Saltnesen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Hei folkens. Jeg sliter med LAV FPS, på spill som Americas Army. Jeg spiller å spiller, men har TOPPEN 20, men det er inne, på små områder. Og helt ned i 4-5 FPS Dette gjerne ute. Det er for dårlig: Specs: CPU: Intel P4 3.00Ghz MINNE: 1024MB Ram Sapphire Radeon 9800PRO 128MB (Nyeste drivere av Omega) Problemet er rett å slett at jeg får veldig lav FPS, som igjen resulterer i at det ikke er noe morsomt å spille. Jeg blir veldig irritert når jeg kjøper meg ny PC for konfirmasjonspengene, så skal det være slikt. Jeg kjøpte den av den grunn at jeg skulle game, men det går jo ikke Håper på hjelp. Takk! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Sjekkliste : *Riktige innstillinger i bios for skjermkortet og cpu (agp, fastwrite, aperture size, fsb , mp) *Siste bios oppgradering. *Installert alt av drivere til : Hovedkort. Lydkort. Skjermkort. Siste Oppdateringspakke fra Windows xp (sp2) Godt oppdatert DX9.0C *Sjekk at SMARTGART står på 4x eller 8x og at alle innstillinger er riktige. *Sjekk at det ikke er varmeproblemer på skjermkortet ditt. *Sjekk innstillinger på drivernivå og at alle ikke er satt til HIGH QUALITY, heller BALANCED. *Sjekk at du ikke spiller på for høye detaljer (1600*1200) med 8xAA og 16xAF.' Edit : Prøv en offisiel driver fra ATI, Omega er ikke alltid best for skjermkortet ditt. Endret 3. april 2005 av Malvado Lenke til kommentar
Saltnesen Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Skal SP2 ha mye å si? Fordi jeg har SP1! Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Nei, men maskiner som er oppgradert fra SP1 til SP2 blir treige Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Hvilken oppløsning spiller du i, og har du på AA og AF på maks? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Nei, men maskiner som er oppgradert fra SP1 til SP2 blir treige Bullshit. Den påstanden må du nok komme med gode beviser for. Maskiner oppdatert med SP2 blir sikkrere og dermed mindre sikkerhetshull som spionprogrammer og virus kan komme seg inn gjennom (og hackere selvsagt). Ta en Trojaner sjekk, se også etter spionprogrammer og virus med det samme du holder på. Lenke til kommentar
Saltnesen Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Jeg har AA og AF på minimum, samtidig så lurer jeg på, hva han mente med: Sjekkliste : *Riktige innstillinger i bios for skjermkortet og cpu (agp, fastwrite, aperture size, fsb , mp) Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Sjekkliste : *Riktige innstillinger i bios for skjermkortet og cpu (agp, fastwrite, aperture size, fsb , mp) *Siste bios oppgradering. *Installert alt av drivere til : Hovedkort. Lydkort. Skjermkort. Siste Oppdateringspakke fra Windows xp (sp2) Godt oppdatert DX9.0C *Sjekk at SMARTGART står på 4x eller 8x og at alle innstillinger er riktige. *Sjekk at det ikke er varmeproblemer på skjermkortet ditt. *Sjekk innstillinger på drivernivå og at alle ikke er satt til HIGH QUALITY, heller BALANCED. *Sjekk at du ikke spiller på for høye detaljer (1600*1200) med 8xAA og 16xAF.' Edit : Prøv en offisiel driver fra ATI, Omega er ikke alltid best for skjermkortet ditt. skjekk også at du har Chipset driverne instalert, uten disse duger ikke pcen til mange spill Lenke til kommentar
Saltnesen Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Hva er chipset? Eventuelt, hvordan finner jeg ut hvordan chipset jeg har? En annen ting: Jeg kjører: Ad-Aware, Spybot, Perfect Disk(Defragmenteringsprogg) og AVG Anti-Virus, så skal ikke være noe gærent der. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Hva er chipset? Eventuelt, hvordan finner jeg ut hvordan chipset jeg har? En annen ting: Jeg kjører: Ad-Aware, Spybot, Perfect Disk(Defragmenteringsprogg) og AVG Anti-Virus, så skal ikke være noe gærent der. prøv giant antispyware.. Lenke til kommentar
Saltnesen Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Trenger jeg ENDA flere sånne programmer? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Trenger jeg ENDA flere sånne programmer? du trenger bare giant antispyware, resten ikke i nærheten av like god som den. Lenke til kommentar
Saltnesen Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Mulig, men nå har jeg de jeg har hittil. Skulle vel ikke være noe vits å legge inn det da? Lenke til kommentar
idos Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Americas Army > all .. hehe . Du har helt klart for dårlig FPS.. mitt tips.. Bruk driver cleaner3 til å fjerne alle spor etter gamle drivere. Legg inn nyeste ATI drivere. Du skal på de fleste kart ha over 30 (minimum) og opptil 80-90 med den hardwaren der med 1280x1024 på high eller very high.. Legg inn SP2 også du .. at pc'er med SP2 blir treige er bare tull .. har selv over 6000 (6030) poeng i 3Dmark05 og ca 12500 i 3Dmark03 .. Lenke til kommentar
Saltnesen Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Sikre på dette med SP2? Jeg vil ikke ta noen sjangser. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Sikre på dette med SP2? Jeg vil ikke ta noen sjangser. Sikre på hva med SP2? Maskinen din blir ikke treigere hvis det er det du er redd for. Det er som Malvado sa: Bullshit! Det du risikerer er at maskinen blir endel sikrere og det syns i alle fall jeg er en god ting Det er tvilsomt at du vil få høyere ytelse i AA for det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Maskinen din kan bli derimot veldig treg om du ikke oppdaterer til SP2 fordi : Det legger seg inn masse dritt og lort som benytter seg av sikkerhetshullene som finnes i xp. Datamaskinen din kan kontroleres av spionprogrammer og brukes blandt annet som en spamme / virus spreder maskin, Internett vil også gå som syrup til tider. Det er en del myter om SP2 som for eksempel at P2P vil fungere dårlig, dette er ikke sant, de fleste nyere versjoner av P2P programmer fungerer bra sammen med SP2. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Noen mener at enkelte programmer ikke fungerer med SP2, men har ikke merket noen problemer med noen av mine mange programmer enda. Fikk opp en advarsel når jeg startet NERO etter jeg hadde installert SP2 om at det ikke fungerte så godt sammen med SP2, men det viste seg å bare være tull. Ikke nøl med å installere SP2. Det har ingen ulemper, bare fordeler. Og maskinen blir ikke tregere, bare sikrere. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Hva er chipset? Eventuelt, hvordan finner jeg ut hvordan chipset jeg har? En annen ting: Jeg kjører: Ad-Aware, Spybot, Perfect Disk(Defragmenteringsprogg) og AVG Anti-Virus, så skal ikke være noe gærent der. Chipset i dette tilfellet betyr brikkesettet på hovedkortet. Hvis du har Intel prosessor er sjansen ganske stor for at du har et intel brikkesett også. (Selv om det også kan være VIA, SIS eller ALi.) Dersom du finner ut hvilket hovedkort du har, så kan vi hjelpe deg med hva du har av chipset, og hvor du finner drivere til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå