Comma Chameleon Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Spennende avslutning. Latterlig oppførsel fra argentinerne, men helt ærlig så tror jeg dette er en bedre avslutning enn litt bilfotball hadde vært. Car soccer var morsomt de første 2-3 gangene, men det er begrenset hvor mange ganger man orker å se det samme. Episodene var morsom nok. Ikke verdens mest spennende områder, så er vel begrenset hva de får til å gjøre. Ikke den beste spesialen. Men deilig å se de på skjermene igjen! Spent på resten av sesongen, når enn den sendes. 1 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Jeg for min del, skulle ønske de hadde klippet inn mer av det. Synes det var interessant å se på. 3 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Jeg må si meg godt fornøyd med episoden. Spesielt imponert over alle de forskjellige kjøreforholdene. Og for et landskap! Må også si at jeg er glad for at BBC våger å si deres egen mening om det som skjedde. Jeg tror at mange andre hadde lagt seg flat og unnskyldt, bare for å bli ferdig med saken. Kommer til å huske avslutningen på episoden lenge, og jeg ville egentlig se mer. En av de bedre spesialene på en stund. God oppvarming for sesongen som venter. Jeg er mest spent på om Jeremy må skifte navn til Jennifer. Endret 29. desember 2014 av Quote 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Jeg må si meg godt fornøyd med episoden. Spesielt imponert over alle de forskjellige kjøreforholdene. Og for et landskap! Utrolige kjøreforhold, og jeg må si meg spesielt imponert over Lotusen! At den klarte alt det er utrolig. Gøy når May får det til også. Fantastisk landskap også ja, men ganske øde. Er gøy når de møter lokalbefolkningen og ville dyr. Usikker på hvor mye bra opptak de har fått av slutten. De stresset nok med å komme seg unna, og rakk ikke fokusere på filmingen. En grunn til at de måtte vise youtubeklipp. Finnes det noen gode "behind the scenes" klipp? Jeg har utrolig lyst å se mer av de kameracrewet må igjennom. Og hvor mye de faktisk hjelper til. Dette er kanskje den morsomste delen av hele episoden synes jeg http://i.imgur.com/KruQE0a.webm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Makan til natur a gitt! Top Gear crewet er meget flinke til å filme, det fortjener de creds for. Synd å si det, men jeg kjedet meg litt, ble mye av det samme. Men alt i alt, en bra spesial, ikke på høyde med de beste spesialene riktig nok. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Jeg holdt på å dø av latter da James May falt av hesten. Det er kanskje ikke så snilt å le av folk som skader seg, men jeg bare mistet det helt! Fikk også en god latter da han omtale leke-hesten som "Brokeback". Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Vet ikke om skiltene deres var med vilje eller ikke, men ting som inneholder rasisme burde de virkelig la være å tulle med. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2889795/Jeremy-Clarkson-hot-water-Gear-Christmas-special-pokes-fun-racist-slope-slur-presenter-praises-lovely-country-Chile.html Ellers en morsom spesial. Tenker på å dra dit selv. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Pfffrt, det var jo ikke akkurat noe ille de tingene der. Blir blåst litt veldig ut av proporsjoner... Skade forholdet mellom Argentina og England... wtf. 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Vet ikke om skiltene deres var med vilje eller ikke, men ting som inneholder rasisme burde de virkelig la være å tulle med. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2889795/Jeremy-Clarkson-hot-water-Gear-Christmas-special-pokes-fun-racist-slope-slur-presenter-praises-lovely-country-Chile.html Ellers en morsom spesial. Tenker på å dra dit selv. Skiltet kom med bilen når den var ny. https://www.vehicleenquiry.service.gov.uk/ Dytt inn H982FKL og PORSCHE. Date of first registration 30 May 1991 Year of manufacture 1991 Cylinder capacity (cc) 4957cc Endret 29. desember 2014 av ahpadt Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Nå var det ikke skiltene jeg reagerte på da. Det ser heller ut til at de dro slope-vitsen enda lengre. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Når det gjelder skiltet, så kan det godt være at de brukte lang tid på å finne en bil med skilter som kunne minne om Falklandskrigen, og de kan ha basert utfordringen på hvilken type bil de fant. Siden det var en Porsche 928 med V8 så kunne de ha gjort programmet slik at alle tre skulle velge Porscher eller sportsbiler fra 80-tallet, eller at alle skulle ha biler med V8. Vi vet at skiltet er ekte, men vi kommer aldri til å vite om bilen ble valgt pga skiltet eller ikke. I uansett tilfelle, så skal man være skikkelig ape dersom man angriper et helt TV-team med steiner pga dette. Som noen andre nevnte i tråden så går ikke vi amok dersom det kommer en tysker kjørende med "HH 1940" på skiltet. Selv om bilen kjøres av en TV-kjendis som har for vane å provosere, så vil jeg tro at vi hadde holdt oss alt for god til å ty til vold. Og Aleks, den "But is it straight"-spøken er så uskyldig som den kan bli. Kutt ut sutringen. 2 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Fikk veldig lyst til å besøke Argentina etter jeg så spesialen,vakker natur og Bariloche, men tror jeg holder meg unna sør de virker litt for hårsår etter min smak. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Rasistiske vitser er ikke uskyldige. Når de allerede har vært ute å bedt om unnskyldning for den vitsen blir det bare dumt å fortsette med det. Men som sagt, ellers likte jeg spesialen. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Når det gjelder skiltet, så kan det godt være at de brukte lang tid på å finne en bil med skilter som kunne minne om Falklandskrigen, og de kan ha basert utfordringen på hvilken type bil de fant. Siden det var en Porsche 928 med V8 så kunne de ha gjort programmet slik at alle tre skulle velge Porscher eller sportsbiler fra 80-tallet, eller at alle skulle ha biler med V8. Må ha vært litt av en tilfeldighet, basert på Jeremy sitt forhold til 928 (forklart i starten av første delen). Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Jeg synes de skal gå tilbake til spesialer på rundt 75 minutter. To timer blir rett og slett for mye. Lenke til kommentar
Populært innlegg L4r5 Skrevet 2. januar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 2. januar 2015 For lite* 10 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 60 min hadde holdt for min del. Amerikaspesialen fra 2007 er min favoritt. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Ganske svak spesial i mine øyne. Blei veldig kjedelig etterhvert, så ventet egentlig bare på bråket de fikk i Argentina. Begynner å bli tydelig at de snart er tomme for ideer. Blir mer og mer det samme innholdet, samme praten. Men er jo så klart alltid hyggelig å ha Top Gear tilbake på skjermen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Nja, kommer litt an på hva de fyller de opp med. Dog så må jeg innrømme at Top Gear har mistet sin sjarm, hver konkurranse ender med at Clarkson vinner, Hammond gjør et eller annet sprell, og alle kjører i May en eller annen gang iløpet av sekvensen. Det virker som desto mer de får å bruke desto dårligere blir sluttresultatet. Har egentlig bare to ønsker igjen fra Top Gear, det er et løp fra Lindesnes til Nordkapp med norsk produserte biler^^ og Australia på tvers med lastebiler og ymse oppgaver Lenke til kommentar
Stigs_GTA_cousin Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Top Gear sesong 22: We come from a grand (tourer) down under Top Gear has taken decrepit old cars all over the world, from Bolivia and Botswana to Bristol and just outside of Bristol. The most remarkable thing about these endeavours was that, despite the abuse thrown at them, the knackered old cars generally kept going. But then they would, given they are largely simple and mechanical. But what about the cars of today with their complex electronics and computer radar-guided Bluetooth massaging seats? How would they get on in a harsh, dusty environment? To find out, Jeremy, Richard and James were told to pick a brand new GT car each and assemble in one of the toughest places on Earth, a place where General Motors once fetched up with a Euro-spec prototype and promptly went back to the drawing board when outback roads made it snap in half. We're talking of course about Australia... Gleder meg The V stands for value SUV-type cars are very fashionable these days. They're also rather expensive. A Range Rover Evoque, for example, will easily set you back £30,000, and that's before you go mad with the options. But what if you fancied a trendy sports-utility vehicle for less? A lot, lot less. Armed with just a few hundred pounds, the presenters were each told to buy a serviceable, roadworthy 4x4 and then report to Top Gear's top-secret SUV testing centre... French fancies Top Gear believes there are several carmakers who can be considered truly great. Ferrari, for example. Or Lancia. Or, for that matter, Jaguar. But in this series, Jeremy and James pay tribute to perhaps the most brilliant and innovative carmaker in history: Peugeot... Nee norr nee norr We're all familiar with ambulances. They're big, they're noisy and they're usually glorified vans driven by blokes called Josh in green overalls. At least, that's what Casualty would have us all believe. But what the Top Gear presenters would have you believe is that these emergency vehicles could be better, so Jeremy, James and Richard asked if they could reinvent the ambulance to make it vastly more effective... Rushing through Russia A few series ago, Top Gear engaged in a dramatic Race Across London between a car, a bicycle, a boat and a Stig on public transport. The bike won and the car came bang last, not least because this was James's department, and he foolishly chose an enormous Mercedes ML 4x4 in which to negotiate London's narrow and often congested streets. For a car show, this result didn't go down well. But, worry not, because few realise that Top Gear is engaged in a very slow but extremely thorough project to find the fastest way across every single city in the world... a mere seven years after the Race Across London, we move on, naturally enough, to Saint Petersburg... Absolutely classic If you spend any time poking around the inky corners of the internet, you might have noticed that classic cars are going up in value. Real gems like Lamborghini Countachs and Mercedes SLs are already soaring out of reach of mere mortals, but what about more modest and affordable sports cars like old MGs, Fiats and Peugeots? Should you grab one now before they become worth eleventy trillion quid at auction? In the interests of the real-world consumer reporting for which Top Gear rightly isn't known, the three presenters were told to grab an affordable classic each and then live with it in the manner of those who enjoy such things... Fish & computer chips The new BMW M3 sounds like a fine thing, what with its 425 horsepower, twin-turbo straight-six and rear-wheel drive. But it's not the only sporty BMW to come out in recent times. There's also a new and rather radical coupe that looks like something from German science fiction (the most precise of all science fictions) and it's called the i8... Frankly my dear, he doesn't give a dam When, in the Forties, Rover bosses used a stick in the wet sand of a Welsh beach to crudely sketch their plans for a 4x4, they could barely have imagined the same basic idea would remain in production some 66 years later. But it is, conquering continents and attracting celebrity owners as diverse as the Queen, Fidel Castro and Bill Murray along the way. There's bad news on the Land Rover front, however, because 2015 is the Defender's last year of production, after which fiendish regulations will finally kill it off. But not before Top Gear has paid tribute to a legendary machine that's as much a fixture of the countryside as electricity pylons and cow poo... Thunderberks are go If you hang around long enough in the right sort of bar, you're bound to meet one of those people with a chunky watch containing a built-in distress beacon, which they claim can summon help in the event of an emergency anywhere in the world. Question is, do these devices work? To find out, Top Gear gave Richard Hammond just such a watch and then dumped him in the frozen wastes of Canada... Poweeeeeeerrr! No series of TopGear would be complete without a snorting, shiny roster of exciting cars being tested at the track and then handed to The Stig for a brisk and unspeaking lap against the clock. In this run of programmes, cars to enjoy this treatment include the Mercedes-AMG GT, the Lamborghini Huracán, the Eagle Low Drag GT, the Jaguar F-Type R, the Porsche Cayman GTS, the Corvette Stingray and the Lexus RC F... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå