tcg Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Halla Jeg vurderer å kjøpe den nye XPS'en men noe som irriterer meg er at det bare er et 2 kanals lydkort, er det vanskelig å bytte ut lydkortet på en bærbar? Jeg hadde tenkt til å kjøpe et surround anlegg til den men det er jo bare tull om det alikevell blir stereo-lyd... Lenke til kommentar
qwert Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Bytte det kan du ikke, men du kan jo alltids supplementere det med en USB-løsning eller et PC Card Audigy 2. XPS2 bruker forøvrig et 6-kanals Sigmatel C-Major codec og har SP/DIF (coax). Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Bytte det kan du ikke, men du kan jo alltids supplementere det med en USB-løsning eller et PC Card Audigy 2. XPS2 bruker forøvrig et 6-kanals Sigmatel C-Major codec og har SP/DIF (coax). Selv om det har coax-utgang trenger det ikke støtte noe mer en stereo, jeg kjøpte et lydkort på elkjøp (USB) og han skrøyt av det i butikken, 5.1 osv blablabla, men fikk bare stereoe med optisk-utgangen Lenke til kommentar
qwert Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Digitalutgangen blir uansett bare passthrough. Kun 5.1 på pre-enkodet materiale. Dette gjelder alle kort. Er vel bare nVidia og C-Media som hadde/har lisens på sanntids DD-enkoding. Mente ikke å insinuere noe om at det var en sammenheng mellom de to bitene informasjon. Ser jeg var uklar der. Den har vel to minijack (inn/ut), så Dell kan i alle fall (hvis de gidder) eksponere 4-kanals lyd i driveren for spill (dog, vil de vel heller at folk skal kjøpe et eksternt kort av dem). Litt svakt nesten at de ikke legger til rette for analog 5.1 (hvor mye kan en minijack koste), men tanken er vel at 'lydkortet' skal ligge igjen på skrivebordet koblet til høytalerene når maskinen blir med på tur. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg ville kjøpt Audigy PMCIA: Link hos Netshop Beskrivelse:Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Notebook-lydkort Grensesnitt:PCMCIA Signalprosessor Creative Audigy 2 ZS Lydmodus:7.1 surround DAC databredde:24-bit Samplingsfrekvens:8 kHz (min) - 192 kHz (maks.) Maks. antall høyttalere:8 Systemkrav:Microsoft Windows 2000 SP2, Microsoft Windows XP, Microsoft Windows 98 Second Edition / Windows ME Koster 1099,- inkl moms. Geir Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg ville kjøpt Audigy PMCIA: Link hos Netshop Beskrivelse:Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Notebook-lydkort Grensesnitt:PCMCIA Signalprosessor Creative Audigy 2 ZS Lydmodus:7.1 surround DAC databredde:24-bit Samplingsfrekvens:8 kHz (min) - 192 kHz (maks.) Maks. antall høyttalere:8 Systemkrav:Microsoft Windows 2000 SP2, Microsoft Windows XP, Microsoft Windows 98 Second Edition / Windows ME Koster 1099,- inkl moms. Geir Trenger man egen forsterker med DTS/5.1/whatever for å få 5.1 lyd med det der? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Trenger man egen forsterker med DTS/5.1/whatever for å få 5.1 lyd med det der? Litt usikker på hva du spør om...? Det er et lydkort, ikke en forsterker, så ja du må ha en forsterker. Eller et høyttalersett med innebygget forsterker, det er vel vanligst til PC'er. Og da er det selvsagt forsterkeren/høyttaleren som bestemmer hva slags lyd du får. Kortet leverer et 7.1 signal (om lydkilden gjør det), men har du bare stereo forsterker og to høyttalere får du selvsagt bare stereo lyd. Men det var kanskje ikke det du mente? Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå