trex99 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg har kjøpt et Sony DCR-HC40E, og jeg mener at det skal gå an å bruke dette kameraet mellom mitt gamle Hi8-kamera og PC'en for å konvertere mine gamle Hi8 filmer. Men jeg får det ikke til. Noen som kan hjelpe meg met tips til hvordan dette kan gjøres??? Lenke til kommentar
Kamerakjøper Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Det stemmer at du kan bruke dette kameraet til å konvertere Hi8 filmer. Jeg har samme kamera og har konvertert en del gamle Hi8 filmer. Framgangsmåte: 1. Koble Hi8 kameraet til A/V kontakten på Sony kameraet 2. Firewire fra Sony til PC 3. Sett kameraet i Play/Edit modus 4. Velg menyen "Standard set" 5. Sett "A/V->DV OUT" til ON 6. Start Hi8 kameraet og du ser bildet på kameraet. Jeg bruker Pinnacle Studio 9 til redigering. Der velger du "Capture" og "Capture at full DV quality" under "settings" og så "Start capture". Tipper at det er noe lignende i andre programmer. Lenke til kommentar
Fudgeboy Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hei Du må også sette hvilken video inngang som skal benyttes: Video eller s-video Per Øyvind Lenke til kommentar
nbor Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Spørsmål: Gjelder dette alle HI8 kameraer (Jeg har Hitachi HI8) ? Dersom jeg skal kjøpe nytt kamera hva må jeg ta hensyn til for konverteringsmulighet ? Nils Lenke til kommentar
Kamerakjøper Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Du trenger et kamera med analog inngang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå