Gå til innhold

Padding på alt annet enn H3 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er fullt mulig med padding på alt annet enn h3. Jeg tenkte ihvertfall på denne koden:

css:

#divmedpadding h3{
padding: 0;
}

En av oss har misforstått, eller så har du ikkje peiling :p

Om han setter padding på #divmedpadding, vil alle element innafor bli påvirka (så lenge dei er påvirka av dokumentet sin normale flyt) - også h3. Det at du setter padding: 0;#divmedpadding h3 vil berre bety at h3 innafor #divmedpadding ikkje får en ekstra padding ;)

Den vil altså fortsatt vere påvirka av paddingen på #divmedpadding.

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Det er fullt mulig med padding på alt annet enn h3. Jeg tenkte ihvertfall på denne koden:

css:

#divmedpadding h3{
padding: 0;
}

En av oss har misforstått, eller så har du ikkje peiling :p

Om han setter padding på #divmedpadding, vil alle element innafor bli påvirka (så lenge dei er påvirka av dokumentet sin normale flyt) - også h3. Det at du setter padding: 0;#divmedpadding h3 vil berre bety at h3 innafor #divmedpadding ikkje får en ekstra padding ;)

Den vil altså fortsatt vere påvirka av paddingen på #divmedpadding.

Akkurat. Derfor jeg ville spøre her.

Lenke til kommentar

Dette er vel å kaste stein i glasshus siden jeg ikke har peiling på slikt! Men jeg ville bare si at jeg for en liten halvtime nettopp lærte meg akkurat det ved å se på lynda.com learning macromedia dreamweaver mx 2004. Der tar han blant annet seg av dette spørsmålet og det går.......

hvordan kan jeg ikke forklare men jeg vil anbefale på det sterkeste å se igjennom disse filmene. Jeg skal snart lage mine egne hjemmesider og lærer utrulig fort med disse filmene. De beskriver klasser og hvordan du håndterer dem i kappittel 8 og filmsnutt nummer 4..........Ville bare si ifra slik at du ikke gir opp!!!!!

Hilsen

Meg :D

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva du tenker på...Men jeg kan forklare det slik at i disse filmene lærer du hvordan du formaterer/lager en side...Det som er så bra med disse filmene er at du får se hvordan man gjør det på den enkle måten og så fletter de inn hvordan kodene forandrer seg ved det man gjør.

Håper det var svar på det du lurte på? Så ja vi får se hvordan siden blir seende ut i virkeligheten samtidig som de legger mye vekt på utformingen av selveste kodene og hva de enkelte kodene betyr og hva som skjer hvis man forandrer dem. I tillegg følger det filer med på cd'ene nøyaktig de samme som i kurset slik at man kan gjøre det samme som blir gjort på filmene. UTRULIG bra kurs!!!! Har tenkt å prøve flere av disse filmene om andre program når jeg får tid.

Hilsen

Kim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...