Eivind444 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Er det nokon som veit om det er lovligt med softgun i norge? Endret 3. april 2005 av Eivind444 Lenke til kommentar
Homme Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Er vel lovlig å eie softgun så lenge man er over 18. Lenke til kommentar
Eivind444 Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Er vel lovlig å eie softgun så lenge man er over 18. ok. takk Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Skal vel kun brukes i "kontrollerte former" Lenke til kommentar
erikrecoil Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Selvfølgelig er det det, bare du ikke skyter noen i øye eller i de edle delene hvis du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Skal vel kun brukes i "kontrollerte former" Jepp. Er ikke lov til å vifte rundt med den på offentlige steder. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 De selger det, derfor burde det være lov... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Er det noe vits å eie softgun i Norge dersom man er under 18 år? De fleste klubber er det 18 år på. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Det er ikke aldersgrense på paintball? Har planer om å kjøpe meg tippman 98, og da kan det være greit å vite om det i hele tatt er lovlig for meg å eie. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Man må være 18 år for å eie softgun i Norge. Er man 16 år, kan man få dispensasjon ved å melde seg inn i en lokal klubb som er medlem av NASF. Da vil man få mulighet til å bruke våpenet etter et halvt år. Et annet alternativ er å spille med verge, hvor denne da er ansvarlig for alt du foretar deg. Blir han/hun skutt ut, skal du også forlate spillet, og omvendt. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Det er ikke aldersgrense på paintball? Har planer om å kjøpe meg tippman 98, og da kan det være greit å vite om det i hele tatt er lovlig for meg å eie. En jeg kjenner spiller paintball aktivt, han er født i 89. Lenke til kommentar
_Chess_ Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Synes det er litt dumt med aldersgrense, synes detskal være over til foreldrene Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Ja, for det fungerer jo greit. Foreldre har jo full oversikt over hva barna gjør til enhver tid, og liker jo alltid å betale bøter. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Kjøpte softguns når jeg var 13-14 år og var md kompiser til sverige. Tok også med greiene hjem for å ha "krig" Det var jo festlig ! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Ja, for det fungerer jo greit. Foreldre har jo full oversikt over hva barna gjør til enhver tid, og liker jo alltid å betale bøter. Ja. har de ikke? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 De selger det, derfor burde det være lov... Ingen selvfølgelighet. Det selges også radarvarslere,men det er ikke lov å bruke dem . Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 De selger det, derfor burde det være lov... Ingen selvfølgelighet. Det selges også radarvarslere,men det er ikke lov å bruke dem . Men det er de ikke fordi de kan skade folk... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Direkte, nei. Indirekte, ja. Selv om en softgun ikke kan skade så mye annet enn et øye eller en tann, kan den indirekte, i ukyndige hender, forårsake mye skade. Det har vært flere væpnede politiaksjoner i det siste, det siste var vel en fyr i Oslo som gikk med en M4 slengt over ryggen. For mannen i gaten kan dette være svært ubehagelig. .. også har vi selvfølgelig alle drittungene som løper rundt med springers og skyter på små jenter. Eller truer seg til ting. Det er jo fantastisk hyggelig for de som er på den andre siden av løpet. Lenke til kommentar
_Chess_ Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Det er masse som kan ha negative konsekvenser, så lenge barn har tilgang til ett ball-tre så er det ikke farlig at de får tilgang til softgun heller:P Lenke til kommentar
Tonberry Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Det er noe litt annet å bli trua av en unge med noe som likner til forveksling på en desert eagle enn hvis ungen har balltre.... Våpen provoserer og sprer frykt, same om de er ekte eller ikke. Selv om det er vledig mange som er under 18 som gjerne skulle brukt softgun til mer vettuge ting så er det jo alltid noen som skal tøye grensene. Om loven er helt vettug eller ikke er jo en helt annen sak... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå