Gå til innhold

Evige krigen mellom "ds-fans" og "psp-fans"

Snorre

Anbefalte innlegg

Jeg vil herved få utrykke min mening om en sak som forstyrrer mitt sinn.

Jeg "henger" mye på gamer-forumet og dens underkategorier. Jeg har bitt meg merke i at det foregår en slags krig mellom "Sony/PsP-fanboys" og "Nintendo-fanboys". Jeg sier på ingen måte at dette gjelder for alle, men noen har slike tendenser, uten å nevne navn.

La oss for eksempel ta denne tråden Her er det en "Sony/PsP-fanboy" Som må bryte inn med en reply som sier at PsP-en er bedre på det og det viset. Javel, kansje det stemmer, men dette var trossalt en Nintendo DS tråd og man skulle derfor tro at det var akkurat denne konsollen det skulle handle om og ikke PsP-en.

Jeg har faktisk heldigvis ikke sett noe til dette i PsP-tråden og er godt fornøyd med dette. Dette betyr nødvendigvis ikke at "Sony-PsP-fanboys" prøver å slenge drit om Nintendo DS-en mens "Nintendo DS-fanboys" ikke gjør slikt.

Da gjenstår vel bare problemet. Tingen er at det er postet en egen PsP vs. DS-tråd og jeg forstår ikke hvorfor folk heller ikke bruker denne tråden til å "slenge dritt" om den andre konsollen. Jeg synes det er ekstremt unødvendig å poste off-topic bare for å tirre de som faktisk har det ganske koselig med å utveksle bilder og meninger om sin konsoll. Skam dere, dere som gjør slikt.

Og med det tar jeg farvel.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Godt sagt! Virker som DS delen er noe mer "voksen" når det gjelder å diskutere konsollene.

Selvsagt måtte du flette inn den der, spesielt med tanke på at du er Nintendo -mann? ;)

Jeg har opplevd det som ganske annerledes. Vil ikke si at "Nintendo fans" er spesielt mer voksne enn "Sony fans", er nok like ille begge sider.

Selv har jeg aldri tatt part for en leverandør av et produkt. Det virker som mange, rent emosjonelt, føler for å lage og slutte seg til en "sekt". En sekt full av predikanter som bare må slenge med leppa i enhver anledning. :p

AMD vs Intel

ATI vs Nvidia

Sony vs MS vs Nintendo

Linux vs Windows

BSD vs Linux

Slik vil det nok alltid være. :roll:

En poster jeg snakket litt med på et amerikansk forum jeg ofte er inne på, postet en sarkastisk post angående nettopp dette med fanboyer....jeg lo høylytt, fordi den er så på kornet:

I am a fanboy.

I am immune to your arguements.

My company cares for me and devotes resources to ensure my enjoyment.

I love my company.

The Company provides me with life and social opportunities on message boards.

If you do not like the company, you are evil, or misguided at best.

Your attempt to lure me with your foul reasoning is bound to fail.

I denigrate your sexual prowess, as mine is linked to my company's superior product.

I am creative, no one else is.

My company has created everything, including the genres of Drama, Comedy and Tragedy.

If you do not like my company, you hate America. If you hate America, why are you still alive?

Det verste er jo at spill-butikkansatte ofte er med på "leken" og mellom linjene disser de produktene de slv ikke liker. Jeg har selv opplevd å nesten blitt utskjelt av en ansatt i en spillbutikk i Oslo. Jeg skal dog ikke nevne navn på butikken.

Men, men....slik er det vel bare. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Selvsagt måtte du flette inn den der, spesielt med tanke på at du er Nintendo -mann? ;)

Jeg har opplevd det som ganske annerledes. Vil ikke si at "Nintendo fans" er spesielt mer voksne enn "Sony fans", er nok like ille begge sider.

Selv har jeg aldri tatt part for en leverandør av et produkt. Det virker som mange, rent emosjonelt, føler for å lage og slutte seg til en "sekt". En sekt full av predikanter som bare må slenge med leppa i enhver anledning. :p

AMD vs Intel

ATI vs Nvidia

Sony vs MS vs Nintendo

Linux vs Windows

BSD vs Linux

Slik vil det nok alltid være. :roll:

En poster jeg snakket litt med på et amerikansk forum jeg ofte er inne på, postet en sarkastisk post angående nettopp dette med fanboyer....jeg lo høylytt, fordi den er så på kornet:

I am a fanboy.

I am immune to your arguements.

My company cares for me and devotes resources to ensure my enjoyment.

I love my company.

The Company provides me with life and social opportunities on message boards.

If you do not like the company, you are evil, or misguided at best.

Your attempt to lure me with your foul reasoning is bound to fail.

I denigrate your sexual prowess, as mine is linked to my company's superior product.

I am creative, no one else is.

My company has created everything, including the genres of Drama, Comedy and Tragedy.

If you do not like my company, you hate America. If you hate America, why are you still alive?

Det verste er jo at spill-butikkansatte ofte er med på "leken" og mellom linjene disser de produktene de slv ikke liker. Jeg har selv opplevd å nesten blitt utskjelt av en ansatt i en spillbutikk i Oslo. Jeg skal dog ikke nevne navn på butikken.

Men, men....slik er det vel bare. :)

Var ikke derfor jeg slengte inn den der nei. :) Ut i fra det jeg har diskutert har på forumet angående DS og PSP så har jeg opplevd at de som har DS klarer å ha en mer sivilisert diskusjon. Dette gjelder også Nintendo.no forumene. Der kommer det også inn PSP folk som oppretter en bruker bare får å si stygge ting i DS delen og så bli bannet. Mens DS folkene holder seg rolig i sine forum. Rart det der...

Slik fanboy krig vil nok alltid eksistere ja. Jeg er nok riktignok en Nintendo fan selv, men jeg klarer å holde meg fra å kritisere andre bare for å gjøre det.

Håper det er mange som leser denne tråden her og kanskje føler seg truffet og kanskje faktisk tenker seg om nesten gang brukeren poster.

Lenke til kommentar

Mulig du har rett angående gamer.no forumene. :)

Ikke helt enig med deg angående nintendo.no forumene. Har vært en god del fjortismentalt d****preik om PSP der. Var iallfall det for et par måneder siden, da jeg var der sist. ( Og nei, jeg var ikke der for å disse DS og promotere PSP, var på grunn av GC :p )

På den andre side, så ER det jo et offisielt Unasco/Nintendo forum, så annet kan man ikke vente seg. ;)

PSP forumet til "Gandalf The Grey" er så vidt jeg forstår meget tolerant og lite fjortismentalitet. Det er absolutt et pluss, spesielt når man har PSP som håndholdt og GC som konsoll. :cool:

Lenke til kommentar
Mulig du har rett angående gamer.no forumene. :)

Ikke helt enig med deg angående nintendo.no forumene. Har vært en god del fjortismentalt d****preik om PSP der. Var iallfall det for et par måneder siden, da jeg var der sist. ( Og nei, jeg var ikke der for å disse DS og promotere PSP, var på grunn av GC :p )

På den andre side, så ER det jo et offisielt Unasco/Nintendo forum, så annet kan man ikke vente seg. ;)

PSP forumet til "Gandalf The Grey" er så vidt jeg forstår meget tolerant og lite fjortismentalitet. Det er absolutt et pluss, spesielt når man har PSP som håndholdt og GC som konsoll. :cool:

Angående Nintendo.no forumet så kan du ha rett. Jeg er relativ ny der så den uttalelsen var kanskje litt feil. Men jeg har ikke sett noe så lenge jeg har vært medlem der (2-3 uker).

Lenke til kommentar

Vel, jeg har vært medlem på Nintendo-forumet alt for lenge, og jeg kan med en gang si at de fleste der "hater" PSP. Dermed henger jeg kun på "kjøp, salg og bytte" -delen av det forumet nå.

Uansett, denne fanboyismen vil alltid eksistere. Jeg prøver å stille meg nøytral, men kan ikke unngå å se at her på gamer.no så har grafikk virkelig mye å si hvis man snakker om gode og dårlige spill. Jeg går nå for tiden kun etter gleden ett spill har å gi meg, og dermed plukker jeg godtitler fra både X-box og Gamecube med ett godt gameplay. Og har foreløpig tre ganger så mange spill til GC enn X-box (rett og slett fordi GC har flere spill som passer til meg).

Endret av Freezar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...