janfredrik Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Tha_Zaynt: Jeg har endret en fil, det er config.php, og passordet. Jeg endret brukernavn passord ogsånt, slik at config.php ser slik ut: <?php $hostname = "mitt brukernavn"; $user = "mitt brukernavn"; $password = "mitt passord"; $db = "db.janfredrik.net"; mysql_connect($hostname, $user, $password) or die("Feil I systemet, Kunne ikke conecte database."); mysql_select_db($db); ?> Når jeg har lastet opp alt, og logget inn, kommer dette: Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Lost connection to MySQL server during query in /usr/home/web/wno49176/pilasvenner/medlemer/config.php on line 8 Feil I systemet, Kunne ikke conecte database. Det er noe feil i denne linja: mysql_connect($hostname, $user, $password) or die("Feil I systemet, Kunne ikke conecte database."); Hva? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 sikker på at du har skrevet inn alt riktig? virker som det er problemer med å kontakte databasen. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Skrivd inn alt riktig. Jeg har bare endra på login.php - passordet også config.php. Noen andre som kan sjekke om det går? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) hmm...det funker jo helt fint i demoen, og det eneste jeg gjorde var å fjerne mitt eget passord i config.php før jeg zippet mappa og lastet den opp... Har du noen andre skript som benytter seg av databser som fungerer da? Endret 7. april 2005 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg testet det istad, og det fungerte. Det eneste jeg endra på var config.php, hvor jeg skrev inn database host, database brukernavn, database passord og database navn. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 jepp, det viste seg at han bare hadde skrevet feil host eller noe.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 <td width="100"><?php echo $row['navn']; ?></td> <td width="100"><?php echo $row['id']; ?></td> <td width="100"><?php echo $row['rang']; ?></td> Skal det være echo inni der da? Funker jo uten, er bare en variebel som skal vises der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå