gamerman Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Hei Jeg har en slags liten bagatell problem Dette skjer mest når jeg spiller spill ..... Når jeg spiller så begynner plutselig Skjermkort viften å kjøre seg opp I ca 77 % vifte hastighet ( vet sånn ca hvordan den bråker da ) og etter 3-5 sec så går den tilbake til vanlig hastighet. Jeg bruker Riva Tuner som jeg vanligvis har satt til Temperaturet Vifte Hastighet som starter opp ved windows ..... Jeg har et Club3d Xt Pe kork , hva kan dette være for noe Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Denne skulle vel vært postet på "skjermkort og TV-kort", eller hva? Tror nok det ja... Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Oi f*** var meningen det ja ... er vist litt trøtt Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 varme som skal vekk, dermed øker viften hastigheten. vifta på skjermkortet er varmeregulert Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Mener du at skjermkortet er så smart at den faktisk merker varme og dereter øker viftehastigheten til denne varmen er vekke? Jeg har bare en vifte i kabinettet så kanskje det er derfor også.... Jeg sitter noen ganger oppe om natten og når jeg f.eks spiller så kan datan bare stoppe helt altså skjermbildet står stillet og må reboote for å komme inn igjen . Burde jeg ha av kabinett døren noen ganger ? siden vifte gangen er vel ikke så bra PS : Når jeg hadde et x800 Pro så økte den aldri fart ( I spill når den høyner farten så kan jeg f.eks trykke Windows knappen som sender meg til desktop og da setter den normal vifte hastighet ) Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Mener du at skjermkortet er så smart at den faktisk merker varme og dereter øker viftehastigheten til denne varmen er vekke? Vil tro at skjerm-kortet har innebygget temperatur sensor! sjekk temperatur i bios/andre program om du ikke har vifte som trekker luft inn/ut av karbinettet, blir det varmt der Du kan ta av karbinett døra, det funker fint, men pass på om du har teppe på gulvet, er det ikke anbefalt over lengre tid! for da legger det deg mye støv inni dataen på hovedkortet,skjermkortet og spesielt cpu vifta som suger til seg støv Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Har ikke teppet på gulvet men støvsuger hver andre dag men skal bestille meg kabinett nå snart og trenger hjelp http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry3945501 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå