mange andre kosa fletta av meg med galskapen CHM fant på. 

Så den nye serien igår, og det er helt klart potensiale her. Må huske på at dem har enorme sko å fylle og et verdensomfattende publikum med skyhøye forventninger. Det er ikke akkurat lett å hoppe inn i en sånn rolle og umiddelbart oppnå samme suksessen. 

Evans syntes jeg blei litt vel masete, og nesten alle dialogene føltes veldig scripta ut. Nå veit vi jo at slik var det med det meste av CHM også, men siden dem hadde så god kjemi så var det ikke så godt synlig. Jeg er overbevist om at når dette har fått gått sin gang litt og programlederene blir mer trygge og vant med hverandre så vil dette løsne og ikke bli fullt så merkbart.

Ikke helt enig med at dem kjørte omtrent helt likt konsept og format på programmet, men for alt vi veit så kan det også være litt taktisk. Kjøre på mye av det folk er vant med å se, for så å sakte men sikkert omforme programmet til deres eget. Det gjorde jo også den foregående trioen over noen sesonger. 

Jessie Eisenberg vant intervjuet. Herregud for en herlig type :)  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg likte at Matt er så mutt og deadpan, og at de kjører usa vs uk hele veien, Ser veldig bra potensiale, filmingen er like fantastisk som før, Evans må bare dempe stemmen litt, han trenger ikke rope selv om han er i et studio :) Men jeg hadde ikke kjempehøy lyd så det irriterte meg ikke så mye.

Switcha innom Extra Gear, hva er poenget med det? det var jo bare to ukjente karer som intervjuet to ANDRE kjendiser i samme sofaen om hva slags bil de eide som ung osv

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Top Gear skulle visst filme på Nordmøre og i Romsdal (Atlanterhavsvegen og Trollstigen blant annet) i slutten av mai, men trakk seg visstnok fordi de ikke fikk dispensasjon fra fartsgrensene i den perioden vegen var stengt for annen trafikk.

Hadde helst sett at Clarkson & Co kom til Norge igjen og dette området fremfor nye Top Gear, men likevel. Kunne vært morsomt opp Trollstigen.

Lenke til kommentar

Morsomt, akkurat når jeg leser dette ser jeg episoden fra season 6 der clarkson kjører en McLarens SRS fra London via Eurotunnel mens Hammond og May tar båten fra Newcastle til Oslo, og se hvem som kommer først frem. På BBC Brit.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...