ZerBox Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Jeg sitter å lurer på om jeg skal kjøpe webhotell hos http://www.bkmedia.no, men er ikke sikker. Vil høre om erfaringer fra andre først. Det står at det koster 78kr pr.mnd med 200MB osv... Blir det BARE 78kr pr.mnd eller er det noen skjulte priser jeg må betale når jeg kjøper domenet? Er det gratis å regge domenet? (altså at jeg begynner rett på å betale det månedslige beløpet) [ Denne Melding var redigert av: ZerBox på 2002-07-03 00:33 ] Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Det er gratis å regge domenet. Det som gjerne er problemet med dem er 2 GB overføringsgrense. Skal du drive en side som er veldig populær lønner det seg kanskje med en som har ubegrenset. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 12:44, Dumbo skrev:Det som gjerne er problemet med dem er 2 GB overføringsgrense. 2GB er jo ikke lite da når jeg ikke skal drive den store downloadssiden. Skal være noen downloads, men ikke særlig. Skal vel ha ca.20MB til nedlasting tilsammen. Skal lage en side om spillet CM4. Skal ha et dette til nedlasting: en del taktikker, treningsopplegg = ca.2KB hver! Editorer = opp til 1MB Updates = ca.12-20MB Det er jo ikke så mye, så jeg trenger ikke den største overføringen. Kan jo velge webhotellet med 500MB lagring og 5GB overføring. Er jo bare 98kr pr.mnd Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Du må huske at det er ikke bare downloads som går på denne limiten men også sidene.. Så hvis du har mange besøkende så kanskje det vil overstige limiten.. Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Har domene fra bkmedia.no. Er veldig fornøgd, der er ingenting og klage på :smile: Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 La oss ta en gjennomsnittlig internettside, ca. 20 kB. Da skulle 2 GB overføring holde til ca 100.000 treff i måneden, eller ca. 3 300 treff pr. dag, noe som svarer til en ganske så populær side. Hvis vi i tillegg inkluderer en del downloads og bilder og sier at gjennomsnittlig størrelse pr. fil er ca. 80 kB, så får en rundt regnet 30 000 treff pr. måned, altså fremdeles et betydelig antall. Disse tallene ligger godt over gjennomsnittet for private og SMB nettsteder. Det er jo heller ingen hemmelighet at enkelte nok har behov for mer enn 2 GB overføring. Men da går det også alltids an å sende av gårde en epost til support og spørre om en avtale tilpasset ditt behov... [ Denne Melding var redigert av: bok2 på 2002-07-03 16:08 ] Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 12:44, Dumbo skrev:Det er gratis å regge domenet. Det som gjerne er problemet med dem er 2 GB overføringsgrense. Skal du drive en side som er veldig populær lønner det seg kanskje med en som har ubegrenset. Det er ikke noe som heter ubegrenset båndbredde :smile: Det går jo ann å legge tung grafikk på et annet sted f.eks online.no, hvis du har en konto der. Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Riktig, båndbredde er en ressurs, og det går i virkeligheten ikke an å tilby alle brukere ubegrenset overføring. De operatører som hevder å selge ubegrenset med båndbredde gjør dette vel vitende om at en gjennomsnittlig kunde har et beskjedent overføringsbehov, slik at det går an å forutsette at deres nettverk vil kunne håndtere også en og annen ressurskrevende bruker. Men hva om kunden blir for ressurskrevende? Vet ikke om det finnes slike eksempler blant norske ISP'er, men i utlandet har kunder som er blitt for "tung" for ISP'en blitt bedt om å betale ekstra for overføringen eller å finne seg en annen leverandør. Dette til tross for at kunden i utgangspunktet kjøpte ubegrenset med båndbredde... Da er det vel mer korrekt å spesifisere nøyaktig hva en har krav på i produktpakkene? Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Hvordan er det hvis man bruker for mye da? Får man regning på det etterpå eller blir siden bare stengt? Dette varierer vel fra ISP til ISP, eller? Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Ja, praksisen ved overbruk varierer. Noen velger å sperre kontoen din, andre velger å ta seg godt betalt for overbruk. Det første alternativet er vel kanskje det sikreste. Da slipper en ubehagelige overraskelser i posten. Hos oss (BK Media) kan kunden sende en epost og be om å få overføringsgrensen midlertidig satt opp, dersom overforbruket er beskjedent eller midlertidig, og dette koster ingenting. ISP'er som velger å la kontoen være åpen, men tar betalt for overforbruket, plikter å gi kundene informasjon omkring dette. I motsatt fall er kundene heller ikke skyldig noe beløp. Dette med overforbruk og ubehagelige regninger i etterkant har vært et stort problem på kontinentet tidligere. Her hjemme har ikke jeg hørt om noe slikt, men så hører ikke jeg alt heller da :wink: Vedr. informasjon om BK Media: Jeg er ikke upartisk her og vil gjerne unngå at denne tråden utarter seg til å bli ren PR-jippo fra min side. Dersom noen har spørsmål til våre produkter besvares disse gjerne i privat post/epost. Jeg kan selvfølgelig kommentere ISP praksis på generelt grunnlag i denne tråden, men det kan også mange forbrukere gjøre :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå