Wyldelife Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Ahh...skal se canada på tvers og litt autofil senere idag NRK WEBTV 4 TEH WIN! Lenke til kommentar
Superior Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jauda. La oss være negative. Hadde også vært mer imponerende om Roald Amundsen gikk på henda til Sydpolen.. Når du bruker hunder til å trekke deg, kan du like godt begynne å bruke snøscooter. for å være ærlig hadde du nok ikke klart det med en snøscooter Nei, men det var ikke det som var poenget mitt. Poenget mitt er at han har fått hunder til frakte seg over Canada. Det hadde vært så mye mer imponerende om han hadde gått selv. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Nei, men det var ikke det som var poenget mitt. Poenget mitt er at han har fått hunder til frakte seg over Canada. Det hadde vært så mye mer imponerende om han hadde gått selv. Fordi? Nå er det ikke slik at han stillte seg på sleden og kjørte med den fra start til mål akkurat. Det begynner riktig nok å bli en stud siden jeg så programmet nå, men mener å huske at han gikk mye av turen. Sleden var jo ikke akkurat til nytte om sommeren. Det er jo turen og opplevelsen som er gøy her! Han dro ikke på tur for å vise at han var en stålmann som de to vestleningene som gikk over norpolen uten etterforsyninger... Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Ahh...skal se canada på tvers og litt autofil senere idagNRK WEBTV 4 TEH WIN! Det som er så bra med det er at det er gratis i forhold til tv2 webtv. Typisk tv2 tjene penger. Lenke til kommentar
Superior Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Han dro nok på tur for å tjene penger på det. Jeg ser forresten på nettsidene hans at han holder foredrag, men jeg kan ikke skjønne hva det skal være om? Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Han dro nok på tur for å tjene penger på det. Jeg ser forresten på nettsidene hans at han holder foredrag, men jeg kan ikke skjønne hva det skal være om? Selvfølgelig ville han tjene penger på det! Når man driver med noe av det aller beste man vet og attpå til kan tjene penger på det, ser ikke jeg noen grunn til ikke å gjøre det! Edit: Hva tror du foredragene kan være om da? Du har tydeligvis bodd ute i ødemarken før du Endret 4. april 2005 av Atanatar Lenke til kommentar
Superior Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Han dro nok på tur for å tjene penger på det. Jeg ser forresten på nettsidene hans at han holder foredrag, men jeg kan ikke skjønne hva det skal være om? Selvfølgelig ville han tjene penger på det! Når man driver med noe av det aller beste man vet og attpå til kan tjene penger på det, ser ikke jeg noen grunn til ikke å gjøre det! Edit: Hva tror du foredragene kan være om da? Du har tydeligvis bodd ute i ødemarken før du Jeg kritiserer ikke Monsen, jeg ville gjort det samme selv. Men jeg skjønner ikke hva nytte folk kan ha av foredragene. Er vel svært få som har tenkt seg flere uker alene i ødemarken? Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Er nok flere enn hva du er klar over som gjerne drar på lengre turer i skog og mark. Så fort siste eksamen er ferdig blir det en tur på to uker for min del. Viktig å starte forsiktig. Blir nok en til utover sommeren Lenke til kommentar
Döden Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 På Tur Med Lars Monsen og Canada På Tvers, er sørens meg helt rått! Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Er bare 13 år, men jeg har sinnsykt lyst til og ta en Lars Monsen tur, ser slitsomt ut. men jeg tror man får belønning fra naturen. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jauda. La oss være negative. Hadde også vært mer imponerende om Roald Amundsen gikk på henda til Sydpolen.. Når du bruker hunder til å trekke deg, kan du like godt begynne å bruke snøscooter. Har du noen gang kjørt hunder selv? Man står ikke akkurat på sleden og lar hundene gjøre alt arbeidet for deg, det krever faktisk mye fra hundekjøreren også. På en slik langtur har man en skikkelig oppakning i sleden, noe som innebærer et salig slit for å holde sleden på rett kjøl ned bakker, rundt svinger o.l. For ikke å snakke om oppoverbakkene. Noen ganger må man faktisk være leder"hund" selv for å motivere bikkjene til å fortsette turen. I tillegg til alt dette skal man ivareta helsen til hundene, mate, beskytte, motivere og kose med de. Levene vesner krever litt mer enn å fylle på mer bensin og olje litt. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Eg storkoste meg når de sendte på canada på tvers med han. Digger sånne natur programer som dette. Faktisk lot eg være å se på noen episoder slik at eg kunne se 2-3 i slenger på nrk.no Har registrert at de sender nye av han her i norge men har ikke sett de enda og da har eg mange episoder å kose meg med i slengen! En vakker dag skal eg til kanada og gjøre noe "lignende" Endret 4. april 2005 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Samme her. Har flere turer planlagt allerede, men skal kun "tørrtrene" her i Norge en stund De programmene med LM er de jeg liker best på tv for tiden. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Litt pinglete enda jeg da, skal bare følge Hadrians Wall tvers over England tenkte jeg, men først Fri05 på Ingelsrud (og et par år med sparing) Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 vi skal kjøpe sånn hund som kayaq til og med fra samme kennel Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Er det alaska husky han bruker? Ser jo at det er polarhunder men de er mindre/lettere enn de "normale" polarhund rasene som malamute, sybirsk husky, grønnlands hund osv... Lenke til kommentar
royale Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Den serien er utrolig bra! Ser på det hver søndag! Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 alaskan mallamute han har Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Han dro nok på tur for å tjene penger på det. Jeg ser forresten på nettsidene hans at han holder foredrag, men jeg kan ikke skjønne hva det skal være om? Pappa var på et foredrag med han. Han fortalte om turen sin over Canada, viste bilder og litt film. Det var visst dritbra. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Sinnsykt bra programm...akkurat som å være med på tur. Slipper å forlate sofaen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå