Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Nye TG skal vist ha med seg en for meg ukjent kvinnelig modell og F1 sjåføren Jensen Button. Er spent på hvilken retning de tar showet neste år.

Jodie Kidd?

Er usikker på valget av Button. Han er litt for A4. Er dette en bekreftelse på at han legger opp som F1-fører etter denne sesongen? Vet at Dennis egentlig ikke ville at han skulle fortsette, så det er kanskje ikke en umulighet.

Synes det er rart at Chris Harris ikke får muligheten. Han er jo perfekt for TG.

Vil tippe at Amazon kommer til å tilby Prime til kunder i Skandinavia i løpet av 2016.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nye TG skal vist ha med seg en for meg ukjent kvinnelig modell og F1 sjåføren Jensen Button. Er spent på hvilken retning de tar showet neste år.

Jodie Kidd?

Er usikker på valget av Button. Han er litt for A4. Er dette en bekreftelse på at han legger opp som F1-fører etter denne sesongen? Vet at Dennis egentlig ikke ville at han skulle fortsette, så det er kanskje ikke en umulighet.

Synes det er rart at Chris Harris ikke får muligheten. Han er jo perfekt for TG.

Vil tippe at Amazon kommer til å tilby Prime til kunder i Skandinavia i løpet av 2016.

Chris Harris får ikke muligheten rett og slett fordi han selv ikke vil.

Lenke til kommentar

Jodie Kidd?

Chris Harris får ikke muligheten rett og slett fordi han selv ikke vil.
Han drar knapt inn penger på YT-kanalen sin, men det er sikkert uaktuelt hvis BBC ikke er villige til å betale en god slump med penger. Han er sikkert mest redd for at nye TG skal floppe. Det hadde jeg vært også. Integritet er nok viktigere enn penger.
Lenke til kommentar

Har tilgang til Netflix, Viaplay og TV2 Sumo. Så hvis de selger til HBO så blir jeg pirat for Top Gear. Orker ikke HBO Nordic

Det gir ikke mening for HBO Nordic/HBO å kjøpe inn serien, så du trenger ikke å tenke på det. HBO Nordic styrer seg unna Top Gear, det er ikke deres merkevare. 

hvordan får man tilgang til Amazon TV ( eller hva det nå heter )  i dag ?

jeg burde ha spurt om hvor lenge Nettflix lar seriene og filmen være tilgjengelig ?

hvor lang tid går det før de blir fjernet fra databasen ?

Du trenger foreløpig ikke å tenke på det. Hvis programmet kommer på en streamingtjeneste i Norge, så ville det vært lettere og bedre for deg å bruke det uansett.

Hadde Netflix kjøpt opp det nye programmet så ville det trolig ligget der en stund (2-4 år mellom hver gang rettighetene må forhandles på nytt), da det ikke vil bli libary-innhold (det er denne typen innhold som utgår på streamingtjenester, ikke originaler eller eksklusive serier). Igjen, altfor tidlig for å tenke noe særlig på detaljer uansett. 

Lenke til kommentar

Har tilgang til Netflix, Viaplay og TV2 Sumo. Så hvis de selger til HBO så blir jeg pirat for Top Gear. Orker ikke HBO Nordic

Det gir ikke mening for HBO Nordic/HBO å kjøpe inn serien, så du trenger ikke å tenke på det. HBO Nordic styrer seg unna Top Gear, det er ikke deres merkevare. 

hvordan får man tilgang til Amazon TV ( eller hva det nå heter )  i dag ?

jeg burde ha spurt om hvor lenge Nettflix lar seriene og filmen være tilgjengelig ?

hvor lang tid går det før de blir fjernet fra databasen ?

Du trenger foreløpig ikke å tenke på det. Hvis programmet kommer på en streamingtjeneste i Norge, så ville det vært lettere og bedre for deg å bruke det uansett.

Hadde Netflix kjøpt opp det nye programmet så ville det trolig ligget der en stund (2-4 år mellom hver gang rettighetene må forhandles på nytt), da det ikke vil bli libary-innhold (det er denne typen innhold som utgår på streamingtjenester, ikke originaler eller eksklusive serier). Igjen, altfor tidlig for å tenke noe særlig på detaljer uansett. 

ok , men når det gjelder nettflix så var det ikke bare Jeremy Clarkson og co jeg hadde i tankene

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Vi trenger vel ikke å bli helt barnehage fordi han gjør en liten skrivefeil? 

ok , men når det gjelder nettflix så var det ikke bare jarmy clackson og co jeg hadde i tankene

Vel, som sagt Netflix originaler kommer til å bli der så og si for evig.

En serie som det nye programmet fra Clarkson & Co vil måtte bli fornyet ganske trolig hvert 3-5 år, avhengig av avtalen og sånt. Better Call Saul som er eksklusivt innkjøpt til Netflix kommer til å bli der, fordi de bidrar med å produsere serien (eier rettighetene noen steder utenfor USA).

Libary-innhold er veldig variabelt, men alt fra 1 til 5 år om gangen. Det er ikke helt noe fasitsvar på hvor lenge libary-innhold forblir (stort sett serier og filmer som er eldre og kjøpt i bulker).

Lenke til kommentar

Vi trenger vel ikke å bli helt barnehage fordi han gjør en liten skrivefeil? 

ok , men når det gjelder nettflix så var det ikke bare jarmy clackson og co jeg hadde i tankene

Vel, som sagt Netflix originaler kommer til å bli der så og si for evig.

En serie som det nye programmet fra Clarkson & Co vil måtte bli fornyet ganske trolig hvert 3-5 år, avhengig av avtalen og sånt. Better Call Saul som er eksklusivt innkjøpt til Netflix kommer til å bli der, fordi de bidrar med å produsere serien (eier rettighetene noen steder utenfor USA).

Libary-innhold er veldig variabelt, men alt fra 1 til 5 år om gangen. Det er ikke helt noe fasitsvar på hvor lenge libary-innhold forblir (stort sett serier og filmer som er eldre og kjøpt i bulker).

jeg lurte lit på det siden altibox film ( som i utgangspunktet bare tilbyr leiefim) har også begynt med kjøpe film fremfor lei på nye titler

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk tro på at de får større budsjett.

BBC er tross alt statlig.

Ser slikt ut:

"Amazon wasn’t joking when it said it was giving the former Top Gear team the freedom to make the show they want, reportedly promising them a £160 million budget for the upcoming series.

One of the most expensive UK shows ever, it has a budget bigger than that of the first two seasons of House of Cards and the first Avengers movie.

Former Top Gear producer Andy Wilman, who has jumped ship with the trio, told Broadcast it was the promise of a reported £160 million that made them choose Amazon (which initially seemed like an odd choice over Netflix or a terrestrial/freeview channel)."

"The team have committed to 36 episodes of a new car show, as yet untitled, meaning each episode will have a budget of around £4.5 million."

"“We love the people down at ITV, but we couldn't do it," Wilman added of the broadcaster choice.

“Every one we have talked to has told us: ‘They [Amazon] leave you alone to make your show'. That's a big one for us - we don't like interference, we don't need to be policed."" - http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/news/jeremy-clarkson-richard-hammond-and-james-mays-new-amazon-prime-show-has-an-absolutely-insane-budget-10444856.html

Dette blir spennende.

Endret av Aleks
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så...hvorfor skal JEG gi amazon 99kr mnd for å se top gear, når de har et budsjett på 160 millioner pund? tenk de sinnssvake lønningene som ligger i det beløpet. Om jeg henter showet på TPB vil ingen merke det. støtte showet" liksom..hah..det blir som å tipse en restauransatt som allerede tjener 500kr timen. Eller å gi en tier til en businessmann som står i dress og slips og drikker kaffen sin utenfor 7-11. "du ser nu så tynn ut"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Stakkars Bytex, som ikke skjønner hvordan økonomi fungerer, hva hadde du synes om du produserte noe som alle tok uten å betale for seg, slik at du faktisk tapte penger på hver enhet som solgt istedet for å tjene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...