janfredrik Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Hei. Her er siden jeg skal gjøre noe med klikk. Jeg lager siden for en annen som styrer med medlemslistene Er det mulig å lage noe som sånn at han kan logge seg inn og endre på gradene/statusen til medlemene? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Alt er mogleg, om du har kunnskapen. Tips: MySQL for status-oversikt og ein enkel administrasjonsside med eit skjema. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Er ikke så god i dette. Finnes det noe ferdig-greier? Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) medlemsliste: <?php // Kobler til databasen. Fyll inn egen info. mysql_connect("hostname", "user", "password") or die("Feil I systemet, Kunne ikke conecte database."); mysql_select_db("db"); // Hener ut informasjoen. $setning = mysql_query("SELECT * FROM medlemmer");?> <table width="400"s> <tr> <td width="100">Navn</td> <td width="100">Medlemsnr.</td> <td width="100">Rang</td> </tr> <?php while($row = mysql_fetch_assoc($setning)) { // Skriver ut informasjonen. ?> <tr> <td width="100"><?php echo $row['navn']; ?></td> <td width="100"><?php echo $row['id']; ?></td> <td width="100"><?php echo $row['rang']; ?></td> </tr> <?php } ?> </table> Litt rotete kode, men jeg tror den skal funke. Så kan du jo f.eks. bruke denne database tabellen: CREATE TABLE `medlemmer` ( `id` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT, `navn` VARCHAR(40) NOT NULL, `rang` VARCHAR(100) NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`) ) Kanskje noen andre kan hjelpe deg med admin kontrollpanelet? Edit: Rettet opp en feil i koden nå, så kopier medlemslista på nytt. Du må også endre hostname, user, password og db til database info'en din. Endret 4. april 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Har lagd en egen fil med det i den første CODE-en din. Den kalte jeg for lista.php. Er litt ny i PHP, så hva skal jeg gjøre med den andre CODE-en ? Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Den andre koden skal du lime inn i phpMyAdmin. Klikk på SQL øverst på siden når du er innlogget i phpMyAdmin, og lim inn koden i textfeltet. Edit: Forresten, har du i det heletatt MySQL database? Endret 4. april 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Edit: Forresten, har du i det heletatt MySQL database? Ja, det har jeg Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Gjorde det nå. Slik ser det ut i phpmyadmin (vedlagt bilde) Men det går ikke. Se her: klikk.. Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 se på linje 25 i den php koden om det kan være en feil der.... forventer ] men får string kan feks bety at det står $row['name'lkl]; Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Jeg rettet opp en feil i den øverste koden nå, og testet den på egen sever og det fungerte. Prøv den øverste koden på nytt nå. Endret 4. april 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Hehe.. Jeg tok og skrev inn slik: mysql_connect("db.janfredrik.net", "mitt brukernavn", "mitt passord") men nå kommer dette opp: http://janfredrik.net/pilasvenner/lista.php Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/home/web/wno49176/pilasvenner/lista.php on line 16' Hva er feil? Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Prøv å bytte ut hele rad 16 med dette: while($row = mysql_fetch_array($setning)) Edit: Nå driver jeg å lager koden til å legge til, slette og endre brukere i medlemslisten. Endret 4. april 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Neei.. http://janfredrik.net/pilasvenner/lista.php Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/home/web/wno49176/pilasvenner/lista.php on line 16 Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hmm... Det virker da her. Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Link? Jeg kjører det lokalt på egen maskin. Endret 4. april 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Jeg har nå gjort om endel og laget noen nye filer som du kan slette, endre og legge til nye brukere i medlemslisten med. Jeg har ikke laget noe innlogging, p.g.a at jeg er dårlig på å lage sikre innloggingsystemer. Du trenger ikke å legge inn database tabellen på nytt, men liste.php har jeg endret litt på så den må du laste opp på nytt. config.php <?php $hostname = "host"; // Skriv inn hostname her $user = "bruker"; // Skriv inn Brukernavnet her $password = "passord"; // Skriv inn passordet her $db = "database"; // Skriv inn navnet på databasen her mysql_connect($hostname, $user, $password) or die("Feil I systemet, Kunne ikke conecte database."); mysql_select_db($db); ?> database CREATE TABLE `medlemmer` ( `id` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT, `navn` VARCHAR(40) NOT NULL, `rang` VARCHAR(100) NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`) ) leggtil.html: <html> <body> <form method="post" action="leggtil2.php"> Navn: <br> <input type="text" name="navn"> <br> Rang: <br> <input type="text" name="rang"> <br> <input type="submit" name="Submit"> </form> </body> </html> leggtil2.php <?php include("config.php"); $navn = $_POST['navn']; $navn = htmlspecialchars($navn); $rang = $_POST['rang']; $rang = htmlspecialchars($rang); if($query = @mysql_query("INSERT INTO medlemmer (navn, rang) VALUES ('$navn', '$rang')")or die(mysql_error())) { echo "Brukeren ble lagt til i listen."; } else { echo 'Det skjedde en feil i registreringen. Vennligs gå tilbake og prøv på nytt.'; } ?> slett.php <?php include("config.php"); if($query = @mysql_query("DELETE FROM medlemmer WHERE id='{$_GET['id']}'")or die(mysql_error())) { echo "Brukeren ble slettet fra medlemslisten."; } else { echo 'Det skjedde en feil i registreringen. Vennligs gå tilbake og prøv på nytt.'; } ?> endre.php <?php include("config.php"); $query = mysql_query("SELECT * FROM medlemmer WHERE id=".$_GET['id']."") or die(mysql_error()); $row = mysql_fetch_array($query); ?> <form method="post" action="endret.php"> Navn: <br> <input name="navn" type="text" value="<?php echo $row['navn']; ?>"> <br> Rang: <br> <input name="rang" type="text" value="<?php echo $row['rang']; ?>"> <br> <input type="submit" name="Submit" value="Endre"> </form> endret.php <?php include("config.php"); $id = $_POST['id']; $id = htmlspecialchars($id); $navn = $_POST['navn']; $navn = htmlspecialchars($navn); $rang = $_POST['rang']; $rang = htmlspecialchars($rang); if($query = mysql_query("UPDATE medlemmer SET navn='$navn', rang='$rang' WHERE id='$id'")or die(mysql_error())) { echo "Brukeren ble endret."; } else { echo 'Det skjedde en feil i registreringen. Vennligs gå tilbake og prøv på nytt.'; } ?> admin.php <?php include("config.php"); $id = $_GET['id']; $query = mysql_query("SELECT id, navn, rang FROM medlemmer ORDER BY id DESC") or die(mysql_error()); echo '<ul>'; while ($row = mysql_fetch_array($query)) { echo '<li><a href="slett.php?id=$id">Slett</a>'; echo '<a href="endre.php?id=$id">Endre</a>'; echo $row['tittel'].'</li>'; } echo '</ul>'; ?> liste.php <?php include("config.php"); // Hener ut informasjoen. $setning = mysql_query("SELECT * FROM medlemmer");?> <table width="400"s> <tr> <td width="100">Navn</td> <td width="100">Medlemsnr.</td> <td width="100">Rang</td> </tr> <?php while($row = mysql_fetch_assoc($setning)) { // Skriver ut informasjonen. ?> <tr> <td width="100"><?php echo $row['navn']; ?></td> <td width="100"><?php echo $row['id']; ?></td> <td width="100"><?php echo $row['rang']; ?></td> </tr> <?php } ?> </table> Men gi tilbakemelding om det fungerer eller ikke, så skal jeg se om jeg kan få hjulpet deg hvis den ikke fungerer. Endret 4. april 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Dette ser bra ut! Tusen takk for hjelpen hittil! Det eneste som er feil nå, er siden "endre.php" som får denne meldingen: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1 Her er siden. Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Det er noe galt med admin.php koden som jeg driver å retter opp nå. Det er meningen at man skal Slette og endre fra admin.php, så hvis du f.eks. prøver endre.php?id=1 nå, så skal det fungere. Endret 4. april 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå