Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er enkelt som tror at økonomi dreier seg om dra inn mest mulig penger på kortest mulig tid.

slik funger det ikke

Det er heller ikke slik at man ta noe som tilbys gratis , kjøpe det opp / overta teamet og så ta seg god betalt for det samme

Det blir  som å la bonden som selger jordbær et sted , stå på din eiendom å selg men du skal da ha minst 50% av det han  selger for

Lenke til kommentar

De har et budsjett på 160 mill pund. Det er et satt beløp. Ikke avhengig av inntekt i etterkant. Alle episodene lages uansett inntekt gjennom amazon. De avventer jo ikke etter ep 1 fpr å se hvor mange subscribers amazon får først. De lager showet, gutta får betalt, alt etter er bare lommepenger for amazon

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

jeg kommer ikke å betale for noen form for nedlasting av programmer de er med , såp gal er jeg ikke.

Hvis man skal betale spesielt for alt man ønsker å se så kan  det bli dyrt , samtidig som man likevel risikere å ikke rekke å få det med seg :

vanlig tv :

• lisens hvis man ikke klarer å lure seg unna  2700 kr
  • abonnement for tv                                         300 kr pr måned

for streaming :

• internett                                                         360 kr  pr måned
  • abonomnet tv2 sumo                                    ?       kr
  • Dplay                                                             ?      kr
  • viaplay                                                           ?      kr
  • netflix                                                             ?  fra 79 kr  pr måned
  • amazon                                                          ?
Lenke til kommentar

De har et budsjett på 160 mill pund. Det er et satt beløp. Ikke avhengig av inntekt i etterkant. Alle episodene lages uansett inntekt gjennom amazon. De avventer jo ikke etter ep 1 fpr å se hvor mange subscribers amazon får først. De lager showet, gutta får betalt, alt etter er bare lommepenger for amazon

Er du totalt blottet for kunnskap om hvordan business fungerer? _selvsagt_ er det en klausul i avtalen som sier at Amazon kan kansellere hvis det ikke selger, og _selvsagt_ er ikke "160 mill. pund lommerusk de henter andre steder". Innbiller du deg virkelig at de blander budsjettene og analysene for boksalg med tv-produksjon? Da er du enten utrolig naiv eller utrolig uopplyst om hvordan en bedrift kan gå i pluss.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Han har tidligere uttalt at han ikke har lyst å følge akkurat den samme oppskriften som trioen han overtar etter har gjort.

Det der mener jeg er nøkkelen. 

Dersom Evans prøver seg på akkurat det samme konseptet, så vil "alle" dra sammenligninger til CHM, både på godt og vondt. Sikkert mest vondt hvis man tenker på populariteten rundt det dem tre gjorde. 

Prøver han seg derimot på noe helt nytt så er det hans show, og blir da dømt deretter. Mer nøkternt og ikke med fullt så mange fordommer, ser jeg for meg.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har disse "Celebrity in a reasonbly priced car"-innslagene vært viktige for å tiltrekke og holde på seere som ikke er fullt så bilinteressert. Det er vel grunnen til at stjernene har blitt større og større med årene også. Det er ikke like interessant å få på Alan Davies og Steve Coogan når man kan får Tom Cruise og Cameron Diaz.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke engang hørt om halvparten av dem. Man må vel være britisk for å kjenne til de fleste.

Hvordan de kjører på bane er for meg fullstendig likegyldig.

Bare fyllmasse som koster mindre å produsere enn de tøffe innslagene med utenlandsreiser og bygging av tøffe kjøretøy.

Folk som ikke er bilinteresserte kan vel heller beundre kjendisene sine i et annet TV-program.

Om fyllmassen faktisk er så populær, forsvinner den neppe med det første.

Lenke til kommentar

Kjendisene har jo de siste årene blitt langt mer internasjonale, men av og til dukker det opp noen som kanskje er mer spesifikke for oss med litt britisk kultur under huden, ja.

Jeg er spent på hvordan nye Top Gear bruker Stig. Han har jo figurert i litt markedsføring for merkevaren Top Gear i det siste - bladet, blant annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...