Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

X6 _er_ tåpelig. En høy "SAV" (Sports Activity Vehicle?) eller hva for noe tull BMW kaller sjiten for. Hvis du trenger plassen, kjøp stasjonsvogn. Trenger du framkommeligheten så kjøp en Range Rover. Stasjonsvogner på stylter med monstermotorer er tøv og tull og Jeremy gjorde helt rett i å gi bilen pepper.

Lenke til kommentar
Hva er så genialt ved X6 da?

For meg personlig hadde det vært den optimale bilen. Jeg synes den ser ekstremt rå ut (men aldri i sølv da). Med en heftig bensinmotor går den, og høres ut, som et uvær. Det er vel den mest sporty "SUVen" på markedet i dag. Den er praktisk nok for meg. Den har masse teknisk snacks som f.eks. Dynamic Performance Control som gir dreiemoment til det hjulet som til en hver tid trenger det mest. Hvor fett er ikke det?! Den har firehjulsdrift som er greit i Norge og selv om den absolutt ikke er noen terrengbil (BMW fronter den aldri som det heller, slik Clarkson sa) så har den høy bakkeklaring, noe jeg ville satt pris på siden jeg liker å dra ut på tur og da ofte på litt dårlige veier. Kort sagt en perfekt allroundbil for meg.

De som kritiserer bilen sier ofte ting som "vil du ha en coupe så kjøp en coupe" og "vil du ha en familiebil så kjøp en ordentlig SUV eller ei stasjonsvogn". Jeg mener X6 er nærmest å kombinere alt man vil ha i en bil.

Det er nok også et tydelig marked (naturlig nok lite, pga. pris) siden bilen har solgt som varmt hvetebr... eh, Avatar-billetter.

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar
Hva er så genialt ved X6 da?

For meg personlig hadde det vært den optimale bilen. Jeg synes den ser ekstremt rå ut (men aldri i sølv da). Med en heftig bensinmotor går den, og høres ut, som et uvær. Det er vel den mest sporty "SUVen" på markedet i dag. Den er praktisk nok for meg. Den har masse teknisk snacks som f.eks. Dynamic Performance Control som gir dreiemoment til det hjulet som til en hver tid trenger det mest. Hvor fett er ikke det?! Den har firehjulsdrift som er greit i Norge og selv om den absolutt ikke er noen terrengbil (BMW fronter den aldri som det heller, slik Clarkson sa) så har den høy bakkeklaring, noe jeg ville satt pris på siden jeg liker å dra ut på tur og da ofte på litt dårlige veier. Kort sagt en perfekt allroundbil for meg.

De som kritiserer bilen sier ofte ting som "vil du ha en coupe så kjøp en coupe" og "vil du ha en familiebil så kjøp en ordentlig SUV eller ei stasjonsvogn". Jeg mener X6 er nærmest å kombinere alt man vil ha i en bil.

Det er nok også et tydelig marked (naturlig nok lite, pga. pris) siden bilen har solgt som varmt hvetebr... eh, Avatar-billetter.

Helt enig... :yes:

Top Gear :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg ser virkelig ikke nytten den har jeg da.

Enhver bil med høy klaring gjør det like godt eller bedre enn X6 på dårlige veier og offroad, ikke ser man ut bakruta og de bak må sitte kroket sammen på grunn av taket som heller.

I byen er alle SUV,SAV og hva de kalles idioti å kjøre, og på landbygda har de bedre alternativer, så nei X6 er ikke hva jeg vil kalle en genial bil. Heller en bil uten mening.

Lenke til kommentar

Sier meg enig i kritikken av X6. Ser grei ut, men som de viste var det vanskelig å se ut bakruta.

Hvis man skal ha en bil som fungerer til det meste, og som klarer å kjøre opp en bakke, kjøre på snø og hvor du har plass til mer enn to voksne og to barn, kjøper man seg en Range Rover.

Ser utrolig bra ut, og med en V8 produserer den 503 hestekrefter, så den drar godt også.

Er også mer komfortabel, og jeg syns den ser mye bedre ut. Er du gangster kan du kjøpe den i hvitt, gjerne matt, er du mer konservativ kan du kjøpe den i sort.

Ser utrolig bra ut, og oppfører seg sannsynligvis VELDIG mye bedre både på og av veien.

Lenke til kommentar

Enhver bil med høy klaring gjør det like godt eller bedre enn X6 på dårlige veier og offroad, ikke ser man ut bakruta og de bak må sitte kroket sammen på grunn av taket som heller.

I byen er alle SUV,SAV og hva de kalles idioti å kjøre, og på landbygda har de bedre alternativer, så nei X6 er ikke hva jeg vil kalle en genial bil. Heller en bil uten mening.

