leifeinar Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Finnes det en passiv kjoler som er heftig nok til og kjole X850XT? isaafall hvilke? hadde vert fint om den takla bitte litt overklokk og. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Det tviler jeg sterkt på. Men det ble jo nylig lansert passiv kjøling til x800pro, så helt umulig er det jo ikke. Men som sagt, jeg tviler! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 tenkte jo egentlig det men man vet jo aldri hvis jeg gaar for luft kjoling da, hva er den stilleste som virker BRA? og er kjeeeeempe stille Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Tipper ATI-silencer som selges på Komplett.. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Du kan bruke ett Thermaltake bigwatersett, og en thermaltake gpu kjøler. -Selv om du ikke bruker den medfølgende viften (altså kjører passivt) vil du nok ha god nok kjøling. -Dette koster tilsammen ca 1000 m/porto. -Du kan jo selvsagt også kjøle cpuen med ett slikt system, men da må nok viften være på. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 blir mye med en tusenlapp for vann kjølinga. tror ikke sammboer blir så glad for og ha en radiator i stua heller men ATI-silencer virker litt mer interesant, men den er veldig lik iceQ II kjølingen som er på HIS korta. er det samme greien??? eller?? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Flyttes fra Skjermkort og TV-kort til Kjøling - Luft. Øverst i skjermkortkategorien finner du en sticky/annonsering som sier at spørsmål om kjøling ikke hører hjemme der. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 blir mye med en tusenlapp for vann kjølinga. tror ikke sammboer blir så glad for og ha en radiator i stua heller men ATI-silencer virker litt mer interesant, men den er veldig lik iceQ II kjølingen som er på HIS korta. er det samme greien??? eller?? Bare til en liten opplysning så er radiatoren ganske liten, og skal vere inni kabinnetet Lenke til kommentar
colakork Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 den AC VGA Silencer ATI4, er viftestyrt. alt du trenger er et program som kan gjøre jobben.. google på ATITool.. Finner du det du trenger tror jeg MvH Daniel Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 OK suprsid er helt på bærtur når det kommer til vannkjøling, men det hadde jo vert fint med lyddløst system. med skjermkort av er det lysløst på 30 cm med kabb åpent. har xp120 med 11dB silent X og aric cooing kabb. kan noen sende noen linker over det jeg trenger, slik at jeg eventuellt ikke bestiller feil? kabb er litt lite så jeg vet ikke helt om det er plass til radiator og atitool jo et OC programm??? eller??? har HIS kort med iceQ II ser utroig lik ut som Silencer ATI4. gurnnen til at jeg ville ha passiv er jo lydløsheten. men etter og ha blitt overimponert av silent X fikk jeg mulig en ny plan. denne http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet894.htm ( har ikke helt skjønnt hvordan dere lager linker ) er jo passiv 9800 pro 2 heatpipes og gode greier, og må jo funke helt super med 2stk 8cm 11dB silent X vifter???? da blir det romm for masse klokking og skulle jeg tro Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Kjøleren på IceQ kortene er produsert av Arctic Cooling. De er nesten helt lydløse, har en selv. (Ikke prøv å slå av vifta på den, da blir det VARMT!) Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) OK suprsid er helt på bærtur når det kommer til vannkjøling, javel? koffor eg helt på bærtur når det gjelder vannkjøling da? Ta en radiator med plass til to 120mm vifter: 264x130x50mm. det skulle vel ikke ta hele stuen, faktisk er det normal størrelse på radiatoren i ett vannkjøling system, som også står inni kabinettet, den som følger med bigwater settet er bare halvparten så lang, med plass til en 120mm vifte. Radiatorer med 120mm vifte er vel like normalt som en med to. Og selv en med 3 120mm vifter er heller ikke så vanvittig svært, selv om du bør ha ett litt stort kabinett til den. Kem er det no som er på bærtur? Endret 9. april 2005 av suprsid Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 mente jo at jeg er herlt på bær tur er litt ordbilnd av meg. skal skrive mer tydeli. sorry så masse. det er jeg som har ingen anelse på noe som helst om vannkjøling. kanskje du er snill og sender et par linker........ Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 åå Eg som misforsto da. Linker? tenker du på radiatorer eller komplette sett? Radiator med to 120mm vifter. [Link] Radiator med en 120mm vifte. Denne størrelsen er det på den som følger med bigwater settet. [Link] Komplett sett med singel radiator. S939. [Link] Komplett sett med dual radiator. S939 [Link] De komplette settene er jo en god del dyrere enn bigwater, men du får i gjengjeld skikkelig vannkjøling. Dual settet er jo best viss du skal kjøle skjermkortet ditt i tillegg til cpu, og det er vel nettopp det du skal. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 tusen takk skal dykke ned i det i morgen. fint og få avklart misforståelsen Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) fint og få avklart misforståelsen. Ja, det var det. Tenkte lissom ka f*en er det han tenker med, så er det eg som har misforstått. Endret 9. april 2005 av suprsid Lenke til kommentar
colakork Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) bigwater TT ikke sant suprsid?? eller noe i den dur? Har hørt både positivt og negativt om det der ass... Ville heller gått for luftkjøling først. Og heller da kjøpt noe orntli kvalitet seinere. Microplex som bl.a. har fått in Danger Den (kvalitet) for en stund sida. Er også ei anna side som fører masse kvalitets ustyr til vannkjøling (noe som jeg mener er bedre enn noe jalla greier), , men husker ikke adressen. Veit bare at det orntlige sølvblokker. Men veldig dyrt også da. Og gå for en HW radiator mens du er igang. Tror de fleste vil si seg enig i enten Danger Den, eller den sølvgreia. Men en ting må være klart, ikke regn med et stillegående system som er OC, det er bare naivt. OC du først, så står vel meste du har på full guffe hele tida. En annen ting er at systemet ditt blir med en gang ustabilt. Ja folk kan si hva de vil, men jeg har selv klokka min opp noen hundre MHz, og opplevde til stadighet at alt var litt "galt". Har både OC-vennlig mobo og alt nødvendig extrautstyr som trengs. Eneste som er klokka hos meg nå er GPU'en min. Men må innrømme det er jo morsomt da. Bstemte meg selv til slutt for at 19'' LCD og 500W PSU var mer verd enn vannkjøling jeg da. Håper du klarer å bestemme deg! MvH Daniel Endret 10. april 2005 av colakork Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå