Gå til innhold

Trøbbel med cf-kort til eos 350D

Anbefalte innlegg

Er det flere som har trøbbel med cf-kort til eos 350D?

Når jeg ser gjennom bildene ved hjelp av lcd-skjermen, har jeg noen gang fått beskjeden "ødelagt bilde". Har formatert kortet 2 ganger, men det synes ikke å hjlepe.

Har også fått feilmeld "err 02". Tok da ut kortet og satte det inn igjen. Det som da skjedde, var at alle bildene på kortet var borte, også de jeg hadde satt protect på

Er det feil på kortet, eller noe med kameraet?

Minnekortet er helt nytt, kun brukt i 3 dager

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du andre minnekort du kan prøve sammen med kamera ditt da ?

Tror jeg ville tatt kontakt med en butikk som selger minnekort og prøvt ut et annet å sett om jeg fikk de samme feilene, da vet man jo raskt om det er kortet eller kamera som er problemet.

Sånn som du forklarer det, er det vanskelig å si om det er kortet som ikke klarer å holde på data, eller om det er kamera som sletter bildene :)

Lenke til kommentar

Det er stort sett minnekortet som svikter når bilder blir borte. Vil som znapper anbefale at du får butikken der du kjøpte kortet til å sjekke det, og er det kortet så bør du få ett nytt på stedet. Legg gjerne i ett lite mellomlegg om du har kjøpt ett billig kort, for å få ett dyrere og mer stabilt kort.

Lenke til kommentar

Hadde store problemer med mitt nye 20D her i høst. Det ødela bilder når jeg slo av kameraet. Samma hvilket minnekort/microdrive jeg brukte. Kameraet ble sendt på reparasjon, men etter 6 uker fikk jeg nytt kamera. De hadde da ikke funnet feilen med det første......

Lenke til kommentar

Både kamera (eos 350D) og CF-kortet er kjøpt i mars i år,

kortet er et lexar 80x 512 mb

har ikke prøvd et annet kort i kameraet enda, skal gjøre det før jeg leverer dette tilbake.

bilder ødelegges hele tiden, har formatert kortet 3 ganger uten at dette hjelper, også tatt kortet ut av kameraet...

Så et alternativ kan være at det er feil på kameraet?!

Håper det bare er kortet da.

takk for svar

Lenke til kommentar

Har akkurat samme kombinasjon som deg JulieN og har kun hendt meg en gang i løpet av 1400 bilder. Har ikke skjedd med Sandisk kortet som jeg fikk fra Canon.

Høres ut som du kan ha fått et defekt CF-kort, evt. er det noe skitt i kontaktene på kameraet?

Lenke til kommentar

Tror ikke det er skitt i kontaktene, men skal sjekke for sikkerhets skyld. Første feil på cf'en kom allerede 2-3 dager etter jeg tok det i bruk.

Har vært i konktakt med leverandør. De skulle erstatte kortet. Skal i allefall vente til jeg mottar 256mb'en fra Canon, slik at jeg får testet at det ikke er kameraet det er noe feil med

Lenke til kommentar

Jeg tor Sandisk sine kort er å anbefale til Canon. Har aldri hatt problemer med dem i 4 forskjellige Canon-kameraer.

Har flere Lexar-kort men har sluttet å bruke dem, for de svikter tidvis og kan ikke stoles på.

Bruker nå EOS 350D og Sandisk vanlige og Ultra-kort og det er helt problemfritt.

Lenke til kommentar
Jeg tor Sandisk sine kort er å anbefale til Canon. Har aldri hatt problemer med dem i 4 forskjellige Canon-kameraer.

Har flere Lexar-kort men har sluttet å bruke dem, for de svikter tidvis og kan ikke stoles på.

Bruker nå EOS 350D og Sandisk vanlige og Ultra-kort og det er helt problemfritt.

Hva heter Sandisks høyhastighetskort?

Ser at de har navn som II og III eller lignende, men finner ikke informasjon om hastigheten på dem.

Lenke til kommentar

Hva heter Sandisks høyhastighetskort?

Ser at de har navn som II og III eller lignende, men finner ikke informasjon om hastigheten på dem.

De heter SanDisk Ultra II og SanDisk Extreme III.

Jeg bruker et Ultra II på 512MB og et på 1,0GB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...