Bilen er ingen terrengbil, men den klarer fint å kjøres opp til hytta, og hvorfor skal man se ut av bakruta da man har sensorer og speiler på hver side av bilen :roll:

Bilen er ikke så trang som du skal ha det til heller, kanskje ikke rart at Jeremy sitter kroket bak der, for han er jo høyere enn en gjennomsnittelig basketballspiller.

Bilen er rett og slett en feit, svær jobb-cruiser, den tar deg til jobb hver dag, den tar deg til butikken og den tar deg med opp på fjellet. Kanskje får jeg andre biler som gjør dette til en billigere penge, men WHY? BMW X6 er sykt kul, og har en hævv av knapper jeg ikke skjønner meg på...

... hvor kult er ikke det? :D:w00t:

Lenke til kommentar

Heller en bil uten mening.

Det er derfor det finnes alle mulige typer biler. Men å si at den ikke har mening er rett og slett tøv.

Se fra 4:40. Mannen er 1.90 m. høy og sitter helt ok i baksetet. Jeg tørr vedde en tusenlapp på at det ikke er bedre plass i baksetet på en Golf som halve landet ser en mening i.

BMW har som mange bilmerker i det siste begynt å ha en modell i alle nisjeklasser. Når de gjør det må det bety at det er lønnsomt og at det dermed også er en etterspørsel etter slike biler. Som igjen vil si at det gir bilen en mening.

Lenke til kommentar
og hvorfor skal man se ut av bakruta da man har sensorer og speiler på hver side av bilen :roll:

Be my guest.

Gleder meg til den dagen du skal bestille en, og oppdager at du må betale flere tusenlapper bare for å ha en bil du kan rygge med.

Og hva med den dagen det går noe galt? Dyrt å fikse, og jeg kommer nok aldri til å stole blindt på slike sensorer.

Lenke til kommentar
Ser utrolig bra ut, og oppfører seg sannsynligvis VELDIG mye bedre både på og av veien.

Av veien: uten tvil. På veien: :!:

Den ser heller ikke bedre ut enn X6, men det er tross alt en subjektiv ting som ikke lar seg diskutere. Kan også føye til at Range Rover er like aerodynamisk som et åpent kjøleskap og tung som et fjell. Det er en komfortabel terrengbil i smoking. Ikke noe mer.

Lenke til kommentar
og hvorfor skal man se ut av bakruta da man har sensorer og speiler på hver side av bilen :roll:

Be my guest.

Gleder meg til den dagen du skal bestille en, og oppdager at du må betale flere tusenlapper bare for å ha en bil du kan rygge med.

Og hva med den dagen det går noe galt? Dyrt å fikse, og jeg kommer nok aldri til å stole blindt på slike sensorer.

Den dagen jeg har spart meg opp til en X6 til 1 million, så bryr jeg meg lite om jeg måtte spart 100 000 til for å få ryggesensor...

Men det er så godt som inkludert, spørs vel bare hvor avansert du vil ha den :p

BTW... Vis du både har sensorer og sidespeiler du kan bruke, så burde ikke noe gå galt så lenge du ikke er blond og har din første tur bak rattet. Største faren da er at du stoler på ryggesensoren da du rygger mot ett stup... :tease:

... man får hvertfall en komfortabel død i en X6 :)

Lenke til kommentar

Be my guest.

Den dagen jeg har spart meg opp til en X6 til 1 million, så bryr jeg meg lite om jeg måtte spart 100 000 til for å få ryggesensor...

BTW... Vis du både har sensorer og sidespeiler du kan bruke, så burde ikke noe gå galt så lenge du ikke er blond og har din første tur bak rattet. Største faren da er at du stoler på ryggesensoren da du rygger mot ett stup... :tease:

X6 kan også leveres med ryggekamera som har top view.

Vi skulle egentlig kjøpe X6n, men endte opp med X5 da X6n manglet setet i midten bak :/

X6n er virkelig en av mine favoritter! Så utrolig vulgær!

Lenke til kommentar

Be my guest.

Takk DSG, enda ett bevis for at vi ikke trenger bakvindu for å rygge... vi har jo nå bakvinduet i midtkonsollen :)

Vi skulle egentlig kjøpe X6n, men endte opp med X5 da X6n manglet setet i midten bak :/

Lenke til kommentar

Be my guest.

Takk DSG, enda ett bevis for at vi ikke trenger bakvindu for å rygge... vi har jo nå bakvinduet i midtkonsollen :)

Hehe ikke sant. Nordmenn liker ikke forandringer.

Lenke til kommentar

Synes X6 er en veldig rar bil. Virker ikke som BMW har bestemt seg for hva de vil med bilen, og det kommer tydelig frem i episoden. Skal innrømme at den er tøff å se på, men den blir kanskje litt for dominerende. Med kun 4 seter og dårlig plass bak så ville jeg heller gått for en X5 med alt av ekstraustyr. Hvor mye bedre X5 sine offroad egenskaper er kontra X6 vet jeg ikke, men det er hvertfall en smartere bil.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...