Gå til innhold

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe dritt at jeg ikke har bbc 2 :(

Skaff deg VPN. Da kan du se BBCs sendinger på nettet uten problemer. Bruker VPNUK og betaler £5,99 per måned.

Off-topic:

Dessverre har BBC nå bare rettighetene til å vise deler av neste F1-sesong.

LIVE RACES ON THE BBC 2012

15 April: China

13 May: Spain

27 May: Monaco

24 June: Europe

8 July: Britain

2 September: Belgium

23 September: Singapore

14 October: Korea

4 November: Abu Dhabi

25 November: Brazil

Lenke til kommentar

Noe dritt at jeg ikke har bbc 2 :(

Skaff deg VPN. Da kan du se BBCs sendinger på nettet uten problemer. Bruker VPNUK og betaler £5,99 per måned.

Off-topic:

Dessverre har BBC nå bare rettighetene til å vise deler av neste F1-sesong.

LIVE RACES ON THE BBC 2012

15 April: China

13 May: Spain

27 May: Monaco

24 June: Europe

8 July: Britain

2 September: Belgium

23 September: Singapore

14 October: Korea

4 November: Abu Dhabi

25 November: Brazil

Hehe hadde jeg hatt stor interesse av bbc kanalene så kansje men nå er det bare Top Gear jeg liker da ;)

Lenke til kommentar

Enig om det som er skrevet ovenfor om den siste spesialepisoden. Den er severdig, men etter min mening er det flere av de tidligere spesialepisodene som jeg, per nå, rangerer høyere enn denne. Generelt litt for mye scriptet fjas og for lite fokus på selve turen gjennom India. Disse gutta er tross alt programledere og ikke skuespillere...

Forøvrig rangerer jeg spesialepisodene slik:

1. Bolivia 10/10

2. Botswana 10/10

3. Vietnam 9.5/10

4. Midtøsten 9/10

5. USA 8.5/10

6. India 8/10

7. Nordpolen 8/10 (kan kanskje ikke helt sammenliknes med de andre, men dog...)

Bolivia-spesialen så jeg på BBC Knowledge for et par dager siden og den er virkelig mye bedre enn India-episoden.

Endret av Glassmesteren
Lenke til kommentar

Generelt sett vil jeg si at alle spesialene vokser kvalitetsmessig etter tid. De blir alltid bedre andre gang du ser dem. For meg er USA spesialen den beste. Vil helst ikke rangere de andre, da TG specials er hellig. Definitivt det beste med serien imo, selv om jeg liker biler godt, så er det underholdningsverdien jeg setter pris på. Og kjemien mellom pillock 1, 2 og 3.

Lenke til kommentar

Problemet mitt med Top Gear er at det blir mer og mer obvious at ting er staget.

Før gikk det greit, og alt hadde en fin flyt. Men spesielt i denne episoden ble jeg sittende å tenke over det.

Hamster som velter tønnene.

Banneren på toget.

Hele opplegget med festen.

Før var det gutta på tur stemning. Nå er det klovner på tur stemning.

Edit: Sier ikke at det er noe galt i det. Men det kan bli litt mye til tider.

Gode eksempler er jo feks artic challengen.

Skikkelig godfølelse.

Endret av Hille
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Problemet mitt med Top Gear er at det blir mer og mer obvious at ting er staget.

Før gikk det greit, og alt hadde en fin flyt. Men spesielt i denne episoden ble jeg sittende å tenke over det.

Hamster som velter tønnene.

Banneren på toget.

Hele opplegget med festen.

Før var det gutta på tur stemning. Nå er det klovner på tur stemning.

Edit: Sier ikke at det er noe galt i det. Men det kan bli litt mye til tider.

Skikkelig godfølelse.

Vil si meg enig i dette. India special bar preg av for mye vås og tull. Du visste at mye av det som kom ville skje på forhånd. Det vitner om et dårlig script.

Artic Challenge er et godt eksempel på en episode hvor mye av hendelsene er uforutsigbare. Og dermed må de improvisere. Da blir kvaliteten så vannvittig mye bedre!

Ikke engang bilene deres gikk istykker denne gangen. All uforutsigbarhet var borte.

Lenke til kommentar

Når de fikk ca. 70 000 å handle biler for skulle det vel egentlig bare mangle at de ikke gikk i stykker.

Kan ikke være like bra hver gang, og tenker det var mye vås fordi det å kjøre i India er en risikosport uten like, og at de dermed må fylle opp med mye annet enn de som bare kjører villmenn rundt.

Om noen har sett IRT: Deadliest Roads så kjører de i fjellpassene hvor Top Gear gutta avsluttet turen, men når TG gutta kjørte der fantes det ikke en bil å se.

Jeg lo godt da togene delte seg jeg da, selv om det selvfølgelig er så åpenbart scripta som man får det.

Svakeste spesial episoden ja, men uansett så uendelig mye bedre enn det meste annet man får servert på tv.

Top Gear er og blir konge :)

Endret av archongamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virkelig, amen to that.

Det var et par fine hendelser i denne specialen, men det var alt for mye åpenbar skripting og vas. Det toppet seg virkelig på festen.

Skikkelig godfølelse.

Arctic Challenge hadde stor preg av uforutsigbarhet, og den var utrolig god. Men min favoritt er virkelig Bolivia-spesialen, der begynner man med uforutsette ting - og med biler man aldri skulle tro kunne klart det. Det er gutta på tur-følelsen som gjør Top Gear Specials bra, og ikke klovner på tur som du sa.

Legger bare noe i spoiler, hvor det virker som om vi får vite lokasjon til en ny episode. No big deal egentlig, men bare for å være på den trygge siden.

Forresten, ser ut som om vi får se litt fra Kina snart. Dette bildet, med bildetekst "We've been filming in China, so say Ni Hao to... Kung Fu Stig!" ble lastet opp på FaceBook:

381505_10151121619655103_352138955102_22612934_1984824652_n.jpg

Endret av Quote
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt info om hva neste sesong kommer til å inneholde:

In the January 2012 edition of Top Gear Magazine, it featured a preview of what to expect in series 18. It included a piece where Richard Hammond drives a NASCAR safety car for a real race, later going on to drive an actual NASCAR race car. The magazine also featured a part of some of the power tests to expect, including Jeremy Clarkson driving a Mercedes-Benz C63 AMG Black Edition, a Mercedes SLS AMG Roadster and a Maserati GranTurismo MC Stradale. Hammond meanwhile will drive a 2012 BMW M5 F10, and May will have a Vauxhall Corsa Nurburgring Edition. Another feature is going to China to test drive Chinese cars, Italy in 3 super-cars, Lamborghini Aventador, Noble M600 and a McLaren MP4-12C.

Noen som vet når de er tilbake på tv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...