Gå til innhold

På tur med Lars Monsen

Wyldelife

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jauda. La oss være negative. Hadde også vært mer imponerende om Roald Amundsen gikk på henda til Sydpolen..

Når du bruker hunder til å trekke deg, kan du like godt begynne å bruke snøscooter.

for å være ærlig hadde du nok ikke klart det med en snøscooter

Nei, men det var ikke det som var poenget mitt. Poenget mitt er at han har fått hunder til frakte seg over Canada. Det hadde vært så mye mer imponerende om han hadde gått selv.

Lenke til kommentar
Nei, men det var ikke det som var poenget mitt. Poenget mitt er at han har fått hunder til frakte seg over Canada. Det hadde vært så mye mer imponerende om han hadde gått selv.

Fordi? :dontgetit:

Nå er det ikke slik at han stillte seg på sleden og kjørte med den fra start til mål akkurat. Det begynner riktig nok å bli en stud siden jeg så programmet nå, men mener å huske at han gikk mye av turen. Sleden var jo ikke akkurat til nytte om sommeren.

Det er jo turen og opplevelsen som er gøy her! Han dro ikke på tur for å vise at han var en stålmann som de to vestleningene som gikk over norpolen uten etterforsyninger...

Lenke til kommentar
Han dro nok på tur for å tjene penger på det. Jeg ser forresten på nettsidene hans at han holder foredrag, men jeg kan ikke skjønne hva det skal være om?

Selvfølgelig ville han tjene penger på det! Når man driver med noe av det aller beste man vet og attpå til kan tjene penger på det, ser ikke jeg noen grunn til ikke å gjøre det!

Edit: Hva tror du foredragene kan være om da? Du har tydeligvis bodd ute i ødemarken før du ;)

Endret av Atanatar
Lenke til kommentar
Han dro nok på tur for å tjene penger på det. Jeg ser forresten på nettsidene hans at han holder foredrag, men jeg kan ikke skjønne hva det skal være om?

Selvfølgelig ville han tjene penger på det! Når man driver med noe av det aller beste man vet og attpå til kan tjene penger på det, ser ikke jeg noen grunn til ikke å gjøre det!

Edit: Hva tror du foredragene kan være om da? Du har tydeligvis bodd ute i ødemarken før du ;)

Jeg kritiserer ikke Monsen, jeg ville gjort det samme selv. Men jeg skjønner ikke hva nytte folk kan ha av foredragene. Er vel svært få som har tenkt seg flere uker alene i ødemarken?

Lenke til kommentar
Jauda. La oss være negative. Hadde også vært mer imponerende om Roald Amundsen gikk på henda til Sydpolen..

Når du bruker hunder til å trekke deg, kan du like godt begynne å bruke snøscooter.

Har du noen gang kjørt hunder selv? Man står ikke akkurat på sleden og lar hundene gjøre alt arbeidet for deg, det krever faktisk mye fra hundekjøreren også. På en slik langtur har man en skikkelig oppakning i sleden, noe som innebærer et salig slit for å holde sleden på rett kjøl ned bakker, rundt svinger o.l. For ikke å snakke om oppoverbakkene. Noen ganger må man faktisk være leder"hund" selv for å motivere bikkjene til å fortsette turen. I tillegg til alt dette skal man ivareta helsen til hundene, mate, beskytte, motivere og kose med de. Levene vesner krever litt mer enn å fylle på mer bensin og olje litt.

Lenke til kommentar

Eg storkoste meg når de sendte på canada på tvers med han. Digger sånne natur programer som dette. Faktisk lot eg være å se på noen episoder slik at eg kunne se 2-3 i slenger på nrk.no

Har registrert at de sender nye av han her i norge men har ikke sett de enda og da har eg mange episoder å kose meg med i slengen! En vakker dag skal eg til kanada og gjøre noe "lignende" :dribble:

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

Pappa var på et foredrag med han. Han fortalte om turen sin over Canada, viste bilder og litt film. Det var visst dritbra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...