melli123 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Når jeg lager en hjemmeside, så lager jeg den slik at den vises riktig i FF, for så å se om det samme skjer i IE. Men saken er den at jeg holder på med en side som jeg ikke klarer å få vist riktig i IE. Skal jeg da bare glemme de som bruker IE, eller syns dere jeg jeg skal fikse på dette problemet på sia? Jeg legger ut en link slik at dere kan se hva feilen er... LINK btw, dere må bruke IE for å få se problemet, men det skjønte dere sikkert og hvis noen kan si meg hva som er feil, så hadde jeg vært veldig takknemlig... Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Siden dette er en porteføljeside, synes jeg den bør vises likt. Det er dessverre mange som bruker IE i dag Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 ja, men jeg klarer ikke å få dette til... Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Dumt at du ikke får det til. Du kunne jo, hvis du ikke finner en annen utvei, si at siden vises best i Firefox. I Opera ser siden like rar ut som i IE. Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Istedet for å ha to sidebar'er så kan du jo prøve å heller ha et horisontalt bilde som tar me hele siden inkludert det hvite i midten. Så setter du det som bakgrunnsbilde i hoved div'en og setter den på repeat. Bildet trenger ikke være mer enn 10 px høyt eller noe deromkring. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Istedet for å ha to sidebar'er så kan du jo prøve å heller ha et horisontalt bilde som tar me hele siden inkludert det hvite i midten. Så setter du det som bakgrunnsbilde i hoved div'en og setter den på repeat. Bildet trenger ikke være mer enn 10 px høyt eller noe deromkring. skjønte ikke helt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Siden bugger i opera også... Border ved menyen kommer for langt inn liksom. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Åssen greier du å få det designet feil? Bruk http://www.glish.com/css/9.asp og en div i toppen der til h1 og sånn, det er da ikke noe vansklig? Endret 3. april 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Åssen greier du å få det designet feil? det er ikke no feil i FF, m,en når man bruker IE, og Opera så kommer feilene... Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Lagre bildet slik som vedlagt bilde. Så legger du den som backgrunnsbilde i <div id="wrap"> Da vil du ikke få den forskyvningen i IE. I css'en skriver du: "background: url (adresse til bilde) center repeat white;" Jeg tror det skulle gjøre susen. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Få den først til å virke i Opera, deretter er det lite som skal til for å få den fin i Firefox. Deretter kan du jobbe litt med å få den til å virke litt i IE. Eller bare gi blaffen i IE. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Åssen greier du å få det designet feil? det er ikke no feil i FF, m,en når man bruker IE, og Opera så kommer feilene... Jeg mener, det er jo simpelt å sette opp: en wrap-div rundt alt <h1> en content-div-wrap en left-div og en right-div float:left på left-div'en også er du i boks. evnt. en footer med clear:both; Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Istedet for å ha to sidebar'er så kan du jo prøve å heller ha et horisontalt bilde som tar me hele siden inkludert det hvite i midten. Så setter du det som bakgrunnsbilde i hoved div'en og setter den på repeat. Bildet trenger ikke være mer enn 10 px høyt eller noe deromkring. Jepp, og faktisk trenger den ikke være høyere enn 1 px, og du kan bruke et bilde som er gjennomsiktig der du skal ha det hvitt, om du har satt bakgrunden på siden til hvit via CSS eller liknende, bare for å få bildefilen enda mindre. Brukte samme metoden selv en gang, med et lite bilde som var 1 px bred, som repeterte seg horisontalt, og det fungerte fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå