Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei:

Er det noen som kan si meg om jeg har fått et "nytt" Mustek gSmart 2 eller en av de med linse feil. Jeg fikk kammera igår (17.07.02), den har 3 knapper på bakside (dvs. ingen reset eller 4. knapp) og har serie nummer ME221D03743. Ellers jeg har førnøyd med de bildene jeg har tatt til nå. Skal prøve å publiserer noen av de.

Lenke til kommentar

Hej Allihopa!

Fick min Gsmart mini2 igår och det verkar vara den nya modellen med resetknapp.

Superfin och tar hitills jättebra kort ibland.. Ljusmätningen verkar lite lynnig men framför allt är det svårt att sikta med den.. Man tycker att man fått med det man vill fota och sen har man missat halva huvet på personen.. Knepigt. Dom kunde gott ha lagt in en liten "målram" i siktet.

Men jag upplever också precis som påpekats tidigare att bilderna blir oskarpa. Framför allt på lite längre avstånd. mellan 2-5 meter blir dom perfekta och även macrofunktionen runt 50cm verkar fungera. Men landskapsbilder blir suddiga. Och eftersom bilder på nära håll blir så detaljrika och fina kan jag inte fatta annat än att det skulle vara fokusen som är felställd.

Jag undrar också om någon av er testat film funktionen. Jag kan spela upp filmerna på den datorn programmet är installerat på men ingen av mina kompisar kan se dom.. Det är väl vanligt .avi Microsoft standard?

I övrigt är jag toppen nöjd. Har även hunnit med att tappa den i golvet ordentligt, och den höll utan anmärkning.

Mvh

Rickard

Lenke til kommentar

Rickard, hur blir dina inomhusbilder?

Jag fick precis min kamera, och inomhusbilderna blir mörka, oskarpa och rödtonade. I och med att kameran inte har någon blixt så kan man ju inte förvänta sig så mycket, men ändå. Lampor är tända och allt.

Jag ska ta med kameran till stranden imorgon så får vi se hur det blir när det är ordentligt med ljus.

Vad är det för "ny version" alla talar om?

Lenke til kommentar

Ang inomhusbilder..

Jo dom blir ju naturligtvis mycket rödare i tonen men det gäller ju alla kamereror utan blixt. Däremot så blir det fortfarande bilder och fungerar över mina förväntningar helt klart.

Ett trick är att inte sikta på ljuskällan när du tar bilden. Den har precis som omnämts i testet centrummätning och den är mycket känlig.. Ett bra sätt att lära sig den tror jag är att köra den som webbkamera i datorn och snurra runt med kameran för att känna hur man ska sikta..

Sen upptäckte jag en viktig grej tror jag med mitt ex och mina fokus problem. Blev ju konfunderad över att det blev så suddigt på långt håll så jag tog i lite grann extra när jag vred om linsen. och rätt var det var gick den att vrida en liten bit till och en rättså markant upphöjning kändes, nästan som ett klick. Kanske det är fler ex som är sådana eller ska det tilloch med vara så?

Utomhus går det toppen tycker jag och film funktionen funkar skitbra.. Kolla in min hund som larvar sig: http://www.westerling.se/tassa.avi

Mvh

Rickard

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått mitt også, men er den gamle typen uten reset knapp :sad:

Ukens tilbud på komplett, så da sitter vel de inne med masse gamle kameraer de da. Synes bildene blir ganske bra egentlig så jeg har nok ingne linse feil da heldigvis :smile: Eller hva synes dere??

Kjenner ikke kameraet enda, så dette er blandt de første bildene:(de er gjort om til 800x600)

http://ralex.net/bilder/linkbilder/bord.jpg

http://ralex.net/bilder/linkbilder/himmel.jpg

http://ralex.net/bilder/linkbilder/nobohuset.jpg

[ Denne Melding var redigert av: ralex på 2002-07-19 18:48 ]

Lenke til kommentar

Hm.. Har fått min GSMART mini 2 nu, och jag är lite förundrad över hur man ska ladda batterierna FÖRSTA gången..

Ska man ladda den när den är PÅ eller AV, och kräver den att man har installerat programvaran innan man laddar?

Tacksam för svar, fredrik. :smile:

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å innstallere softwaren for at den skal lade og du bør ikke slå den på.

Bare plugg inn kamera i USB porten på pc og i kamera og ladingen begynner av seg selv. Det står at første gangs lading skal vare i minst 3 timer. Jeg ladet den i 4 timer og håper at det holder.

Lurer egentlig på hvor lenge et slikt batteri vil vare i og med at det blir veldig mye klattlading da det lader hver gang man plugger i USB kabelen.

Noen som vet dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...