Crizpy Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Dette skjedde etter jeg fikk meg world of warcraft til datan min. Jeg har egentlig aldri spilt spessielt mye spill før, som krever mye. Jeg vet ikke om dette har noe som helst med en wow å gjøre, men det begynte hvertfall etter jeg begynte å spille det. I begynnelsen skjedde dette kun da jeg gikk ut av spillet. Da jeg trykke exit game, så ble skjermen svart, og det kom en sirene-liknende lyd fra pc speakeren. Der og da gav jeg faen, men nå har det bare blitt verre. En periode kunne jeg ikke sitte å skrive på IRC engang, uten at det samma skjedde. Av en eller annen rar grunn, har dette blitt mindre frekvent nå. Men jeg prøvde å spille wow, og det samma skjedde. Det jeg har gjort, er å fjerna det trådløse nettverkskortet, for å finne ut hvor feilen kan være. Siden jeg ikke fikk spilt da, kjørte jeg igang med en nyere 3dmark test, og det samma skjedde. Så prøvde jeg å fjerne lydkortet, men det hjalp heller ikke. Så fjerna jeg en og en rambrikke, men pcen henger seg fortsatt. Jeg kan tenke meg dette er en hardware feil, men jeg vet ikke hva lyden betyr engang, for det står jo ikke i manualen. Så det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg med dette, eller har opplevd det samma? Eller har en liste over feil-lyder til Abit NF7 HK'et. Her er hva pcen min består av: Abit NF7 hk AMD XP 2500+ Belkin trødløst nettverkskort Sounblaster live player 5.1 eller no..husker ikke helt ATI radeon 9600 pro 40 giga western digital hdd og en 260 giga annen harddisk jeg ikke husker merket på 350w strømforsyning. Hvis de tinga jeg ikke har fått med er relevant, er det bare å si i fra, så skal jeg finne ut hva det er. Jeg har kjørt adware og northon, så det er ikke noe virus. Det som slo meg, var at det kanskje kunne være dårlig kontat fra ps'n til HK, men jeg har tatt ut kontakter og dytta de skikkelig inn og sånn, så da må det isåfall være en svakhet på en ledning. til slutt kan jeg prøve å beskrive lyden som kommer. piiiip-beep-piiiip-beeep osv... jeg må kutte strømmen for å få pcen til å leve igjen. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Beepkoder : http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm Ut i højre side velger du den bios du har. Aller først: Har du tjekket biostempraturen på CPU? Din CPU kan være for varm. Kjører vifta? Dernest: Det kan være noe galt med grafikkortet. Kjører vifta på grafikkortet? Hilsen tukols Lenke til kommentar
Teds Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Kanskje denne linken kan hjelpe deg. Har/hadde det samme problemet. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=390103&hl= Lenke til kommentar
Crizpy Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Tusen takk til dere begge for fin hjelp Teds: jepp...da fant vi ut av det. Dette kan ha noe med en episode som går litt bak i tid. Jeg var ung og naiv og ville overclocke. Så jeg fyrte igang en tortur-test på CPU'en. Den skulle vare i 3 timer. Så jeg tenkte "neh, det her gidder jeg ikke å vente på" så jeg stakk ut og spilte fotball. Da jeg kom inn, stod pcen og ula fordi den var for varm. Etter det, har altid CPU vært på 10 grader mer enn normalt. Dette kan vel ha noe med at en del transistorer har brent seg, og istedet for å fungere, blir strømmen brukt som varme. Så takk igjen, problemet er vel løst Får bytte CPU i morra. Lenke til kommentar
NitzerEbb Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg ville ikke vært helt sikker på at det er cpuen din men du må gjerne prøve å bytte den. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=391962 Jeg har akkurat samme problem, jeg tror det har noe med strømforsyninga å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå