Gå til innhold

3 skjermer og svideo

PoWit

Anbefalte innlegg

Heisann

Nå så sitter jeg med dualscreen (en CRT og en LCD) på mitt Radeon 9800PRO. Nå har det seg slik at jeg har fått tak i en skjerm til, dette er en Acer widescreen lcd skjerm med både video in og s-video inngang. Kan jeg få nyttig gjordt meg denne skjermen på en eller annen måte, i tillegg til dualscreenen, som kjører 2560x1024 mens Aceren har en max oppløsning på 1280x768

PS! Jeg har ikke tenkt til å bruke den som desktop nr.3

Og jeg har nyeste catalyst driver

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S-video og kompositt (video) er en TV-standard. Den har en maks fysisk oppløsning op 600x400. Selv om du setter oppøløsningen til 1024x768, vil den fysiske oppløsningen være 600x400.

Med andre ord er ikke denne standarden egnet som dekstop-bruk. Men for all del, det er jo bare å prøve

Lenke til kommentar

Ja er det mulig å ha den som tv skjerm? For jeg har tv-kort, så hvis jeg kobler og prøver litt så går det ann?

Snublefot: Les PS - hadde tenkt meg den til bruk som en framviser f.eks

edit: Jeg har nå kobla skjermen med s-video til tv-kortet. Men hva skal jeg så gjøre for å få tven på skjermen

Endret av PoWit
Lenke til kommentar

Ikke for å være uhøfflig, men er ikke TV kortet basert på at man bruker PCI grensesnittet til å framvise/"rendre" TV gjennom selve skjermkortet? Har selv et TV kort, og der er ingen utganger. Derimot er det SVideo, kompositt og antenne innganger for videokilder.

Jeg hadde vurdert et billig PCI skjermkort.

Lenke til kommentar

Joa det kan godt hende at det er en inngang og ikke utgang, er så mørkt bak kabbise så har ikke sett hva det står under tilkoblingen - men det kan jo godt tenkes at det er en inngang.. skal se på det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...