Gå til innhold

Eax problemer til soundblaster live 5.1

Anbefalte innlegg

Sitter med en rykende fersk splintercell:chaos theory og jeg støter på et kjent problem. Lydkortet mitt har eax og det oppstå en grusom skurrelyd når jeg spiller. Jeg forsøkt å finne de rette driverne til dette kortet, men får bare melding om at "no soundblaster card detected" Har også søkt på google med søketerm "Scratchingsound soundblaster",men uten hell. Jeg hadde cden til dette lydkortet engang, men nå er den borte vekk. Dette er utrolig irriterende, og jeg gidder ikke spille når lyden er slik.

Noen som har et tips om en driver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er vel ikke tilfeldigvis snakk om audigy 2?

prøv å søke på "drivers" i google og gå inn på driverguide som kommer opp som resultat nummer en. der finner du og alle andre der ute!!! drivere til det meste.

er det ikke der, så få tak i cd'en. er det audigy 2 så er det jo så mange andre som har det.

JEg fikk skrapelyd i eax selv da jeg måtte bytte ut mitt kjære ti 4800 skjermkort med s3 trio :thumbdown: fordi nvidia kortet knakk. håper skrapinga blir borte når jeg får nytt skjermkort da.

Lenke til kommentar

Og hvis du med kx-driverne får et problem med en eller flere av utgangene på kortet, så har du sannsynligvis et SB022X-kort (hvor X er et tall fra 0-9).

Sjekk selve kortet, der hvor det står Live 5.1 Digital, og se etter et serienummer, f. eks kan det stå SB0220. Har selv et slikt kort, og det har gitt meg mye hodebry, ikke minst på grunn av at det ikke kan brukes skikkelig sammen med kx-driverne. Da jeg først fikk kortet kunne jeg heller ikke laste ned nye drivere fra Creative (gav opp å lete på hjemmesiden deres etter et halvt år), fordi SB022X-kortene er så forskjellige fra de andre Live 5.1-kortene, at de må ha egne drivere. Nå ser jeg forøvrig at de har utvidet utvalget av drivere på hjemmesiden deres. Har du prøvd alle variantene av Live 5.1 drivere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...