Gå til innhold

PDA'en 'nullstilles' uten at jeg ber om d!

annehdav

Anbefalte innlegg

Kjøpte en LOOX 600 for litt over 1 år siden. Når den gjør som jeg vil er jeg veldig fornøyd, men i det siste har den 2 ganger havna i nullstilt modus når den har gått tom for batteri...! Det er jo veldig tungvindt.. Må installere alle programmer på nytt.. Endel oppdateres av seg selv når jeg kobler den til PC'en (kontakter og sånn), men ikke alt - bl.a. programmer jeg har kjøpt, med kode & sånn.

Kan noen fortelle meg hvorfor dette skjer..?? Må jeg ha den til 'service'? Hva kan jeg gjøre...??

Takknemlig for hjelp!

-Anne-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte en LOOX 600 for litt over 1 år siden. Når den gjør som jeg vil er jeg veldig fornøyd, men i det siste har den 2 ganger havna i nullstilt modus når den har gått tom for batteri...! Det er jo veldig tungvindt.. Må installere alle programmer på nytt.. Endel oppdateres av seg selv når jeg kobler den til PC'en (kontakter og sånn), men ikke alt - bl.a. programmer jeg har kjøpt, med kode & sånn.

Kan noen fortelle meg hvorfor dette skjer..?? Må jeg ha den til 'service'? Hva kan jeg gjøre...??

Takknemlig for hjelp!

-Anne-

Uten særlig peiling på PDA'er, men med desto større innsikt i mobilmarkedet høres dette ut som en typisk programvarefeil.

Vet ikke om du har muligheten til å oppgradere SW via din egen PC og internett, men ellers må den nok til service ja. Heldigvis har du 5 års reklamasjonsrett på din PDA, så dette blir dekket av selger, eller tidligere salgsledd, uten kostnader av noe slag for deg.

Vær obs på at alle data lagret på enheten sannsynligvis blir slettet under operasjonen.

Lenke til kommentar

Er vel ganske normalt at den nullstiller seg når batteriet er tomt ?

Du skal ha et backup-batteri men det holder ikke all verden, alt fra noen timer til et døgn. Dette er vel mest ment å holde på informasjonen mens du bytter hovedbatteri. Deretter er alt nullstilt bortsett fra det du har lagret på flash minnekort.

Da jeg la inn noe på min Loox 720 som låste den helt - hjalp ikke med reset, var det bare å ta ut hovedbatteriet og vente over natten til back-up batteriet var utladet. Dermed var Loox'n tilbakestilt slik jeg fik den levert.

Du må nok huske å lade den :thumbup:

Lenke til kommentar

Korrekt, når strømmen forsvinner tilbakestilles PDA til opprinnelig status.

Dette skyldes at allt av innstillinger i Windows CE/Windows Mobile 2002/2003 ligger lagret i ram i motsetning til PC som lagrer til harddisk.

Om du opplever at PDA oppfører seg annerledes i forhold til tidligere har det antakeligvis noe med batteriet å gjøre:

1. Batteriet holder på å bli ødelagt

2. Applikasjon som automatisk slår på PDA'en f.eks. om natten og således tømmer batteriet.

Har forøvrig lest mange innlegg med påstand om at batteriene i dagens PDA'er, i motsetning til de i mobiltelefoner for noen år tilbake, ikke bør utlades fullstendig. Dette vil svekke batteriets ladeevne.

Flere av de nyere PDA'ene har et innebygd ekstrabatteri som er ment å fungere mens ordinært batteri byttes. Er kun ment å vare i noen minutter, men kan sikkert vare i noen timer når det er "friskt". Om dette er svekket kan det være at du ikke har like god buffer som tidligere.

Anbefaler at du holder hovedbatteriet godt oppladet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...