Spr0cket Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Har etter litt research bestemt meg for å kjøpe et club3d 6800nu. Har noen spørsmål i den forbindelse Hva kan man bruke for oc på dette kortet? Har tidligere brukt experttool fra gw til mitt gamle gw kort, det var meget brukervennlig. Finnes det noe tilsvarende for club3d eller kan man bruke experttool på andre kort enn gw sine? Kjøling: kan man bruke passiv kjøling som f.eks. zm80d eller zm80c (og hva er enkli forskjellen på disse to?) eller trenger man en løsning med vifte? Trenger man betydelig kraftigere kjøling ved oc? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Eg brukar Rivaturner til OC for mitt kort. Eg ville heller ha gått for denne kjølinga: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMVF700CU Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Har etter litt research bestemt meg for å kjøpe et club3d 6800nu. Har noen spørsmål i den forbindelse Hva kan man bruke for oc på dette kortet? Har tidligere brukt experttool fra gw til mitt gamle gw kort, det var meget brukervennlig. Finnes det noe tilsvarende for club3d eller kan man bruke experttool på andre kort enn gw sine? Kjøling: kan man bruke passiv kjøling som f.eks. zm80d eller zm80c (og hva er enkli forskjellen på disse to?) eller trenger man en løsning med vifte? Trenger man betydelig kraftigere kjøling ved oc? Jeg har selv Club3d 6800NU. Du kan bruke Expertool til Club3d kortet,jeg bruker det selv.Rivatuner bruker jeg bare til modding av kortet.Passiv kjøling kan du ikke bruke,det anbefales heller ikke da 6800 kortene blir veldig varme.Den orginale kjøleren er ganske bra og i tillegg rimelig stillegående,så det holder egentlig å bruke den. Jeg har prøvd Arctic Cooling NV 5 på kortet mitt,men bruker nå Zalman VF 700-cu. Anbefaler Zalman kjøleren hvis du har tenkt til å bytte kjøler. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Gainward Expertool kan brukes på samtlige kort i GeForce 6800-serien. Viftestyring og temperaturavlesning er kjekt. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Mitt Club3D 6800nu er meget klokkevennlig med originalkjøler, men den bråkte som fy! Så nå har jeg bestilt vannblokk! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Mitt Club3D 6800nu er meget klokkevennlig med originalkjøler, men den bråkte som fy!Så nå har jeg bestilt vannblokk! Siden kortet ditt bråker,så har du vel den gamle typen kjøler (den som tar 2 kortplasser)? Kortet mitt bråkte ikke spesielt mye med orginalkjøleren.Hvertfall ikke i Windows når viften gikk på 50%. I spill gikk den på 100%,men jeg synes fortsatt ikke at den bråkte mye. Som sagt så anbefaler jeg Zalman kjøleren hvis man vil ha billig,god og stillegående kjøling. Anbefaler Zalman framfor NV5. Endret 3. april 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå