a_mannes123 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg hadde en Packard Dell maskin før og har nå kjøpt meg et nytt hovedkort, altså dette: MSI PT8 NEO-V, VIA PT800 Jeg har dette fra før: Intel Celeron 2.5GHz DDR-DIMM PC2700 (litt usikker på hvilket merke det er) Hercules 9000SE Maxtor 160 gb (som master) Western Digital 40 gb (som slave) I oppstarten kommer oppstartsbildet og alt virker lovende helt til denne meldingen kommer rett etterpå: Press (shift-tab) key to display network boot option menu Try network boot first, then local drive jeg må gjøre? Har vært inne i bios og det meste der ser normalt ut. Er det noen som vet hva Lenke til kommentar
zhorty Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Packard Dell? Packard Bell? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Packard Bell sikkert. Jeg tror det er noe med boot rekkefølgen på harddiskene dine. De kan du skifte i BIOS. Sett "Windows harddisken" som 1. boot device der du velger rekkefølgen på harddiskene, så velger du harddisk som 1. boot device der du kan velge mellom cd-rom, hdd, zip, floppy osv. Håper du forstår Velkommen til forumet btw Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Har du nytt brikkesett, så må du ha ny installering av operativsystem Lenke til kommentar
a_mannes123 Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Takk! Var Packard Bell ja =P Var faktisk inne å stilte på det men samme meldingen kom opp. Etter at meldingen kommer opp tar det bare noen sekunder før maskinenn restarter av seg selv. Nå har den også problemer med å komme inn i biosen =P Skal sjekke de innstillingene en gang til når eller hvis jeg kommer inn i biosen ^^ Lenke til kommentar
a_mannes123 Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Er nok nytt brikkesett ja. Kom ikke på det angående windows. Skal prøve å innstalere windows på en annen partisjon slik at jeg får tatt backup av filene mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå