Amberlamps Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Synes X6 er en veldig rar bil. Virker ikke som BMW har bestemt seg for hva de vil med bilen, og det kommer tydelig frem i episoden. Skal innrømme at den er tøff å se på, men den blir kanskje litt for dominerende. Med kun 4 seter og dårlig plass bak så ville jeg heller gått for en X5 med alt av ekstraustyr. Hvor mye bedre X5 sine offroad egenskaper er kontra X6 vet jeg ikke, men det er hvertfall en smartere bil. Hvorfor skal nordmenn alltid tenke fornuft? Er ikke rart dette landet er kjedelig til døden. X5 og X6 skiller kun rundt 15 000kr på xdrive30d, og LE(?) versjonen er billigere enn X5. Tror ikke du får alt utstyr til 15 000. Fikk ikke åpnet Bmw sin konfig. Men dette var prisene man kunne se på nybilfakta på finn.no Endret 4. januar 2010 av DSG Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Hvor mye bedre X5 sine offroad egenskaper er kontra X6 vet jeg ikke, men det er hvertfall en smartere bil. X5: Mer praktisk (mulighet for 7 seter) og større plass. X6: Kjører bedre og har kulere design. Jeg tror de er like "gode" offroad. Alt i alt er ikke X5 en smartere bil da. Reint fornuftsmessig ja, men ikke smartere. Vil du likevel ha en bil som kjører bra er det fornuftig å velge X6. Så det kommer ann på hvordan man ser på det. X6 har ganske enkelt like mye livets rett som X5. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Synes X6 er en veldig rar bil. Virker ikke som BMW har bestemt seg for hva de vil med bilen, og det kommer tydelig frem i episoden. Skal innrømme at den er tøff å se på, men den blir kanskje litt for dominerende. Med kun 4 seter og dårlig plass bak så ville jeg heller gått for en X5 med alt av ekstraustyr. Hvor mye bedre X5 sine offroad egenskaper er kontra X6 vet jeg ikke, men det er hvertfall en smartere bil. Hvorfor skal nordmenn alltid tenke fornuft? Er ikke rart dette landet er kjedelig til døden. X5 og X6 skiller kun rundt 15 000kr på xdrive30d, og LE(?) versjonen er billigere enn X5. Tror ikke du får alt utstyr til 15 000. Fikk ikke åpnet Bmw sin konfig. Men dette var prisene man kunne se på nybilfakta på finn.no Det er ikke mer som skiller nei. Jeg prøvde også på bmw sin konfigurasjon. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 X6 og 5-serie GT representerer ikke akkurat det beste fra BMW. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 5-serie GT har jeg ingenting til overs for. Der har du bil uten mening. Gir meg ikke noe mer enn en 7-serie. Er styggere enn alt annet på veiene. Har heller ikke firehjulsdrift og taper dermed for både X6, 7-serie og vanlig 5-serie. Jeg kommer uansett ikke på noe annet merke som har en så kul eller lignende modell som X6. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Selv liker jeg ikke X6'en, men jeg liker imaget det har, en skikkelig børstraktor som er skikkelig politisk ukorrekt i dag Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Hvis du skal ha en børstraktor er jo Mercedes-Benz G-klasse som gjelder! Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Det som er interessant/artig er måten ca. alle artikler har fremstilt bilen. De skriver om den som om den ene og alene er skyldig i global oppvarming. Verdens samlede C02-utslipp fra biler utgjør kun 2 % av det totale CO2-utslippet fra alt mellom himmel og jord. Og BMW X6 sammen med andre høyutslipps- og ytelsesbiler utgjør en så sinnsykt liten del av bilparken at det hele bare blir latterlig. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Co2 utslipp er det minste jeg vil bry meg om når jeg en gang i tiden skal ha bil. Men det der med håndbrekket sugde jo? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Så snodig at jeg ser ut til å være alene om å ikke se poenget med noen av X-modellene eller andre SUVs uten off-roadegenskaper i det hele tatt. Har du en krøttersti opp til hytta så forstår jeg at noen vil ha en Range Rover med lavserie og sperrer, men SUVs og SAVs og småhevede stasjonsvogner som Octavia Scout / Allroad / Outback er jo meningsløse. Hvem vil, frivillig, kjøre noe med høyt tyngdepunkt, som forbruker mer, som koster mer og som gir absolutt ingenting tilbake. Det er ikke som at 5-10 cm med ekstra bakkeklaring vil hjelpe deg i noen sammenhenger. Alle bilene brukes uansett utelukkende på ordinære veier der ei vanlig stasjonsvogn er mye mer behagelig, mer økonomisk, osv osv. SUVs og lign. er djevelens verk og bør brennes i helv*** sammen med DDE og Celine Dion. Jeg vurderte å starte med Cayenne, men faktisk tror jeg X6 må brenne først. Cayenne har jo faktisk sperrer og et avansert firehjulstrekksystem. Ingen av eierne har noensinne hatt bruk for det, men Porsche skal ha kudos for å ha gjort det ordentlig når de først skal lage en bil som skal takle mer enn asfalt. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Så snodig at jeg ser ut til å være alene om å ikke se poenget med noen av X-modellene eller andre SUVs uten off-roadegenskaper i det hele tatt. Har du en krøttersti opp til hytta så forstår jeg at noen vil ha en Range Rover med lavserie og sperrer, men SUVs og SAVs og småhevede stasjonsvogner som Octavia Scout / Allroad / Outback er jo meningsløse. Hvem vil, frivillig, kjøre noe med høyt tyngdepunkt, som forbruker mer, som koster mer og som gir absolutt ingenting tilbake. Det er ikke som at 5-10 cm med ekstra bakkeklaring vil hjelpe deg i noen sammenhenger. Alle bilene brukes uansett utelukkende på ordinære veier der ei vanlig stasjonsvogn er mye mer behagelig, mer økonomisk, osv osv. SUVs og lign. er djevelens verk og bør brennes i helv*** sammen med DDE og Celine Dion. Jeg vurderte å starte med Cayenne, men faktisk tror jeg X6 må brenne først. Cayenne har jo faktisk sperrer og et avansert firehjulstrekksystem. Ingen av eierne har noensinne hatt bruk for det, men Porsche skal ha kudos for å ha gjort det ordentlig når de først skal lage en bil som skal takle mer enn asfalt. Om ikke du er en SV´er så vet ikke jeg. Trenger det være noe poeng da? Ingen som ber deg om å kjøpe de bilene, vi gir vel faen. De aller fleste har faktisk fin bilvei helt inn til hytta, og har de ikke, nei da er det hvertfall ingen tilgang til bil. Man kjører uansett ikke en Range Rover til over 1 mill helt frem selv om den klarer det. Jeg prøvde selv X5n i terrenget, jeg stoppet her: Nytteløst, men den komforten vi får frem til parkeringsplassen og den oversikten vi har, er formidabel! Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg prøvde selv X5n i terrenget, jeg stoppet her: Pingle Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Stem på Top Gear! Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 SIKLE PÅ LEXUS LFA Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Nå er jeg generelt Ferrari-fan... men skal si meg enig at det var en kul bil, men den prisen Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Rå bil, men latterlig Pris. Lurer egentlig hva de tenker på når de bruker 9 år på en bil, også blir den så dyr at de må ha den prisen. Og de nevnte vel at Lexus egentlig ikke tjente noe på hver LFA de solgte? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Uansett pris eller ei, jeg hadde heller tatt en Audi R8 V10. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Motoren er et mesterverk, ingen tvil. Utseendet har jeg lite til overs for. Lenke til kommentar
Junior91 Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Stem på top gear kampanjen fungerte ivertfall. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Og de nevnte vel at Lexus egentlig ikke tjente noe på hver LFA de solgte?Er vel som med Volkswagen-konsernets Bugatti Veyron. Modellen blir faktisk solgt med tap. Et rent og skjært prestisjeprosjekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå