Gå til innhold

kan jeg oppheve kjøpet?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en mp3-spiller Iriver iHP-120 i november 2003 til 5200 kr. Men etter ca 3 måneder ble mp3-spilleren ødelagt. Det er ikke snakk om at den er knust eller noe sånt. Bare at den har sluttet å funke. (Kan ikke spille musikk, radio og opptak).

Jeg sendte da spilleren i retur til komplett og fikk en splitt ny mp3-spiller tilbake, (det samme mp3-spilleren iHP-120). Den nye mp-3 spilleren ble sendt ut i mars 2004. Her syns jeg at komplett var utrolig grei.

Men for ikke så lenge siden ble mp-3 spilleren ødelagt på nytt mars 2005, med det samme problemet!

Jeg sendte da på nytt i retur og komplett skal behandle saken nå.

Det jeg lurer på er om jeg har rett til å oppheve kjøpet? eller eventuelt ber komplett om en annen vare? For en så dyr mp3-spilleren skal ikke etter min mening ble feilet to ganger og av samme feil.

Saken blir også litt vanskelig da jeg har kastet den gamle ørepropper til iHP-120 og kjøpte et ny Sony ørepropper som er mye bedre.

Kan de da nekte meg ny spilleren eller oppheve kjøpet siden jeg mangle den? :cry:

Håper på et raskt og postiv svar da jeg skal snart kontakte med komplett om dette.

tusen takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lovens hovedregel for mangel, er vel strengt tatt at det skal være samme feil 2 ganger, og tredje gang kan de sjekke om feilen er den samme. Og først da har du faktisk rett til heving-

I denne saken lever du nok på komplett.no sin nåde om du får heve kjøpet.

Tusen takk for svar! Det har vært nyttig for meg.

Jeg har sjekket litt hos komplett og fant ut at de ikke lenge selger den iHP-120 :dontgetit:

Og da jeg sendte forespørsel om retur står det et eller annet sted om at de skal betale meg hvis det ikke selger vare eller ikke kan erstattes som det står. Det står også noe om de skal sende meg noe LIGNENDE produkt.......

hva det vil si da?

hva syns dere om det om jeg har mistet ørepropper? kan komplett nekte meg en ny av den grunn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...