Random Hero Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Sesong 6, episode 6=) Lenke til kommentar
goggen92 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Sesong 6, episode 6=) Takker så meget Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Morsomt hvordan Jeremy slakter norske veier med en gang han krysser svenskegrensa. Han har nok dessverre mye rett. Endret 12. august 2010 av -sparks- Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 hehe ja, er jo flaut........ tror top gear usa blir crap, tipper det blir en dårlig kopi med en amerikansk vri. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Norge? Det må være noe av det kjedeligste de kunne gjøre. Jeg ser ikke hvorfor Norge skulle være så kjedelig. De kødda jo nettopp med hvor visuelt kjedelig England er. Noe som stemmer. Norge blir jo den rake motsetningen. Men siden de har vært i Norge blir det nok ei stund til neste gang. Vet ikke om jeg gidder å prøve å se Top Gear USA en gang. Ser for meg en samling Ty Penningtoner på speed. En favorisering av amerikanske biler kan vi nok også forvente oss, men Top Gear UK er jo forjævlig der de og. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Norge? Det må være noe av det kjedeligste de kunne gjøre. Jeg ser ikke hvorfor Norge skulle være så kjedelig. De kødda jo nettopp med hvor visuelt kjedelig England er. Noe som stemmer. Norge blir jo den rake motsetningen. Men siden de har vært i Norge blir det nok ei stund til neste gang. Joda. Hardanger, Jæren og Lofoten er flott, men det er liksom det. Veiene er elendige og bebyggelsen stygg sammenlignet med resten av Europa. Hva har vi som ikke Østerrike og Sveits har? Jeg ønsker meg en Øst-Europa tur - kjøretur fra Moskva til Kina f.eks. Kanskje litt langt, men du så spennende det hadde vært! Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Og det hadde vel endt på samme måte, om ikke værre enn USA-turen dems, tror nok de hadde høy puls da. Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Gutta kan prøve å kjøre opp til preikestolen. Deretter dytte bilen over kanten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Dytte bilen? Du mener "glemme å sette på parkeringsbremsen" "Oh no, aaaw, that's really sad... What a shame." Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det hadde nok ikke miljøfanatikerne i dette landet tillatt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Preikestolen hadde vel uansett falt ned om man hadde plassert en bil på den, etter hva jeg har hørt Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Du har hørt noe rart. Alle folkene som står på den, vier mye mer enn en bil. Endret 12. august 2010 av kindermaxxi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det var en litt useriøs spøk da Men jeg har hørt at sprekken utvider seg mer og mer. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det er noen nokså fine veier oppover langs E39 mot Stavanger, jeg vet om en strekning på 2-3 km som kunne potensielt vært Top Gear-material. Det er dog det eneste, med mindre man drar med seg Ferrarier innover i landet, men det er jo som å prøve å fange en alligator med en fiskesnor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Når vi først prater om norske veier: Top Gear burde ta seg en tur til Røldal på sommertid, i området finner man plenty av gamle, trange veier med horribel standard, men også fantastisk natur. Man har bl.a. de gamle Røldalssvingene (en del av den gamle veien), som ble brukt før Røldalstunnelen ble bygget. Denne veien er veldig (veldig!) smal og svingete, og alikevel kjører tyskerne og nederlenderne opp den veien med sine gigantiske bobiler. Veien er bred nok til en bil, og har møteplasser med "jevne" mellomrom som tillater to biler å passere, men man sliter om man møter bobiler. Og, som vi alle vet elsker Top Gear bobiler og campingvogner, så det burde bli perfekt. Fra Røldal kan man også kjøre i retning Odda, hvor man passerer Låtefossen på et veistykke som også er forferdelig smalt, ellers kan man også kjøre i den andre retningen mot Haukeli, hvor man har den gamle veien som ble brukt før Haukelitunnelen ble bygget, denne veien er også alt for smal og svingete. Og ja, jeg har nylig kjørt på alle disse veiene, ettersom jeg var på hytta for første gang på 7 år (sist var jeg 15 år gammel ) Endret 12. august 2010 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Synd at roadtesten av Ferrari California som ble gjort for magasinet ikke ble filmet. Kjørte bilen på vinterstid med sommerdekk (!) fra Oslo til Eiksundtunnelen, verden dypeste tunnell. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Og, som vi alle vet elsker Top Gear bobiler og campingvogner, så det burde bli perfekt. Fra Røldal kan man også kjøre i retning Odda, hvor man passerer Låtefossen på et veistykke som også er forferdelig smalt, ellers kan man også kjøre i den andre retningen mot Haukeli, hvor man har den gamle veien som ble brukt før Haukelitunnelen ble bygget, denne veien er også alt for smal og svingete. Hahaha Mellom Seljestad og Låtefossder lå det ei lita bru som var så smal at ingen verken kunne møtes eller snu. Der kom det en dag en danske med Skoda og campingvogn. Han punkterte midt i brua og så var sirkuset i gang. For midt imot kom en lastebil fra Frydenlunds bryggeri, og bakfra kom det en Stabburstrailer med Stabburspølser i. Og begge ville hjelpe til, men goddag ble fort godnatt, for campingvogna var av polsk fabrikat, og reservehjulet var flatt. Så sto de der og klødde seg og lurte på "Hva gjør vi nå?" Mens køen vokste og håpet sank og kvelden kom sigende på Da sa Frydenlundsjåføren til Stabbursjåføren "Vi har jo både mat og øl!" Så de åpna hver sin lastebil så alle fikk forsyne seg sjøl Og sommernatta var lys og lang og det kom lastebil på lastebil med lass: Ferdighus fra Moelven og stiftelser fra Loelven og speidere med luftmadrass. Det kom trailere med leketøy, dopapir og sengetøy bleier og fruktsalat og alle som kom kjørende, de åpnet villig dørene så folk fikk både klær og mat En hadde verktøy med strømaggregater en annen kom med publikum til Telemark teater, en hadde tre tonn Kong Haakon fra Freia en annen kom med melk i fra Skomperud på Heia Det var møbler og hermetikk og anleggsmaskiner fersk fisk, frossen fisk og campinglatriner, og før sola steg uten last mot sky var det anlagt en liten by. Og sommer´n gikk og de fikk herrefrisører lysløype, Rottary og varaordfører, og da det kom et tivoli på flere hundre tonn, fikk de støtte fra Distriktenes Utbyggingsfond. Men tilslutt hadde departementet fått nok, og da statsminister´n snakka på seg snakkebrokk, da va´kke sjefen for Vegdirektoratet sein med å legg om veien. Og siden har ingen sett dem bortsett fra en og annen fotturist som kan melde om et lykkelig samfunn uten en eneste bilist Og når de trenger forsyninger sånn som egg og melk og torskerogn da bare leder de trafikken inn på gamleveien der det står en danske med campingvogn 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Haha, Øystein Sunde Og det LÅ ikke ei lita bru, det LIGGER fortsatt ei lita bru Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Eneste dumme med den episoden hvor de har kappløp til Norge, er at Clarkson velger talene til Tatcher istedet for å prøve å lære norsk -.- Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 og at Norge tydlig er kjent for å ha dårlige veier og lave hastigheter. Flaut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå