j_j Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) trenger en anb. på Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz Value CL2.5 5nS 2.5-2.95V Dual Channel 637,- eller 2 x TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 32*8/16chip, 433mhz, 184-P 1090,- De skal med AMD CPU Athlon-64 XP3000+ 2.0GHz S-754 HT 512KB Boxed, ADA3000AXBOX og Asus K8N-E Deluxe, nForce3 250Gb, GbLAN Socket-754,ATX,SATA,Firewire,DDR,AGP8x Er det så mye å hente ytelsesmessig mellom de to RAM-ene at den forsvarer prisforskjellen ? Har noen andre bedre forslag? Endret 3. april 2005 av j_j Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Noen må være vennlige å svare, siden jeg også lurer på dette Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 BH5 rammen er den beste rammen av disse to, du må ut i fra dine egne behov se om du trenger BH5 rammen fremfor Geil Value rammen. Har du lite med penger, samtidig ønsker du deg mest for pengene går du for Geil Value rammen. Har du 300kr ekstra å bruke på RAM, samtidig skal du overklokke systemet ditt og ha den beste rammen av disse, velger du BH5 rammen. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 BH-5-minne er vel jevnt over det aller beste for AMD, men jeg vil ikke gi en ubetinget anbefaling. Poenget er å ha høy nok spenning å gi. For å makse dem helt ut, kan man trenge rundt 3,5 volt, og 3,1-3,2 er det minste jeg ser på som hensiktsmessig. Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 BH5 rammen er den beste rammen av disse to, du må ut i fra dine egne behov se om du trenger BH5 rammen fremfor Geil Value rammen. Har du lite med penger, samtidig ønsker du deg mest for pengene går du for Geil Value rammen. Har du 300kr ekstra å bruke på RAM, samtidig skal du overklokke systemet ditt og ha den beste rammen av disse, velger du BH5 rammen. Hvis det står mellom å beholde mine to vanlige Twinmos PC3200 512mb brikker og i tillføye 2 PC3500 bh5 brikker, eller å bytte ut allt med 4 512 Geil brikker, hva ville du valgt da? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) BH5 rammen er den beste rammen av disse to, du må ut i fra dine egne behov se om du trenger BH5 rammen fremfor Geil Value rammen. Har du lite med penger, samtidig ønsker du deg mest for pengene går du for Geil Value rammen. Har du 300kr ekstra å bruke på RAM, samtidig skal du overklokke systemet ditt og ha den beste rammen av disse, velger du BH5 rammen. Hvis det står mellom å beholde mine to vanlige Twinmos PC3200 512mb brikker og i tillføye 2 PC3500 bh5 brikker, eller å bytte ut allt med 4 512 Geil brikker, hva ville du valgt da? Jeg vet ikke nøyaktig hva slags RAM dine gamle brikker er, men å kombinere forskjellige typer RAM gir sjelden gode resultater. Dette gjelder spesielt i tilfeller hvor to av brikkene er BH-5, som er prima vare, og krever MYE høyere spenning enn annet minne. Alle fire brikkene må jo kjøre på samme klokke/timings, så da ville jeg heller ha kjøpt fire BH-5 brikker (hvis du har høy nok spenning til det). Endret 3. april 2005 av Bob Ibsen Lenke til kommentar
j_j Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 BH-5-minne er vel jevnt over det aller beste for AMD, men jeg vil ikke gi en ubetinget anbefaling. Poenget er å ha høy nok spenning å gi. For å makse dem helt ut, kan man trenge rundt 3,5 volt, og 3,1-3,2 er det minste jeg ser på som hensiktsmessig. 3,5 volt til vanlig eller når man overklokker? I spekken til hovedkortet står det at man kan øke spenningen men ikke hva den er og hvor mye. Jeg tipper 2,8 ? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 BH-5-minne er vel jevnt over det aller beste for AMD, men jeg vil ikke gi en ubetinget anbefaling. Poenget er å ha høy nok spenning å gi. For å makse dem helt ut, kan man trenge rundt 3,5 volt, og 3,1-3,2 er det minste jeg ser på som hensiktsmessig. 3,5 volt til vanlig eller når man overklokker? I spekken til hovedkortet står det at man kan øke spenningen men ikke hva den er og hvor mye. Jeg tipper 2,8 ? For å si det slik: BH-5 minne er noe man kjøper for å overklokke! Det er minnechipenes Ferrari, om du vil. Minnet vil jo fungere selv med vanlig spenning (altså omkring 2,5-2,8), men ikke med sitt fulle potensiale. Med 2,8 klarer man nok DDR400 @ 2-2-2, men dette blir rene spekulasjoner fra min side, da jeg knapt nok har sett BH-5-minne kjørt med mindre enn 3,2v Det er svært få hovedkort som gir 3,5 volt på minnet, det vanlige er nok fortsatt mindre enn 3. Men så har man OCZ DDR booster, som gir høyere spenning, men max volt vil variere fra ett HK til et annet. Lenke til kommentar
j_j Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 For å si det slik: BH-5 minne er noe man kjøper for å overklokke! Det er minnechipenes Ferrari, om du vil. Minnet vil jo fungere selv med vanlig spenning (altså omkring 2,5-2,8), men ikke med sitt fulle potensiale. Med 2,8 klarer man nok DDR400 @ 2-2-2, men dette blir rene spekulasjoner fra min side, da jeg knapt nok har sett BH-5-minne kjørt med mindre enn 3,2v Det blir helt uaktuelt da fordi jeg regner med at OCZ DDR booster koster penger det også, det gikk over budsjett dette her egentilg. Jeg fant ut at HK har maks 2,8 volt. Jeg tenkte på sikt kommer jeg til å spare fordi hvis jeg overklokker systemet om noen år er det greit å ha raske brikker. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hva er maksvolten på minne på dette hovedkortet: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300872&cks=PRL ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå