jfauskan Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Har nettopp instalert debian med Gnome men når jeg prøver å starte gnome får jeg denne medingen. x:exec of usr/bin/X11/XF86_Gnome faild _X11TransSocketUNIXConnect:Can`t connect:error=111 giving up xinit:Connection refused (error 111=):unable to connect to X server xinit:No such process (error 3)server error Lenke til kommentar
pine Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Du skal vel starte x, ikke gnome :smile: prøv kommandoen startx Lenke til kommentar
jfauskan Skrevet 2. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2002 Jeg skriver startx når jeg får meldingen vises Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Det sjokkerer ikke akkurat at X relaterte ting ikke funker i debian... Prøv å start xdm/kdm/gdm/whatever som root (/etc/init.d/gdm start)... Se om grafisk login funker. Ellers får du sjekke om /usr/bin/X11/XF86_Gnome eksiterer... Mye kan være feil. Du kan også se om du får starta X om du bare skriver "X". Det der er grunnen til at jeg ikke anbefaller Debian til nybegynnere forresten :smile: Det er et 100% KLASSISK debian problem. Lenke til kommentar
jfauskan Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 Har nå instaler debian på nytt. Har fulgt instalasjons manualen til ponkt og prikke alt vell frem til spøsmål om jeg ville bruke VGA16X server som default server jeg svate yes. Neste spørsmål:DO yuo want to crate the XFree86 configuratin file:yes. Press Enter to switch to graphic mode. This may take a whilw..... Press Enter to continue.... X11TransSocketUNIXConect:Can`t connect:error=111 samme linje 10 ganger Unable to communicate whit X sever! The /ect/X11/XF86config file was not created. Press Enter to switch to grapich mode. OSV.OSV. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
jfauskan Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 Hva skall jeg velge jeg har bare 800mb disbonibelt kan om nødvendig utvides til 1,8 Gb Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 du skal ikke svare yes på vga16, da blir det 16 fargers X. Kjør xf86config fra konsollet. Men vit hvilket skjermkort du har osv. mvh Oskar Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 X skal starte selv om du bare har 16 farger. Lenke til kommentar
jfauskan Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 Har kjørt xf86config igjen fant skjermkortet i databasen men forsatt samme feilmelding. Kjørte superprobe for å finne rette kort. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Starter X (uten menyer og greier) om du kjører kommandoen "X" ? Lenke til kommentar
jfauskan Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 Har prøvd å kjøre bare x.Da for jeg er meldinge at ingen slik komando finnes. Gir snart opp. Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 X med stor X ikke liten x. HUSK: LINUX ER KEY SENSITIVE! Lenke til kommentar
jfauskan Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 Har prøvd med stor X Svaret ble: X:exec of /usr/bin/X11/XF86_SVGA failed. Lenke til kommentar
jfauskan Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg kjører Potato.Har nå kjørt xf86config for ente gang.Får opp mlding som følger: X:exec of /usr/bin/X11/XF86_SVGA failed _X11TransSocketUNIXConnect:Can`t connect :error=111 giving up xinit:connection refused (error 111):unable to connect to X server xinit:No such process (error 3):Server error Men filen /usr/bin/X11/XF86_SVGA finnes ikke der er bare /XF86_VGA16 Noen forslag. Lenke til kommentar
jfauskan Skrevet 4. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2002 Det hjalp.Fikk startet x men musen virker ikke.Har prøvd den på /dev/ttyS0 og /dev/ttyS1. Er det noe måte å finne ut hvor den er koblet til det er seriel mus. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
jfauskan Skrevet 4. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2002 Har prøvd å kjøre den komandoen /etc/init.d/gpm stop Fikk opp meldingen /etc/init.d/gpm finnes ikke. Woody kan den hentes på samme sted som Potato. Krever den bedre maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå