Leebt Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg har et spørsmål. I vinter kjøpte jeg en Maxtor OneTouch ekstern harddisk. Og nå har jeg tenkt til å kjøpe en til, men problemet er bare det at det er kun 1 firewire uttak på dataen min. Men på den eksterne jeg har fra før så er det to uttak. Så det jeg lurer på; er det mulig at jeg kobler den nye inn i den gamle, og den gamle inn i dataen? På forhånd, takk Lenke til kommentar
Kanstad Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Såvidt jeg husker skal dette gå bra. Kalles Daisy-chaining. Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Vil vel bli dårlig ytelse når man benytter begge diskene samtidig... Tror jeg ville skaffet en ekstra Firewire-kontroller. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Kan vell bruke HUB, men blir vell stort sett det samme som daisy chaining. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Koble den nye til den gamle du, går fint det. Gjør det selv på min bærbare, merker ikje stor nedgang i ytelsen. Merker bare litt ved store kopieringer mellom diskene. Hvis det skulle bli et problem er det som sagt bare å kjøpe en ekstra firewiere kontroller kort. Lenke til kommentar
balla... Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 ja eller bare skaffe deg usb2 Lenke til kommentar
enl Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Du vil ikke merke noe spesielt til at du benytter deg av daisy-chaining. Firewire benytter seg av SCSI-protokollene, og derfor kan enhetene benytte bussen uavhengig uten å forstyrre, bremse ned, den andre enheten. Dessuten gir FW 400 som regel bedre ytelse enn USB 2.0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå