Gå til innhold

Stasje opp kabinettet mitt, trenger noen meninger

Anbefalte innlegg

Som sagt har jeg tenkt til å stasje opp kabisset mitt og trenger noen meninger og tips om hva jeg skal gjøre. Har sotte å lest i gjennom stickyen til glisevsk og ble veldig inspirert.

Jeg har tenkt å kjøpe alt på et sted og da fant jeg ut at valget havnet på Microplex for der har de et ganske stort utvalg til de som skal modde kabinettet sitt.

Jeg har dette kabinettet.

Men har lyst til å fixe det litt selv.

Fra før av har jeg en blå kald kadote som lyser alt for sterkt og bruker den derfor ikke,

og en 80mm blå led vifte.

Jeg har da tenkt til å bruke nesten bare uv relaterte artikler til dette.

og da har jeg da plukket ut dette:

30 cm kald kadote (UV)

Sunbeam grill

En 45 blå IDE kabel (UV)

Sunbeam PSU connector kit, UV/Grønn

PSU mod blå gjennomsiktig

Blå S-ata kabel 45 cm (UV)

2 stk Sunbeam vifte, UV-reaktiv, Blå, 80mm

2 Sunbeam vifte, UV-reaktiv, Grønn, 80mm

Primecooler vifte, 42.2m³/time, 23 dB(A)

En pakke hvite strips

En UV tusj

Grønn kabelstrømpe (UV)

Pin-uttager for ATX hovedkortkontakt

Jeg har jo en blå vifte allerede så de to blå viftene blir å stå bak i kabbinettet,

de to røde viftene har jeg tenkt til å sette helt framme i kab eller burde jeg ha grønne.

Så lurer jeg på om jeg skal kjøpe to 30 cm kald UV kadote eller omdet er nokk med bare en i så fall hvor burde den/de stå.

Så skal jeg turse litt på grillen på CPUen kort osv.

Bytte ut ide og s-ata kablene lurte litt på hvilken farge jeg burde ha på kablene kanskje blå ide og grønn s-ata.

Skifte kontakter på ledningene og feste stripsen.

Det er det jeg har tenkt til å gjøre så jeg vil ha anbefalinger om hva jeg burde kjøpe og om hvordan jeg burde ha det.

Dere kan gjerne komme med tips om andre ting jeg bure gjøre :thumbup::dribble:

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bruk så mange forskjellige farger, det blir så godt som aldrig bra. :no: Viftegrillen kan du beholde, digger den. 90cm katoder? Hvor finner du det på microplex? Jeg har bare sett 10 og 30 cm ;) Og hvem er Glisevakt? Har hørt om Glisevask ;)

men ellers ser det rimelig greit ut, men ikke bruk både vanlige lys, og UV-lys, siden UV-effekten forsvinner ved bruk av vanlige lys.

Lenke til kommentar

HVa skal du med en 45cm og en 90cm kabel? Vil anbefale deg å ha bare 45cm da det blir mindre rot!

Hva skal du med to sånne kabel-kontakt sett?

Vet du at det går an å redigere innlegg? vil anbefale deg å gjøre det! Rette opp i Leifer og sånt ;)

Endret av Kissa4ever
Lenke til kommentar

jeg lurer kanskje på å bytte ut vifta i kabinettvinduet mitt med en annen for jeg er redd for at kanskje den skal ødelegge litt av inntrykket, vet noen om jeg burde det eller om det går bra å ha den der?

Og så lurte jeg litt på om det er male og female kontakter i den PSU conektor cit pakken og om jeg kanskje burde ha de i grønn for å ha litt variasjon?

Lenke til kommentar
jeg lurer kanskje på å bytte ut vifta i kabinettvinduet mitt med en annen for jeg er redd for at kanskje den skal ødelegge litt av inntrykket, vet noen om jeg burde det eller om det går bra å ha den der?

Og så lurte jeg litt på om det er male og female kontakter i den PSU conektor cit pakken og om jeg kanskje burde ha de i grønn for å ha litt variasjon?

Du bør kanskje bytte den ja. Det spørs litt. Men skal du bare ha UV (som jeg anbefaler) bør du bytte den til en gjennomsikitg uten leds.

Ser på på bilde er den Female kontakter.

Du burde bytte alle viftene med Gjenomsiktige og heller kjøpe UV spray. Ikke ha noen med Leds! Det er tøft :yes:

Du er klar over at det er vanskelig å ta ut pinnene i 20pins ATX kontakten. Da bør du også slenge med en Uttager.

Endret av Kissa4ever
Lenke til kommentar

Nå ble jeg litt usikkert på hva du mente,

Ser på på bilde er den Female kontakter. Men du bør enten ta blå eller grønt! Ikke begge deler. Det synes jeg er tøffest.

Jeg tar jo bare en av fargene på kontaktene eller mente du jeg skal ha alt i kabinettet blått?

Og kan du finne de viftene du pratet om? :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå ble jeg litt usikkert på hva du mente,
Ser på på bilde er den Female kontakter. Men du bør enten ta blå eller grønt! Ikke begge deler. Det synes jeg er tøffest.

Jeg tar jo bare en av fargene på kontaktene eller mente du jeg skal ha alt i kabinettet blått?

Og kan du finne de viftene du pratet om? :thumbup:

Hehe, skrev feil. *dreit seg ut*

Sånne er tøffe. Velg gjerne andre farger, men jeg vil anbafale å ha alt i samme farge. Her har du noen tøffe Eller denne vis du vil spraye.

Endret av Kissa4ever
Lenke til kommentar
Alt ble bare rot nå

Nå har jeg ordnet opp og skifta litt i lista mi men jeg vet fortsatt ikke helt hvilkene vifter(farge/UV) jeg skal ha framme i kabinettet og på døra?  :thumbup:

Det bør du nesten velge selv. Smak og behag.

Men jeg ville tatt vekk de to Vifter med røde leds. Da disse kan ødelegge litt av effekten av UV.

Og kanskje UV strips om de har det på Microplex :thumbup:

Endret av Kissa4ever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...