joshgroban Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Hei, jeg sitter å venter på en arctic cooling t1 i posten. Har i tillegg kjøpt separat lydkort! Har ikke tenkt bruke innebygde lydkortet da seff!! lurer da på om disse lyd og mic pluggene til kabinettet skal gå i hovedkortet? Går det å kjøre lyden til lydkortet gjennom hovedkortet eller må jeg plugge speaker og mic direkte i lydkortet?? * Moderator-edit: Tittelen på tråden er endret for å gjøre den mer beskrivende. Les mer om dette i §11 i retningslinjene (menyen på venstre side) * Endret 4. april 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
pcOmanen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 vitsen er nok å koble det rett på lydkortet. tror ikke jeg har sett andre tilfeller Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Velkommen til forumet. Tråden din er dessverre postet i feil kateogori. Normalt stenges slike tråder og du får opp denne teksten: Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under skjermkortkategorien, om den blir postet i "Annet om hardware" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet". Er du i tvil, poster du der du tror det passer best og kontakter moderatorene via rapporter-knappen og ber om evt. flytting av tråden. Siden du er helt ny så skal jeg være snill å flytte tråden til riktig sted. mvh Moderator Endret 4. april 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Du skal gå inn i BIOS og slå av "lyden" (Onboard Audio Controller eller noe sånnt ... se User´s Manual) før du monterer ekstra lydkort. Så bruker du inn/utgangene på lydkortet. Lykke til Lenke til kommentar
joshgroban Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Beklager men spørsmålet var missforstått! jeg er ny:) Så poenget var hvor skal speaker og mic pins som er på kabinettet til front audio? tenker på det samme som firewire og usb, men siden jeg har kjøpt et lydkort så må jeg koble via hovedkortet da eller?? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Så poenget var hvor skal speaker og mic pins som er på kabinettet tilfront audio? Lyd pins skal til lydkort. Lyddelen på hovedkortet skal utkobles, ellers blir det rot. (IRQ-rot eller hva ....) tenker på det samme som firewire og usb, men siden jeg har kjøpt et lydkort så må jeg koble via hovedkortet da eller?? Firewire og USB til hovedkort. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Så poenget var hvor skal speaker og mic pins som er på kabinettet tilfront audio? Lyd pins skal til lydkort. Lyddelen på hovedkortet skal utkobles, ellers blir det rot. (IRQ-rot eller hva ....) Det går faktisk an å bruke begge samtidig, men det er litt rotete å forholde seg til i programvaren. F.eks må du velge om musikkavspilleren skal bruke utgangene på lydkortet eller på lydbrikken på hovedkortet. Disse innstillingene finnes et sted i de fleste programmene, men er ofte knotete å sette opp. Man må også velge lydutganger og lydinnganger for hvert eneste program og det blir mye styr å finne ut av. Du vil også få opp to stk volume-knapper nede ved klokka. Disse vil se like ut og er lette å ta feil av. Det skal altså fungere, men er rotete å sette opp. Det er nok få som har bruk for så mange lydutganger og innganger at det er aktuelt med et slikt oppsett. Derfor anbefales det å slå av den lydløsningen man ikke ønsker å bruke. Endret 4. april 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det er nok få som har bruk for så mange lydutganger og innganger at det er aktuelt med et slikt oppsett. Derfor anbefales det å slå av den lydløsningen man ikke ønsker å bruke. Helt enig... det er mangt man kan klare. Og spesiellt nå man har så mange IRQ-er. Prøver å anbefale noe slik at folk kommer igang, så vokser de inn i sysemet sitt etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå