Mickidod Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Har amd 64 3000 Og EPoX EP-9NDA3+,nForce3 Ultra,Socket-939 hk. Corsair 256 2 * 512 (3200) WD digital 800.Med dette tok det 1 min ca. Jeg hadde Xp 3000 og et Asus Hk, Husker ikke hva det het men..Ellers Hadde jeg det samme (Corsair 256 2 * 512 (3200) WD digital 800). *Med dette tok Oppsarten ca 14 sec.* Noen som vet hva det er? Noen jeg kan stille pa i bios? faar foresten mye bluesreen ved oppstart. Takk for svar! Edit : Utenlandsktastatur Endret 3. april 2005 av Mickidod Lenke til kommentar
maze Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Har du formatert etter du fikk ny hw? hvis ikke så hender det det går tregere på grunn av at windows er instalert etter et annet hk og cpu. Akkuratt som den ikke forstår hva den jobber med på en måte. Mener å ha hørt at det lønner seg formatere/reinnstall av windows etter man har byttet hk/cpu Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 For det første bør du formatere og installere Windows på nytt, om du ikke allerede har gjort det da. Hvis det fremdeles går like "tregt", kan du prøve å disable diverse diskkontrollere og andre kontakter/porter på hovedkortet som du ikke bruker. Det nye HK'et ditt har nok en god del dingser som skal søkes gjennom i løpet av oppstarten, og alt dette tar selvfølgelig tid. Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 (endret) ok. Takk skal du ha. Ja jeg har formatert minst 10 Ganger og lastet ned xp, Har andre problemer ogsaa. Kommer hele tiden bluescreen nar jeg skal starte xp, ved oppstart.. vet ikke hvorfor. Ser ikke ut som den formateringen hjelper, kanskje jeg ikke skal formatere fra xp cd? og formatere fra annen pc i dos? Kunne det hjelpe? Bare jeg faar formatere skikkelig saa allt gaar vekk. Takk for svar. Endret 3. april 2005 av Mickidod Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Har du prøvd å resette CMOS? (jumper på hovedkortet. se i manualen) Lenke til kommentar
ADT Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Vel, det er en stor fordel å installere alt av drivere, service packs +++ før du begynner å ta tiden på oppstarten, da dette har mye å si. En annen ting som er ganske greit å ha i bakhodet er at tiden maskinen bruker på å starte opp ikke har noe annet enn en liten praktisk betydning, og for å finne ut om det faktisk er noe galt med noen av komponentene dine kan du kjøre 3DMark01, som tester selve systemet i veldig stor grad. Når dette er ferdig poster du scoren under Benchmark kategorien, og ber om en bekreftelse på at alt yter som det skal... Ang. bluescreen, er det mulig at det er veldig varmt i kabinettet? hvilke temperaturer har du? Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Jeg har 29 grader paa cpuen, og 27 28 grader paa hovedkortet. Menn jeg har en xp cd saa fQller det med Servicepack 2... Kan det ver aarsaken? Det kommer liksom Bluescreen av og til, fks av og til ved oppstarten og naar jeg er med Deskopen. Men den xp cden saa jeg har har jo funket pa alle sa har laant ned av meg, saa koffor akuratt meg? vet jo at jeg har nye deler menne, vet ikke jeg. Takk for mer svar Edit : Utenlandsktastatur Endret 3. april 2005 av Mickidod Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Har du lastet ned og innstallert de nyeste driverene til både hvovedkort/brikkesett og skjermkort? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg har 29 grader paa cpuen, og 27 28 grader paa hovedkortet.Menn jeg har en xp cd saa fQller det med Servicepack 2... Kan det ver aarsaken? Det kommer liksom Bluescreen av og til, fks av og til ved oppstarten og naar jeg er med Deskopen. Men den xp cden saa jeg har har jo funket pa alle sa har laant ned av meg, saa koffor akuratt meg? vet jo at jeg har nye deler menne, vet ikke jeg. Takk for mer svar Edit : Utenlandsktastatur Sjekk BIOS'en at ingenting ikke er satt til over standard hastigheter, evt. overskrider spesifikasjonene... PS: Det er ikke lov til å snakke om ulovlige aktiviteter, alle de du har lånt den CD'en til skylder MS 2000 kr Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Ja jeg har lastet ned Alle drivere.. Naar jeg faar bluescreen star det dette ( En av de feilmedlingene jeg faar ) fks A problem has beed detected and windows has been shutdown to prevent damage *page fault in nonpaged area* noen som fatter noe av dette? Takk for med svar. Endret 3. april 2005 av Mickidod Lenke til kommentar
ADT Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Prøv å underklokk minnet ved å sette på en 4/5 devider evt. 166Mhz... Lenke til kommentar
AMDManiac Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Prøvd å oppdatere bios? Om jeg ikke husker feil hadde i så fall Intel (prescot) noe problemer med SP2 til XP som ble løst ved bios fix, syntomene kunne virke noe like uten at jeg husker feil mld i farta. Men om dette også gjelder AMD vet jeg ikke.... Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Har ikke klokket pcn min. Men jeg har prøft å laste ned xp med uten service pack også. kanskje jeg skal prøve å formatere hardisken med med Sata og ikke NStf eller noe.. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Har ikke klokket pcn min.Men jeg har prøft å laste ned xp med uten service pack også. kanskje jeg skal prøve å formatere hardisken med med Sata og ikke NStf eller noe.. Selv om du ikke har klokket, er det mulig at det er minnerelatert, prøv å underklokk det allikevel... Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Ok. Men det går ikke ann å klokke det mindre for allt er på minst. Fsp og er på minst, er på 200 fsp , går ikke lenger ned. Har till å med satt opp volten på cpuen og rammen, Hjalp ikke det nei. Hva ellers kan det vær? Blue screen etter formatering og både i oppstaren og både når jeg skal prøve å surfe litt.. Blir lei meg Takker for med svar. Endret 4. april 2005 av Mickidod Lenke til kommentar
ADT Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Ok. Men det går ikke ann å klokke det mindre for allt er på minst.Fsp og er på minst, er på 200 fsp , går ikke lenger ned. Har till å med satt opp volten på cpuen og rammen, Hjalp ikke det nei. Hva ellers kan det vær? Blue screen etter formatering og både i oppstaren og både når jeg skal prøve å surfe litt.. Blir lei meg Takker for med svar. Sett devider på minnet, dette må du da ha! Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Hva er Devider? er det noe du må stille i bios? Endret 4. april 2005 av Mickidod Lenke til kommentar
ADT Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hva er Devider? er det noe du må stille i bios? Ja, det definerer forholdet mellom FSB og hastigheten på RAM'en... Sett den ned ett hakk eller to, slik at den står på for eksempel 166, 5/6 eller 4/5 (bare eksempler) Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Det har blitt litt bedre, naa kan jeg hQre musikk aa laste ned, etter 1/2 timer saa faar jeg bluescreen..det bler hvertfall bedre, men alikevell saa faar jeg bluescreen etter et par timer, det vil jeg ikke ha. Far dette ogsaa som feilmelding ( Bluescreen)* Memory_managament* Det var ikke minne heller har testet.. noen som kan hjelpe ? Endret 4. april 2005 av Mickidod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå