Gå til innhold

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Polarity

 

In physics, all magnets have two poles that are distinguished by the direction of the magnetic flux. In principle these poles could be labeled in any way; for example, as "+" and "−", or "A" and "B". However, based on the early use of magnets in compasses they were named the "north pole" (or more explicitly "north-seeking pole"), "N", and the "south pole" (or "south-seeking pole"), "S", with the north pole being the pole that pointed north (i.e. the one attracted to the Earth's North Magnetic Pole). Because opposite poles attract, the Earth's North Magnetic Pole is therefore, by this definition, physically a magnetic south pole.[1][2][3] Conversely, the Earth's South Magnetic Pole is physically a magnetic north pole.

 

I den grad man skal stole på Wikipedia. Visste jeg hadde hørt om det før..

 

Med andre ord: Top Gear har vært på magnetisk sydpol. Hehe..

Endret av Insty
Lenke til kommentar

I går fikk jeg endelig sett polar-episoden. Meget bra episode det står stor respekt av! Var ganske artig for min del da jeg hadde firefox i bakgrunnen og det kom væroppdatering. "For det meste overskyet -10 grader." Det var da ikke så ille tenkte jeg først. :D

 

Dagens episode var konge som vanlig. Forøvrig beste gjesten hittill i denne sesongen. Skikkelig artig fyr. Bugattien var som forventet, trodde nesten at den skulle komme ennå litt lenger ned. Du kan sjelden komme først rundt en bane med nesten utelukkende rein kraft. Og den challengen lukter staget lang vei btw!

 

Og Lamborghini Estoque :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...