Gå til innhold

Hvilke hk skal jeg velge?

Scortech

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vurdert og kjøpe meg ett nytt hk. Cpu har jeg bestemt at det skal bli AMD 64 3500 winchester.

Litt info om hva jeg har nå.

Jeg har x800 pro som er agp som jeg selvsagt vil fortsette med og kunne bruke på det nye hk. og hk trenger ikke støtte mer enn sata1 og ram som støtter kun 3200 modellen. har sett på mange hk i det siste. men er forvirret og veldig usikker på hvilke hk jeg skal ha. så derfor trenger jeg hjelp fra forumet her fra folk som har erfaring med aktuelle fremtidige hk jeg trenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS A8N-SLI Deluxe. Har alt du trenger, husk også å ta med en Zalman passiv chipsett kjøler da den viften som sitter der er litt bråkete, og har hatt en tendens til å ta kvelden for noen. Tar du denne med når du kjøper kortet så slipper du å ta kortet ut for å bytte senere, sparer litt jobb.

selv om det har s-ata 2 så bruker du kun s-ata 1 disker på dem uansett, funker like bra.

Lenke til kommentar

Tror nok han karen over blingsa litt, for asus kortet har ingen AGP slot.

(Hadde valgt noe annet enn asus uansett men det er en annen sak =)

Mitt forslag er : MSI K8N NEO2 Platinum "nForce3 250Ultra, Socket-939, SATA, GbLAN, ATX, AGP8X"

Dette burde ha det du trenger, samtidig som det er en ekte AGP port...

Lenke til kommentar
Tror nok han karen over blingsa litt, for asus kortet har ingen AGP slot.

(Hadde valgt noe annet enn asus uansett men det er en annen sak =)

Mitt forslag er : MSI K8N NEO2 Platinum "nForce3 250Ultra, Socket-939, SATA, GbLAN, ATX, AGP8X"

Dette burde ha det du trenger, samtidig som det er en ekte AGP port...

det MSI kortet er kjempe bra det, gå for det du! blir nok fornøyd :yes:

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale ABIT AV8-3rd Eye. Har det kortet selv og er knallfornøyd med det!

Guru-Klokken som følger med er bra.

Med den kan du gjøre følgende:

Slå maskinen av og på.

Lese temperaturer,volt,turtall på vifter og mhz på cpu.

Den viser hva klokka er og romtemperatur.

Den sier ifra når du har fått en ny mail.

Du kan overklokke med den (til og med når du sitter å spiller).

Den er med andre ord ikke bare til pynt,men et fint verktøy.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Den virker interessant. Har et msi kort nå på mitt gamle og utgåtte system men jeg er fornøyd med hovedkortet så langt.Men det er på tide og oppgradere. Så hk Msi K8N Neo2 virker klart som en favoritt fra min side. Men det Abit hk virker også interessant. Takk for alle svarene

Lenke til kommentar

OcMax

Jeg trodde at 939 amd 64 3500 var bedre enn 754 og at 939 var den nyere og bedre på markedet i den klassen.

Søkte hjelp i forumet i håp om og bli mindre forvirret om hva skal skulle kjøpe men må si at jeg er mer forvirret nå om hva jeg skal kjøpe :dontgetit:

Lenke til kommentar
OcMax

Jeg trodde at 939 amd 64 3500 var bedre enn 754 og at 939 var den nyere og bedre på markedet i den klassen.

Søkte hjelp i forumet i håp om og bli mindre forvirret om hva skal skulle kjøpe men må si at jeg er mer forvirret nå om hva jeg skal kjøpe :dontgetit:

Sjekk denne linken så forstår du hva jeg mener http://www.behardware.com/art/imprimer/531/

Her tester de 12 Athlon 64 prosessorer mot hverandre. Og her kommer hele tiden 754 3400+ et hakk forran 939 3500+. Som sagt, Dual Mem hjelper nesten ikke på Athlon 64.

Edit: 3400+ vinner ikke bare med et lite hakk. Den vinner med god margin. Dette fordi den kjører 2400MHz mot 3500+ sine 2200MHz. Klokkefrekvensen er viktigst på Athlon 64. Og når det gjelder overklokking så greier de nyeste utgavene av 3400+ i mange tilfeller 2700MHz på luft ganske lett. Winchester 3500+ greier vanligvis ikke noe mer :)

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...