Applebee Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Hmm.. Er det begrenset salg da? Regner med at de ikke produserer flere enn de trenger. Edit: Lurer egentlig på hvorfor de i det hele tatt selger den hvis de blir solgt med tap. Endret 4. januar 2010 av Applebee Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) De vil antakeligvis ta designelementer ol fra denne og plassere det i billigere volum modeller. (som de vil tjene penger på) På den måten vil folk se på de "vanlige" modellene og tenke på den dyre utrolige modellen. Imagebygging for merket er det sikkert også. Endret 4. januar 2010 av -sparks- Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Bare for å avslutte X6 vs. Range Rover. Trenger vel ikke si noe mer. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Uhm, hva skal den videoen forestille da? At X6en klarer å dra Range Roveren? Er det glatt eller noe? Isåfall sier det mer om dekkene enn bilen. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Aner egentlig ikke hva som skjer, men tolker det dit hen at Range Roveren (igjen) har brutt sammen og må taues videre av en X6. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Så snodig at jeg ser ut til å være alene om å ikke se poenget med noen av X-modellene eller andre SUVs uten off-roadegenskaper i det hele tatt. Har du en krøttersti opp til hytta så forstår jeg at noen vil ha en Range Rover med lavserie og sperrer, men SUVs og SAVs og småhevede stasjonsvogner som Octavia Scout / Allroad / Outback er jo meningsløse. Hvem vil, frivillig, kjøre noe med høyt tyngdepunkt, som forbruker mer, som koster mer og som gir absolutt ingenting tilbake. Det er ikke som at 5-10 cm med ekstra bakkeklaring vil hjelpe deg i noen sammenhenger. Alle bilene brukes uansett utelukkende på ordinære veier der ei vanlig stasjonsvogn er mye mer behagelig, mer økonomisk, osv osv. SUVs og lign. er djevelens verk og bør brennes i helv*** sammen med DDE og Celine Dion. Jeg vurderte å starte med Cayenne, men faktisk tror jeg X6 må brenne først. Cayenne har jo faktisk sperrer og et avansert firehjulstrekksystem. Ingen av eierne har noensinne hatt bruk for det, men Porsche skal ha kudos for å ha gjort det ordentlig når de først skal lage en bil som skal takle mer enn asfalt. Om ikke du er en SV´er så vet ikke jeg. Trenger det være noe poeng da? Ingen som ber deg om å kjøpe de bilene, vi gir vel faen. De aller fleste har faktisk fin bilvei helt inn til hytta, og har de ikke, nei da er det hvertfall ingen tilgang til bil. Man kjører uansett ikke en Range Rover til over 1 mill helt frem selv om den klarer det. Jeg prøvde selv X5n i terrenget, jeg stoppet her: Nytteløst, men den komforten vi får frem til parkeringsplassen og den oversikten vi har, er formidabel! Stemmer langt fra SV. Fint å ha oversikt og sitte bedre beskyttet enn andre som velger mer nøkterne biler. Men enda mer synd for de stakkarene du torpederer i din 2,5 tonns tanks... Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Der traff du nok spikeren på hodet. Når jeg får unger skal bilen byttes inn i den største amerikanske SUVen som passer til førerkortet Endret 4. januar 2010 av -sparks- Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Flott at du tenker på den enslige mora som har barnet sitt i baksetet på en gammel Hyundai, når en fører av en idiot-tanks er litt for opptatt av iDrive til å legge merke til at trafikken foran har bremset. I neste øyeblikk har Hyundaien blitt 2 meter kortere. Happy times. Det er andre enn deg i trafikken og SUVs er fortsatt tåpelige. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Førerfeil og uoppmerksomhet er alltid livsfarlig, samme om det er en bil, sykkel eller fotgjenger man kjører på. Endret 4. januar 2010 av -sparks- Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Flott at du tenker på den enslige mora som har barnet sitt i baksetet på en gammel Hyundai, når en fører av en idiot-tanks er litt for opptatt av iDrive til å legge merke til at trafikken foran har bremset. I neste øyeblikk har Hyundaien blitt 2 meter kortere. Happy times. Det er andre enn deg i trafikken og SUVs er fortsatt tåpelige. Vel, da er det personen som kjører SUVen som er problemet, ikke SUVen. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Hyperio: Det er jo slike Rangerovere Top Gear-teamet bruker til filming - og det henger et stort filmkamera på. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 og hvorfor skal man se ut av bakruta da man har sensorer og speiler på hver side av bilen ... har du sertifikat? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Det er ikke som at 5-10 cm med ekstra bakkeklaring vil hjelpe deg i noen sammenhenger. Jeg er generelt lite tilhenger av SUVs som ikke kan benyttes i terrenget, men her mener jeg at du tar feil. 5-10 cm ekstra bakkeklaring på en dårlig vei eller en snøfylt vei kan hjelpe en hel del. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Edit: Lurer egentlig på hvorfor de i det hele tatt selger den hvis de blir solgt med tap. Image, prestisje, merkevarebygging, produktutvikling, innovasjon, testing av markedespotensiale, +++. Lista er uendelig lang. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Så de kan faktisk ende opp med et bedre salg av andre biler ved å ha en superbil som f.eks veryon, ved at de andre bilene får et bedre image? Nesten litt idiotisk, men men Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 og hvorfor skal man se ut av bakruta da man har sensorer og speiler på hver side av bilen ... har du sertifikat? Det tar helt klart litt tid å venne seg til å ikke ha bakrute, men det er langt fra noen være eller ikke være. Til rygging klarer man seg fint med sidespeil, og bakruta er uansett ingen unnskyldning for å ikke vite hva som er rett bak bilen. Den store fordelen er ved helt vanlig kjøring fordi den gir bedre oversikt over trafikkbildet bak bilen, men ikke verre enn at sidespeil gjør samme nytten. Jeg gleder meg mest til den dagen jeg kan sette meg i bilen og sette på autopiloten. Den dagen alle gjør dette er risikoen for ulykke redusert med 10-gangen. Minst. Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) og hvorfor skal man se ut av bakruta da man har sensorer og speiler på hver side av bilen ... har du sertifikat? Om jeg har sertifikat? JA, kjører jeg budbil? JA, har jeg en sugen ryggesensor? JA har jeg noen bakrute? NEI har jeg hatt noen ulykker? NEI Endret 5. januar 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Vet at det går fint å kjøre uten, og at varebiler ofte ikke har det. Rygger stort sett på speil selv, men i målgruppen for bilen vil jeg tro de fleste setter pris på oversikt uansett Det er litt rart at de gir en sånn "kone-traktor" slike ting.. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Har ikke noe spesiellt utsyn ut bakruta mi jeg heller da jeg har en lite kupè. Men går helt greit det. Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Vet at det går fint å kjøre uten, og at varebiler ofte ikke har det. Rygger stort sett på speil selv, men i målgruppen for bilen vil jeg tro de fleste setter pris på oversikt uansett Det er litt rart at de gir en sånn "kone-traktor" slike ting.. Kone-traktor? hahaha Grunnen til at sikten er dårlig er jo den lille ruta mellom de massive stolpene, og ruta ligger også nokså skrått. Hva skal de gjøre med det? Gjøre om til litt Audi A2 ræv? NÆÆÆI, sette ruta mer vannrett? NÆÆI, for da er vitsen borte, for plutselig ble det en helt perfekt X5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå