Gå til innhold

NEC 1770NX vs. Samsung 913N

Anbefalte innlegg

Har leita etter ny skjerm og kan bekrefte at det er vanskelig å finne skjermen som har alt uten å tømme lommeboka. Jeg har endt opp med to alternativer men er usikker på hvilke av disse jeg skal velge. Har aldri hatt LCD selv så det er ikke så lett å si hva som er bra og dårlig og slikt.

Ser etter: (Er nok mye mer jeg burde se etter også, men har prøvd å gjøre det enkelt)

1. Pris, jo billigere jo bedre - for lommeboka. Prøver å holde meg rundt 3000-3500

2. Kvalitet/merke, er greit å ha top of the pops

3. Responstid, spiller litt og har hørt skrekk-historier om etterslep. Er det mulig å se forskjell på 12 og 8 ms?

4. DVI, skal man først bruke 3000 bør det være på noe digitalt :)

5. Størrelse, jo større jo bedre. Men forskjellen fra 17" til 19" er ikke så stor vil jeg tro. Oppløsningen er den samme uansett hvilken man velger.

6. TCO, jo høyere jo bedre har jeg hørt. Men dette sier lite om kvalitet? Er vel ofte bare snakk om fargen på rammen og slikt - svart gir annen stråling enn hvit/sølv

7. Andres erfaringer/test-resultater

Har prøvd å sette de opp mot hverandre:

NEC 1770NX

+ Pris, 3100 (NetShop)

+ DVI tilkobling

+ Gode testresultater

+ TCO-03

- Responstid, 12ms

- 17"

Samsung 913N

+/- Pris, 3500 (NetShop)

+ Responstid, 8ms

+ Gode test resultater

+ 19"

- Kun analog tilkobling

- Ikke NEC (Men Samsung er vel ikke noe dårlig merke det heller.)

- TCO-99 (Har sett TCO-03 oppgitt på flere webshopper, men på samsung sine produktsider finner jeg kun 913N med TCO-99)

Jeg vipper mot 1770NX pga. prisen, DVI og merket, men tenkte jeg skulle høre om det var noen her som hadde noen råd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg var nett i samma situasjon som deg!

Det var akkuratt desse to skjermene eg tenkte på.

Eg snakket med veldig mange, leste mange tester. Googlet som ein helt.

Til slutt så gjekk eg mot NEC 1770NX, den er sendt og eg antar eg får den på Mandag. Eg trur dette var rette valget, og håper eg ikkje angrer.

Kan gi deg tilbakemelding når eg får skjermen.

Etter det eg har sett, lest og hørt så anbefaler eg N EC 1770NX

Lenke til kommentar

jeg har 1770NX og kan ikke annet enn å anbefale den! har _aldri_ prøvd en lcd skjerm som er så bra... liten kant rundt, merker ikke noe til etterslep i spill som cs, motogp og trackmania så du trenger ikke være redd for etterslep... ikke har jeg noen dødepixler heller...:D

og siden begge har samme oppløsning vil jo 1770nx gi bedre bilde pga det blir tettere? eller? blir mer kronete hvis like mange pixler blir fordelt på større område....???

min anbefaling er 1770nx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...