Kirikiri Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Prøver å sette alternerende bakgrunnsfarge i en tabell som skal liste opp ting. Har et stylesheet, og har satt følgende style der: .AlternateRow{ background-color:#CCCCCC; } Og gjør det slik i tabellen: <table class="MainTable" cellpadding="4" cellspacing="0"> <tr> <td>Type</td> <td>Beskrivelse</td> <td>Leverandør</td> </tr> <tr class="AlternateRow"> <td>Servise</td> <td>Seychelles White fra Philippe Deshoulieres</td> <td>Backe</td> </tr> </table> - men neimenn om det dukker opp noe grått på den raden jeg vil at det skal dukke opp på. Hvis jeg setter det på hver enkel celle, så dukker det opp. Er det jeg som ikke klarer å kode riktig, eller fungerer ikke denne koden på en <tr>-tag i det hele tatt? Kirikiri Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Skal fungere det. Testet i Firefox, IE6 og Opera 7.54. Kanskje noe annet du har glemt? Laste opp siste stylesheet, reloadet siden osv Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Holder på å jobbe lokalt, og "alle andre" endringer i stylesheet vises. Er nok brukerfeil, ja. Skjønner bare ikke hva. :| KK Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Kanskje du har satt bakgrunnsfarge på cellene lenger oppe i stilsettet som overstyrer fargene på raden? Dersom det virker å sette bakgrunnsfargen på hver enkelt celle kan du jo bare gjøre slik i stilarket: .AlternateRow td { background-color:#CCCCCC; } Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Duh! Definitivt brukerfeil. Hadde lagt til TD-formatering på eksisterene Body-formatering. Og der var jo background-color #FFFFFF... Tok vekk td, et voilá, tr-formateringen fungerte. Pinlig. Takk for hjelpen. Må visst legge inn egen kode for skriftstørrelse i en egen TD-tag, ikke være så lat. Kirikiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå