gothur Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg kjøpte en mp3-spiller Iriver iHP-120 i november 2003 til 5200 kr. Men etter ca 3 måneder ble mp3-spilleren ødelagt. Det er ikke snakk om at den er knust eller noe sånt. Bare at den har sluttet å funke. (Kan ikke spille musikk, radio og opptak). Jeg sendte da spilleren i retur til komplett og fikk en splitt ny mp3-spiller tilbake, (det samme mp3-spilleren iHP-120). Den nye mp-3 spilleren ble sendt ut i mars 2004. Her syns jeg at komplett var utrolig grei. Men for ikke så lenge siden ble mp-3 spilleren ødelagt på nytt mars 2005, med det samme problemet! Jeg sendte da på nytt i retur og komplett skal behandle saken nå. Det jeg lurer på er om jeg har rett til å oppheve kjøpet? eller eventuelt ber komplett om en annen vare? For en så dyr mp3-spilleren skal ikke etter min mening ble feilet to ganger og av samme feil. Saken blir også litt vanskelig da jeg har kastet den gamle ørepropper til iHP-120 og kjøpte et ny Sony ørepropper som er mye bedre. Kan de da nekte meg ny spilleren eller oppheve kjøpet siden jeg mangle den? Håper på et raskt og postiv svar da jeg skal snart kontakte med komplett om dette. tusen takk Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Tror det beste er å ta den saken opp med Komplett på en høflig og saklig måte, du har vel neppe krav på å få hevet kjøpet men krav på ny eller tilsvarende vare . Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 lovens hovedregel for mangel, er vel strengt tatt at det skal være samme feil 2 ganger, og tredje gang kan de sjekke om feilen er den samme. Og først da har du faktisk rett til heving- I denne saken lever du nok på komplett.no sin nåde om du får heve kjøpet. Lenke til kommentar
gothur Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 lovens hovedregel for mangel, er vel strengt tatt at det skal være samme feil 2 ganger, og tredje gang kan de sjekke om feilen er den samme. Og først da har du faktisk rett til heving- I denne saken lever du nok på komplett.no sin nåde om du får heve kjøpet. Tusen takk for svar! Det har vært nyttig for meg. Jeg har sjekket litt hos komplett og fant ut at de ikke lenge selger den iHP-120 Og da jeg sendte forespørsel om retur står det et eller annet sted om at de skal betale meg hvis det ikke selger vare eller ikke kan erstattes som det står. Det står også noe om de skal sende meg noe LIGNENDE produkt....... hva det vil si da? hva syns dere om det om jeg har mistet ørepropper? kan komplett nekte meg en ny av den grunn? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Prøvd å innstallert ny firmware? Lenke til kommentar
itsærn Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Tror ikke de nekte deg retur pga. hodetelefonene. Mener å ha lest et sted at bu bare trenger å legge ved det utstyret som er påregnelig. Dvs. ikke eske og små slitedeler. Lenke til kommentar
gothur Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Prøvd å innstallert ny firmware? neida, jeg vet at det er noe feil med varen som er fysisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå