Gå til innhold

Ram kontra FSB

Anbefalte innlegg

Hvis jeg setter FSB til 145 og v-core til 1,9, logges cpu som XP2000+. SÅ langt, alt vel. Men hvis jeg setter den litt høyere, starter ikke maskina. Kjører PC2100 på RAM. Hvorfor vil ikke PC boote ved høyere FSB klokking??

Tenkte at det kanskje var rammen som ikke henger med, eller at cpu er locked. Det virker merkelig at pc ikke bootes pga varme, da den er på 55 g ved 2000+(Takk til EPOX, uten dette HK ville jeg svidd av mange, MANGE CPU'er)

Er n00b på overklokking, have patience......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nok tro at det enten er RAM timingene eller et litt for varmt chipsett? Det har iallefall vært noen av problemene jeg har slitt med på min maskin før den ville over 144-145 fsb.

Maskinen stoppet helt opp ved 144-145fsb, og med en kombinasjon av bedre kjøling og "snillere" RAM timinger lot det gamle Abit KG7Raid kortet meg slippe helt opp til 170fsb...der begynnte den og sjangle...mest sannsynligvis nok en gang et varmt chipsett/chipsett som rett og slett bare ikke vil mer...

Btw. minnemodulen jeg boota opp på 170fsb@cas2 var en gammel PC2100 CL2,5 unbrand med hynixchipper..Og den ville faktisk på både høyere klokkefrekvens og mer agressive timinger enn min helt nye Siemens PC2700 CL2,5 (6ns).... go figure... må vel prøve å bytte Siemens brikken... :sad:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: okidoki på 2002-07-03 09:03 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: okidoki på 2002-07-03 09:04 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...