Gå til innhold

Ringeklokke som on/off [Min første Worklogg]

Anbefalte innlegg

Fant en ringeklokke i garasjen, og tengte hvorfor ikke lage en on/off knapp a den:P..

Her er noen bilder...

beklager de uskarpe bildet.

Måtte bruke webcamen skjønner dere.,,, :no:

Oxo har jeg ikke fått fixa thumbnails (eller hva det heter) enda...

Image000.jpg

Her er ringeklokken jeg skal bruke

Image001.jpg

Her er den åpnet

Image002.jpg

Her er verktøyet jeg skal bruke

Image003.jpg

Her er isolasjonen på ledningen fjærnet

Image004.jpg

Image005.jpg

Her er ledningen koblet på ringeklokka

Image006.jpg

Image007.jpg

Ferdig

Image008.jpg

Oppdaget ikke før etter jeg var ferdig at jeg hadde tatt resett ledningen og ikke on/off ledningen... men pytt pytt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å bruke en lysbryter neste gang? :p

Kan jo si at jeg har faktisk vurdert det......

Nå skal pappa se om vi har en sånn box som lager den plinge lyden, så det ringer når jeg skrur på datan :tease:

Det hadde blirr morro:P

eller??

Kom gjærne med flere tips..

Lenke til kommentar
Bare en ting jeg lurte på: Går det ann å parallellkoble 2 av/på-knapper? Slik at man kan ha flere av/på knapper? (vil ha en av/på knapp borte med senga jeg kan trykke på når jeg våkner om morra'n :p )

Det er fult mulig det. Huff du er lat Jonas.

Lenke til kommentar

hehe dere har ambisjoner ser jeg :p

Jeg drev en del med modding en gang for noen år tilbake... Ikke de peneste reultatene, for jeg er av den uten tolmodighet når det kommer til praktisk arbeid som sånt :p

Jeg husker jeg hadde egen AT-PSU kun for alle lysa og dillet jeg hadde satt inn. Hadde laget meg løpelys og masse annen dritt og vifter med brytere og lys og drit i hue og rævva :p fantes ingen grenser. Jeg ler hver gang jeg pr dags dato ser folk på 14-16 år som har kjøpt Cheiftec-tower med plexigalss i siden, neonlys inni og noen ferdige kabinettvifter med lys og noen masseproduserte vifte/bryterpanler med lys og kaller det modding. Da sier jeg bare MF (missforstått:p) Jeg så dere var inne på å paralellkoble flere på-knapper... og med lås etc. Det jeg egentlig ville frem til i utgangspunktet :p Jeg gjorde også det. Jeg rappa en låsbryter fra et gammelt kabinett med lås på. litt teit. for den bruktes på eldre HK til å låse keyb-funksjonen på PS/2'n. Så man kunne slå på PC'n men ikke noe funka. Vel uansett, brukte jeg en sånn låsbryter og kobla i serie med på-knappen. Man måtte ha låsen i u-låst posisjon for å kunne slå på. men jeg dreit meg ut da, jeg hadde isolert loddepunktene med elektrotape. Hvilket gled lett frem og tilbake på kobberet :p Når jeg dytta låsen inn igjennom hullet jge hadde laget til den i plasten forran på kabinettet mitt, butta den i en metall-del på baksiden. tapen gled bort fra loddepunktene, og de to punktene kom i kontakt med hverandre, og igjen i kontakt med jord (kabinettet). Jeg slo på, og isolasjonen på lederne fra på-knappen min og ned bare smeltet og rant av :p de lukta dritt :p hvordan det gikk for seg, har jeg ENDA ikke kommet frem til. På-knappen er jo bare snakk om et signal. Ikke 30 ampere :p og det var 1 kvadrats kabel det var snakk om. altså tykkere enn orginalt. hvor kom den voldsomme strømmen fra?? Jord? Neppe :S

Lenke til kommentar

Unskyld meg, men hva har den laaange posten, med 8 like smiley`s (noen unødvendige) med topic å gjøre? Jeg synes ikke den tilførte tråden noe nyttig, er det noen andre som fant det?

Til trådstarer: Funker sikkert, fint: nei, ikke etter min mening, men alle har forskjellig smak (thank god)

Lenke til kommentar
Til trådstarer: Funker sikkert, fint: nei, ikke etter min mening, men alle har forskjellig smak (thank god)

Må jo være enig i at det var ikke veldig vakkert...:p

men jeg hadde lite å finne på, og jeg fant en ringeklokke i garasjen.... så jeg satt meg ned å gjorde noe:P

Men blir nokk ikke brukt til noe enda vertfall

Lenke til kommentar
Du kunne fått det til å bli fint, men da måtte du funnet på noe skikkelig lurt ;):thumbup:

Jeg utfordrer deg til å finne på noe bra med det, sånn at det ser bra ut, tar du utfordringen?

Vel... jeg får se... har ikke noe penger å bruke, så jeg kan kun bruke det jeg har i garasjen..

Men jeg tengte å ta den ringe greia som lager lyd, og koble inni der... så det ringer da jeg starter datan...

Oxo må den males...

Men vi får se.. skole i morra.. og da er det lekser :cry:

Men da de er ferdig, skal jeg lete mer i garasjen etter morsomme ting:P

Kansje det blir bra til slutt :yes:

Lenke til kommentar

Har en ide: Lag den sånn at du har bryteren under pulten eller .no sånn, så ser ikke noen andre hvordan du skrur på pc`en, eventuelt sprakle igjen hullet til PWR-knappen, hvis du har penger til det, eller du har noe sprakel fra før. Hadde vært stilig, bare pass på å skjule ledningen, så ingen får mistanke. Stor imponatoreffekt.

Lurer på om jeg også skal lage noe sånn, har jo flere PWR-knotter fra gamle kabinett her allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...