Gå til innhold

Hva er best av 6600GT og Radeon x800

xtrail2

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere min Pc med nytt skjermkort og da lurer jeg på hva som er best og kjøpe: Dette eller Dette

(Vil ikke betale mer en ca 2400kr)

Kommer til og bruke det til endel spilling og forskjellig annet.

Skal også kobles til en 42" Plasma..

Kom gjerne med andre forslag.

Takker for alle svar. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATI er best på Direct3D. mens Nvidia er best på openGL...

x800 er beregnet til å konkurere med nvidias 6800 serie, så ville nok valgt den.

ati sine kort har foreløbig kun vertex shader 2, mens nvidias 6600++ har 3.

(nesten ingen spill bruker vertex shader 3, ennå.)

x800 har normalt sett bedre ytelse, men ligger litt under 6600gt i openGL spill.

ps. bare å korigere vis noe er feil ;)

Lenke til kommentar

Er uenig med de som kategorisk utroper X800 til det beste kjøpet her. Hva som er "best" kommer helt an på hva du skal bruke kortet til, og hvor viktig pris er for deg.

6600GT er for eksempel et bedre kjøp etter min mening rett og slett fordi det er billigere og gir mer for pengene. I tillegg knuser 6600GT X800 på alle måter dersom du skal kjøre dualscreen. At X800 har bedre 3D-ytelse er det imidlertid liten tvil om.

Lenke til kommentar

La merke til at begge de hovedkortene du vurderer har bråkete chipset-vifte. Dette er et stort problem med nforce4-plattformen. Vet faktisk bare om ett eneste nforce4-kort uten en slik vifte, nemlig Gigabyte GA-K8N Ultra-SLI. Men det du først må spørre deg selv om, er om du egentlig trenger et SLI-hovedkort. Ut ifra det du skriver tidligere ser det ikke ut til at du planlegger å kjøpe SLI-skjermkort, og da er det egentlig ingen vits i å gå for et SLI-hovedkort. Personlig foretrekker jeg P4-plattformen foran AMD, og derfor vil jeg anbefale to P4-kort: Asus P5AD2-E Premium og MSI 925XE NEO Platinum54G. Begge disse kortene er basert på det nyeste 925XE chipsettet, har glimrende ytelse, og støtter PCI-express. I og med at DDR2 nå har kommet ned i samme prisklasse som vanlig DDR blir denne plattformen et stadig mer attraktivt alternativ.

Lenke til kommentar
La merke til at begge de hovedkortene du vurderer har bråkete chipset-vifte. Dette er et stort problem med nforce4-plattformen. Vet faktisk bare om ett eneste nforce4-kort uten

Jeg vet ikke hva du mener med bråkete vifte, men jeg kjører DFI nF4 Ultra-D som har vifte på chipsettet sammen med vifteløs strømforsyning og en VF700 ALCu, og den viften høres ikke - ingen forskjell om de går eller ikke.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...