gekko123 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hva anbefaler du da hvis du ønsker god kraft og bra batteri kap.? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Windows' strømstyring er ikke alltid like godt forklart på bærbare, nei. De fleste laptopleverandører leverer dog med programvare som erstatter eller utvider standardinnstillingene. Disse er som oftest dokumenterte. Dell gjør også utvidelser med hensyn til trådløst nettverk og lysstyrke på skjermen osv, men så vidt jeg har sett så forklarer de lite om hastighetsjustering på CPU. Av tredjepartssoftware man kan eksperimentere med er det flere alternativer. Både av typen som er ment å utvide Windows' egen strømstyring (f.eks. SpeedSwitch XP), og av de som forbigår den helt. Sistnevnte type kan gjerne også brukes til undervolting og andre ikke offisiellt støttede knep for de som ønsker total kontroll (f.eks. RMClock ). Det er forøvrig et kjent problem at Windows blir noe forvirret av mobile prosessorer, og hastighetsavlesingen kan være helt på villspor. P-M kjører 6X i nedklokket modus, noe som burde bli 800MHz på 533MHz bus-modellene. Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Følger ikke så mye med på prisene på dell sider lengre, skal jeg ha noe der ringer jeg bare å spør om en pris. Får i snitt 35% rabatt i forhold til websidene. Har vært oppi 60% på litt eldre modeller. Du skal være klar over at det er ingen selger hos Dell som "gir" vekk penger. Jeg klarte å prute meg til fri frakt og fri mus når jeg bestilte. Det var da kampanje på 2XRAM. Du sier du ikke sjekker prisen på web. Det vil jeg anbelfale. Du skal være klar over at du kan bli kraftig lurt av både selger og websidene. Ta f.eks Dell9300 og gå inn og sett opp samme maskinen på de tre anbefalte løsningene og egen definert løsning. Da får du tre/fire forskjellige priser og det er ingen logikk i hvordan!!! Da jeg bestilte så hadde jeg valg av sette opp en løsning selv. Ringt så til Dell for å prøve å prute litt, fikk da ned prisen og var fornøyd (ca 20% faktisk!!!). Men etter samtalen så begynte jeg å sjekke og teste litt på weben og da fikk jeg en lavere pris en selgeren!! Ble da forbannet og ringte selgeren, han prøvde å ro seg bort. Men det endte opp med at han måtte gi meg avslag. Jeg sjekker jo selvsagt prisene på web av og til. Men kan med 110% sikkerhet si at vi får fra 20-60% rabatt (så mye rabatt er det bare på eldre modeller som er på tur ut)i forhold til de prisene man setter opp på web. Kan nevne en par eksempel. Latitude D610 med max alt 17500,- med frakt og moms. Latitude X1 med max alt og ekstrautstyr 16000,- med frakt og moms. Du som privatperson får ikke de rabattene man får med "storfirma" avtale hos Dell. De gir ikke bort "penger", men de presser prisene så lavt de kan. Endret 4. april 2005 av _Spook_ Lenke til kommentar
qwert Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Gode priser. Det er forøvrig noe lettere å få prosentvis større rabatter på 'bedriftsmodellene' hos Dell, da marginene på de veiledende prisene her er noe høyere enn på 'forbrukervarene'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå