razer Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Legger ut et lite miniprosjekt her.. Skal lage en klappebryter (ferdigkit fra velleman) som skal styre 2 stikkontakter for maksimal lathet! Opplegget er enkelt, 2 klapp og den slår seg enten på eller av. Så over til bildene: Stikkontakt, kabel og klappebryteren. Bygger alt i en liten elektronikkboks. Skrudd fast. Og sånn ser den forhåpentligvis ut til slutt, må bare finne igjen sideplatene til boksen Eneste jeg ikke har av deler er nå en 230vac --> 12vdc adapter (150mA), en liten en sådan, hadde håpet noen her visste om en side med en guide eller lignende. Takker for hjelp, update kommer snart! razer Lenke til kommentar
sigen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Nice, vil ha noe sånn til pc`en min. (ikke noe å ha på LAN, hvis noen klapper slitt, tenk selv ) Lenke til kommentar
kverna Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 hahaha! denne vil jeg se i teateret Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Nice! Har også selv tenkt på å brukt et slikt sett til noe lignende.. (Dæven, verden er hi-tech!!) Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 men hva er det du skal skru av og på? det der er jo bare til stikkontakten... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 kobler vel lyset på stikkontakten da... Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hvis du skal være maksimalt lat så kjøper du deg en fjernstyring til stikkontaktene dine! Tenk så mye energi du bruker på å klappe da, istedet for å trykke på et par knapper Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Prøv å lag en video da, hadde vært fett å se Lenke til kommentar
razer Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Video skal lages Må bare finne et relé til nå så er alt i boks, er vel ikke så lurt å koble til 230v på det stakkars kretskortet. Lenke til kommentar
Fukaniso Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Siden ingen har spurt enda så gjør jeg det... hvor kjøpte du klappebryteren? har vurdert noe sånt selv.. Lenke til kommentar
razer Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Kjøpte klappebryteren på Qxl.no Den er produsert av velleman (www.velleman-kit.com) Vet dessverre ikke om noen norske webshoper som fører denne. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Den fra Velleman: http://www.kjell.com/content/templates/sho...7640000,7680000 Og en fra Kemo: http://www.kjell.com/content/templates/sho...7640000,7680000 Gode gamle Kjell Company! Nesten som Clasern.. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Du finner både relé og transformator for kretskortmontasje på elfa.se Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Direktelink [ReXoR]? Skal lage det her selv selvfølgelig! Men jeg og elektronikk er liksom ikke bestevenner.. Trådstarter eller en annen kan jo lage en guide! Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Okay, nå kan jeg si at svensk ikke er min beste venn (relä? wtf? Derfor jeg heller ga URLen til elfa, men kan gjøre et forsøk); Relé; http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=126823.htm Forskjellige typer, alt etter hvilke spesifikasjoner du er ute etter (5V,12V,etc) Her er et par transformatorer, er ikke helt sikker på hva dere er ute etter, men håper dere finner ut av det http://www.elfa.se/elfa-bin/thumbs.pl?Nett...340&186689&6430 Edit: URL er jo alltids en god idé Edit2: Følger det ikke med et relé på klappebryterpakka man får fra velleman da? Det bør vel være "kraftig nok" sålenge man ikke skal ha no årntli strømtørstig. Endret 5. april 2005 av [ReXoR] Lenke til kommentar
razer Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 [ReXoR]: jo, det sitter et rele på kretskortet, men det er max 24VDC/3A, derfor skal det styre et annet rele i mitt oppsett da.. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Aha. Ok.. Trodde klappebryterne var klare for 230VAC jeg, menneh.. da så Lenke til kommentar
razer Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Jeg trodde det jeg også, men så leste jeg faktisk informasjonen som stod på pakken, og der stod det max 24VDC/3A, derfor tar jeg ingen sjanser Lenke til kommentar
razer Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Skal bare få satt inn releet nå så skal jeg lage en liten film! Håper jeg finner meg et rele på skolen. Endret 18. april 2005 av razer Lenke til kommentar
sigen Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Den så fin ut, men jeg ville hatt svart ledning og stikkkontakt *GledeSegTilFilm* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå