Mads-b Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg satt og lekte meg litt med CSS for å se hva som kunne gjøres i helga. Målet er å skape en ny personlig hjemmeside. Jeg har aldri hatt noe godt øye for farger, så det er sikkert rom for forbedringer på den fronten. For de som lurte: Det er ikke meningen at siden skal fungere bra i IE. Snarere tvert imot. Jeg ønsker kritikk på designet og oppsettet. Ikke teksten. Så, kom med litt konstruktiv kritikk til min nye hjemmeside. Linken.. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 + Menyen + Artig - Teksten i header, selv om det skulle være skygge så var ikke det pent - Horisental scroll - Stygg font, størrelse, farge på "Du er her: Hjemmeside\Hovedside" Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Jeg fikset den horisontale scrollen. Grunnen til at jeg har den "skyggen" i header er for å ha noe der i det hele tatt. Flat tekst ble litt kjedelig liksom. Forslag? Angående "du er her" teksten har jeg ikke helt tenkt ut hvordan jeg skal løse den heller. Trenger noen forslag her også.. EDIT: leif EDIT2: Nå er diverse linkfarger skftet. Ble det bedre? Endret 3. april 2005 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Mine synspunkter: - Tam header. Jeg mener det kan gjøres bedre, selv uten bilder - Likte ikke fargene. Kanskje litt for få og for mye tomrom - Du bør få litt space nederst Hva jeg mener... Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Tenkte selv på det der med for få farger. Som nevnt over, er det en ting som jeg ikke har lært meg ennå. Å lage magin på bunnen ødelegger hele idèen jeg hadde når jeg planla siden. Litt trist det òg. Jeg er åpen for forslag til headerfyll. Ordtak? .:::..::.:? Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Det er det vi har Colormixers til Når det gjelder headerfyll hater jeg personlig slike ".:::..::.:". Noe av det mest meningsløse som finnes. Et ordtak eller noe er nok bedre ja.. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 det jeg må påpeke som ikke allerede er sagt er vel: * Trenger hover på linkene * Typografi på mtp å bruke div istedenfor h1 * I menyen ville jeg fixet noen små ting: <div id="navigation"> <a href="#"><span>Hovedside<span> Her finner du sidens nyheter.</span></span></a> </div> css: navigation span { color:#f60; text-align:center; } navigation span span { font-size: 11px; color:#999; display:block; text-align:left; } tror det ble riktig, da blir det litt mindre å skrive på hver link osv, og da er det lettere å vedlikeholde senere! Mulig du trenger en clear: both i den siste der, men tror det skal gå! Ellers: morsom meny, kjedelig header, litt stor font kansje? Også savner jeg en liten grå strek som følger opp i venstre hjørne i det info-feltet. Tror foresten endel av span'nene dine kunne vært P-elementer. Mulig det ble litt mye på koden, men det er sån jeg ser på! Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Takker for gode tips Orsus! Headeren ser sikkert veldig "slengt ihop" ut ennå, men den får være til i morgen. På kodedelen må CSS sikkert renskes litt før jegfullfører innholdet. Angående span/p så foretrekker jeg span på kun få ord. det virker liksom litt mer semantisk å ha span i header i stedet for fire avsnitt hvis du forstår Ellers så er det bare å fortsette kritikken. Jeg tror siden har godt av det Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Skreiv om HTML-fila di litt: http://dev.misinterpreted.net/etc/MBaardsgaard.php Bare i tilfelle du ville fikse på noen småting. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 mhm, css'n må selvfølgelig endres i henhold til koden... Slo meg av det faktisk så veldig lesbart ut selv uten css! Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Kjempekjekk omskrivning av HTML det der SirIce. Et spørsmål: Hva er poenget med å etc når kun bokstaven fungerer like fint? Regner med at siden er grei nok nå. Takker alle medvirkende for kritikk og hjelp. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Kjempekjekk omskrivning av HTML det der SirIce. Et spørsmål: Hva er poenget med å etc når kun bokstaven fungerer like fint? Det er en god vane å kode alle spesialbokstaver til entiteter. Legg merke til at UTF-8 er brukt som charset, og der kreves det at entiteter brukes. Hvorfor bruke UTF-8? http://annevankesteren.nl/archives/2004/06/utf-8 Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Er siden din nede? Jeg får hverfall denne: Siden finnes ikke Du har spurt etter en side som ikke finnes blant hjemmesidene på Start.no. Det skyldes enten at det er en feil i pekeren (eller bokmerket) du kom fra, eller at siden er utdatert. Hvis du kom fra et annet nettsted, setter vi stor pris på om du trykker "back" og gjør de ansvarlige for sidene oppmerksomme på feilen. Vennlig hilsen Start.nos nettredaksjon 404 NOT FOUND The requested object does not exist on this server. The link you followed is either outdated or inaccurate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå