cptCory Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hvis du skal være maksimalt lat så kjøper du deg en fjernstyring til stikkontaktene dine! Tenk så mye energi du bruker på å klappe da, istedet for å trykke på et par knapper Naah, tenk litt på det. Tenk hvor mye energi du kommer til å bruke på leting etter fjernkontrollen, og ikke minst når du må løpe på butikken for å kjøpe nye batterier.... Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Ja, det her så interessant ut.. gleder meg til film Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 altså.. null jording til pc? er det så bra da? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 PCen min har aldri stått på jorda kontakt.. Bortsett fra en gang på et lan kanskje Vanligvis klarer den seg vel uten, men hvis noe først skulle skje, da smeller det ordentlig Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) er det ikke litt slitsomt å klappe to ganger da? Endret 19. april 2005 av Slettes-xwByZdFZ Lenke til kommentar
warlord Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Rele finner du oppe på GK (tror jeg ) seffen. eller på vårt eget lager Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Kommer filmen snart? Enig! Lenke til kommentar
razer Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Rele finner du oppe på GK (tror jeg ) seffen. eller på vårt eget lager Alle 12v relea e bort sjø, får sjekke etter helgen, om en kjem se te skolen Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Må bare finne et relé til nå så er alt i boks, er vel ikke så lurt å koble til 230v på det stakkars kretskortet. Releet tåler det, kretskortet tåler det definitivt, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
LiRk Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hvis du skal være maksimalt lat så kjøper du deg en fjernstyring til stikkontaktene dine! Tenk så mye energi du bruker på å klappe da, istedet for å trykke på et par knapper Naah, tenk litt på det. Tenk hvor mye energi du kommer til å bruke på leting etter fjernkontrollen, og ikke minst når du må løpe på butikken for å kjøpe nye batterier.... Du er ikke lat før du lager et opptak av deg selv som skriker mamma, og spiller av det hver gang du trenger å få noe gjort (som å skru strømmen av og på), Når du spiller av opptaket kommer mamma løpende og du ber hene skru på pc'en o.l. Lenke til kommentar
Farnell Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Ser pent ut! tenkte noe sånt på pc'en bare med en ir-sender som du kunne ha i lomma på nøkkelknippet (litt greiere på lan kanskje) Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Ingen som har sett en Klappbryter før eller? Vi lager slik på skolen Vi etser kretskortet selv da Men det er kult da! Lenke til kommentar
razer Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Den ble seende sånn ut, må hente 12v eksternt. And now for the movie: klappebryter.avi .avi format, sucky kvalitet, men dere ser poenget En liten forklaring til slutt, alt som blir tilkoblet i de to stikkontaktene på den svarte boksen, blir styrt av klappene, jeg kan altså styre (av/på) alt vanlig utstyr som går på 230V (Releet tåler max 16A dog, ikke at det blir noe stort problem) Neonlyset er bare et eksempel, er en "jumpstartet" PSU som er tilkoblet klappebryteren nå (der neonlysene er tilkoblet). Enjoy! Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Nice den, men en ting du ikke har tenkt på Hvordan blir det når du skal høre på musikk? Flasshie Lenke til kommentar
razer Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Den er ikke så følsom for musikk, det er verst me potetgullposer Men dette tror jeg ikke blir noe stort problem nå som bryteren er såppass langt unna eventuelle potetgull-spise-soner. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Uff. Kan tenke meg det hadde blitt masse banning her hvis jeg hadde hatt en sånn og et par folk og pils på besøk. Pcen hadde skrudd seg av hver gang en øl ble åpna :!: Lenke til kommentar
razer Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Vel, PC'er skal vel stå på hele tiden uansett? (så man kobler bare lys osv til denne) Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Vel, PC'er skal vel stå på hele tiden uansett? (så man kobler bare lys osv til denne) Pcen i stua mi skrur jeg av om kvelden, men filserveren står i en bod og koser seg. Hadde vært greit å kunne lagt i senga og klappa så pcen i stua skrudde seg av Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Najs den, men hvorfor må du klappe 2 ganger? Den jeg har må man bare klappe en gang. Nå laget jeg min selv da, da mener jeg etse kretskort og slikt. Så tror det er en litt annen krets. Men er det ikke et pot-meter får å stille følsomheten til bryteren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå